bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۰۹ آبان ۱۴۰۰
اتفاقی عجیب در حاشیه سفر دبیرکل فدراسیون فوتبال به بوشهر؛
علی پورتنگستانی: سفر اخیر دبیرکل فدراسیون فوتبال کشورمان به بوشهر خالی از لطف نبود ولی با این وجود، کسانی هم در این میان بودند که به‌جای استفاده از این فرصت بزرگ، به‌دنبال شعله‌ور شدن آتش اختلافات بودند و به‌نوعی دنبال این بودند

علی پورتنگستانی: سفر اخیر دبیرکل فدراسیون فوتبال کشورمان به بوشهر خالی از لطف نبود ولی با این وجود، کسانی هم در این میان بودند که به‌جای استفاده از این فرصت بزرگ، به‌دنبال شعله‌ور شدن آتش اختلافات بودند و به‌نوعی دنبال این بودند که کامرانی‌فر را هم وارد این بازی کنند. مدیران فوتبالی که به‌جای صحبت در مورد مشکلات باشگاه‌های خود و بهبود وضعیت فوتبال بوشهر، از تربیونی که به آنها داده شد در جهت خصومت‌های شخصی استفاده کردند.

پس از مدت‌ها تلاش و کوشش برای آمدن یک مقام بلندپایه فوتبال کشور به استان بوشهر، بالاخره این اتفاق روز پنجشنبه هفته گذشته رخ داد، حسن کامرانی‌فر دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال کشورمان راهی استان بوشهر شد تا از وضعیت این رشته در این استان اطلاعات بیشتری کسب کند. این سفر از آن جهت برای فوتبال استانمان مهم بود که در چند ساله گذشته کم‌تر پیش آمده است که مقام بلند پایه از فدراسیون فوتبال به بوشهر بیاید. به همین دلیل این سفر اهمیت فراوانی برای هیات‌فوتبال و اداره ورزش و جوانان استان داشت و مدیران این دو مجموعه در تلاش بودند در این سفر چندساعته تمام مشکلاتی که این رشته را در استان بوشهر تهدید می‌کند به گوش کامرانی‌فر برسانند تا برای آن راه‌حلی پیدا شود. در این میان، دبیرکل فدراسیون فوتبال در این سفر وعده‌هایی هم داد که در ادامه برخی از آنها را بازگو می‌کنیم.

حسن کامرانی‌فر ظهر دیروز در نشست با اعضا هیات‌فوتبال و مسوولان ورزش و جوانان استان بوشهر ظرفیت استان را برشمرد و با اشاره به استعدادهای بالقوه فوتبال در این استان گفت: استان بوشهر یک استان پیشرو در فوتبال پایه است. به همین دلیل و با توجه به زیرساخت مناسب استان بوشهر و فضای ساحلی اردوهای تیم ملی بانوان و آقایان در رده‌های پایه در آینده در این استان برگزار می‌شود.

کامرانی‌فر با اشاره به مسافرت اعضا فدراسیون فوتبال به استان‌‌ها یادآوری کرد: بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال برای توسعه هیات‌های استانی، بوشهر نخستین استانی است که اعضای فدراسیون فوتبال به آن سفر کرده‌اند.

اما در ادامه گزارش، موردی را بررسی خواهیم کرد که شاید تنها نکته منفی اتفاق‌هایی بود که در طول سفر کامرانی‌فر به بوشهر رخ داد. اتفاقی که می‌توانست به شیوه متفاوت‌تری رخ دهد ولی متاسفانه دوستان از شرایط به‌وجود آمده اصلا استفاده خوبی نکردند و به همین راحتی آن را پس زدند، در عوض خود را درگیر مسائلی کردند که نتیجه‌ای برای آنها به همراه نداشت. اما ماجرا چه بود؟ قبل از هر چیزی باید گفت که متاسفانه در این دوران افرادی در فوتبال بوشهر مثلا مدیر باشگاه ورزشی هست که ضرورت‌های زمانه خود را درک نکردند و در گفت‌وگو با کامرانی‌فر به بیراهه رفتند، بدون هیچ نتیجه مثبتی. پس از اینکه جلسه کامرانی‌فر با اعضای کمیته‌های هیات فوتبال استان به پایان رسید، خبر رسید که برخی از مدیران باشگاه‌های استان منتظر هستند که با دبیر کل در رابطه با مشکلاتی که دارند گفت‌وگو کنند. کامرانی‌فر نیز که برای اولین‌بار به بوشهر سفر کرده بود، این درخواست را پذیرفت و خواهان برگزاری جلسه با مدیران باشگاهی شد. اما نکته جالب ماجرا این بود که در میان مدیرانی که وارد سالن شدند، برخی را پیشتر به‌عنوان خبرنگار می‌شناختیم و برخی دیگر را به‌عنوان یک پیشکسوت باتجربه و البته نکته اصلی ماجرا این بود که اکثر این افراد منتقد جدی امیرحسین محتشم، رئیس هیات‌فوتبال استان بوشهر بودند. البته این موضوع هم اشکالی نداشت ولی با این وجود جلسه آنطور که انتظار می‌رفت، پیش نرفت.

از همان ابتدای جلسه شاهد صحبت‌های تند و گاهی با توهین از سوی یکی از پیشکسوتان بزرگ فوتبال بوشهر بودیم که این روزها به منتقد جدی محتشم تبدیل شده است و این در حالی که ایشان در بدو ورود رئیس هیات فوتبال به این مجموعه، جزء اولین کسانی بود که به ایشان تبریک ویژه گفته بود. در ادامه جلسه هم بحث‌های مختلفی مطرح شد که بسیاری از آن اصلا ربطی به جلسه نداشت و دوستان بیشتر به‌دنبال این بودند که با گفتارشان انتقام بگیرند و آنچه از محتشم در دل دارند، خالی کنند. البته نقد اصلا کار اشتباهی نیست و امیرحسین محتشم هم خالی از نقد نیست و می‌توان ایشان را مورد نقد قرار داد. قطعا تیم فعلی هیات‌فوتبال استان بوشهر هم در برخی از امور باید مورد نقد قرار گیرد ولی نکته اصلی این است که این نقد‌ها نه تنها باید منصفانه باشند بلکه باید در درون خود مجموعه مورد پیگیری قرار گیرند. البته در این میان انتظار می‌رود که هیات‌فوتبال استان بوشهر با منتقدان ارتباط خوبی داشته باشد.

به هر حال اکثریت کسانی که در این جلسه حضور داشتند، برای تسویه‌حساب آمده بودند نه دفاع از فوتبال. آنها مدارک مختلفی برای اثبات حرف‌های خود آوردند ولی یک نکته را فراموش کردند، گفتن مشکلات باشگاه‌های خود. اکثر افرادی که در این جلسه حضور داشتند، خود را حتی نماینده باشگاه معرفی کردند ولی مگر می‌شود که نماینده باشگاه‌، از مشکلاتی که باشگاه‌های این استان دارند، صحبت نکند و حرف‌های خود را به انتقاد‌های شخصی از رئیس هیات‌فوتبال معطوف کند. به غیر از دو مدیر فوتبالی حاضر در این جلسه، می‌توان گفت که بقیه افراد درباره مشکلاتی که باشگاه‌های بوشهر دارند، یک کلام حرف نزدند و فقط به قصد تخریب آمده بودند.

البته در این میان مدیرعامل باشگاه شاهین که در این جلسه حضور داشت، بدون شلوغ‌کاری مشکل اصلی فوتبال بوشهر را به‌طور مستقیم به آقای کامرانی‌فر گفت. در این جلسه تاکید کرد که مشکل اصلی فوتبال استان بوشهر این است که در فدراسیون فوتبال فقط یک مدیر بوشهری داریم و این تعداد برای گرفتن حق فوتبال بوشهر اصلا کافی نیست و باید جایگاه استان بوشهر در فدراسیون فوتبال بیشتر از اینها باشد. در این میان، دبیر کل فدراسیون فوتبال هم که انتظار داشت مدیران باشگاه‌های استان از مشکلات باشگاه‌شان حرف بزنند، از شنیدن برخی از حرف‌ها ابراز تعجب کرد چراکه او فکر می‌کرد مدیران فوتبالی ما به‌دنبال حل مشکلات باشگاه‌شان در این جلسه بودند نه تخریب رئیس هیات‌فوتبال استان بوشهر. متاسفانه برگزاری این جلسه فقط کام فوتبال استان را تلخ‌تر کرد.

اما با این وجود، بار دیگر تاکید می‌کنم که قصد ما حمایت از رئیس هیات فوتبال استان بوشهر نیست، به هر حال ایشان همانند ما یک انسان هستند و در برخی از امور ما هم منتقد ایشان هستیم؛ اما متاسفانه برخی از دوستان باید این را بدانند که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. حالا سوال ما از دوستانی که در این جلسه به‌جای مطرح کردن مشکلات باشگاه‌های بوشهر، به‌دنبال کردن خالی کردن خودشان و تسویه حساب شخصی بودند، چه چیزی نصیب‌شان شد؟


نام:
ایمیل:
* نظر: