bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
تذکر به‌موقع نماینده دشتستان به وزرای دولت؛
ابوعلی زرین‌قلم: داستان مردم استان بوشهر دیگر قدیمی شده است، مردمی که در بی‌توجهی کامل دولتمردان و ضعف و بی‌عرضگی مفرط مسوولان استانی شاهد تضییع حق طبیعی خودشان هستند و به هیچ عنوان نمی‌توانند کاری کنند.


ابوعلی زرین‌قلم

نماینده دشتستان در تذکری مکتوب به وزرای «صمت، نفت، آموزش و پرورش، دفاع و کار» از بر زمین ماندن وعده رئیس‌جمهور به مردم استان بوشهر برای به کارگیری مدیران توانمند بوشهری در صنایع پارس جنوبی هشدار داد. رضایی در حالی هشدار می‌دهد که سه نماینده دیگر مشغول کارهای دیگر هستند!!

داستان مردم استان بوشهر دیگر قدیمی شده است، مردمی که در بی‌توجهی کامل دولتمردان و ضعف و بی‌عرضگی مفرط مسوولان استانی شاهد تضییع حق طبیعی خودشان هستند و به هیچ عنوان نمی‌توانند کاری کنند. مسوولانی که هیچ چیزی از کشورداری نمی‌دانند و فکر می‌کنند اگر نامه به وزیر بنویسند، حتما انجام خواهد داد و چون راه به‌جایی نمی‌برند مورد تمسخر عام و خاص قرار می‌گیرند.

در حالی که به‌نظر می‌رسد استان بوشهر چهار نماینده در مجلس دارد، اما از این چهار نفر فقط یک نفر است که گاهی اوقات که کارد به استخوان می‌رسد دست به‌کار شده و خیلی تند و تیز و بدون هیچ تعارفی دولتی‌ها را خطاب قرار می‌دهد. نماینده دشتستان هر چند در بسیاری از موارد حرف گوش نمی‌کند، با این حال چون سلامت نفس دارد وقتی حرفی می‌زند باید آن را کار کرد.

ابراهیم رضایی در تذکری کتبی به وزرایصمت، نفت، آموزش و پرورش، دفاع و کار آورده است: به‌رغم تاکید چندباره رئیس‌جمهور از جمله در سفر به استان بوشهر مبنی بر استفاده از مدیران بومی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر، اما همچنان دستگاه‌های مربوطه از این دستور استنکاف کرده و اقدام به به‌کارگیری مدیران غیربومی و بعضا پرحاشیه می‌کنند. این در حالیست که نیروهای توانمند و متخصص بسیاری در استان بوشهر وجود دارد؛ اما به علت نداشتن لابی قدرتمند قادر به رشد در این صنایع نیستند.

در ادامه این تذکر آمده است: لازم است که در احترام به عموم مردم استان بوشهر در اسرع وقت نسبت به اصلاح این روند اشتباه و بومی شدن مدیریت‌های صنایع مذکور مستقر در استان بوشهر به‌ویژه در حوزه پارس جنوبی اقدام شود.

این تذکر نماینده دشتستان پس از صدور احکام مدیریتی برای تعدادی از مدیران پتروشیمی‌ها در طول یکی دو هفته گذشته روی می‌دهد، جایی که هیچ نامی از هیچ مدیر باتجربه و کاملا بوشهری نیست. تذکر رضایی در حالی صورت می‌گیرد که سه نماینده دیگر عملا خواب تشریف دارند یا گرفتار معاملات خاص پشت پرده خود بوده و شاید هم کسی آن را به حساب نمی‌آورد.

با این حال، تذکر رضایی در مورد بر زمین ماندن وعده رئیس‌جمهور، تذکر بی‌جایی هم نبوده، اما مشخص نیست چرا در دولت کسی نمی‌خواهد وعده رئیس دولت را پیگیری کند و در این زمینه هشدار لازم را بدهد. در مهرماه وقتی رئیس دولت به بوشهر سفر کرد از زبان مسوولان دولتی، نمایندگان بهارستان‌نشین، روحانیون و نخبگان بوشهری دردهای اصلی را شنید.

آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری در نشست رئیس‌جمهور با نخبگان، علما، ایثارگران و نمایندگان اقشار مختلف استان بوشهر در تاریخ 16 مهر 1400 با اشاره به اینکه این استان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، اظهار داشت: از رئیس‌جمهور درخواست می‌شود همانگونه که نفت، گاز و میعانات گازی این استان تامین‌کننده اقتصاد کشور است از منابع انسانی این استان در رده‌های مختلف استفاده شود.

وی با اأکید بر رفع فقر در استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌های مهم اقتصادی و صنعتی گفت: همانگونه که تولید نفت و گاز استان بوشهر سبب اداره شدن اقتصاد کشور می‌شود ما نباید شاهد فقر در این استان باشیم و انتظار می‌رود که بخشی از درآمدها و امکانات این استان، صرف همین استان شود.

در همین جلسه بود که رئیس‌جمهور در سخنانی به ظرفیت‌های مختلف استان بوشهر اشاره کرد. سیدابراهیم رئیسی با تاکید بر پرداخت سهم استان بوشهر از ذخایری مانند نفت، گاز و پتروشیمی، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ این رویکرد حاکم خواهد بود که سهم استان محروم؛ اما برخوردار از ذخایر و منابع معدنی، پرداخت شود تا در مسیر توسعه استان از آن استفاده شود و این غیر از سهم مربوط به آلایندگی است.

رئیس‌جمهور در ادامه، بر استفاده از ظرفیت جامعه جوانان، زنان و مردان با استعداد استان تاکید کرد و گفت: به ظرفیت جوانان انقلابی کشور عمیقا اعتقاد و باور داریم و مصمم هستیم از این ظرفیت در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

اما شاه بیت سخنان رئیس‌جمهور در تایید حق مردم استان بوشهر در نشست خبری او صورت گرفت. رئیسی با بیان اینکه وقتی نیروی کارآمد در استان بوشهر هست، حتما وی باید در اولویت قرار بگیرد. چه در صنعت نفت و گاز و در چه حرفه‌های دیگر باید این کار صورت بگیرد، گفت: شرکت‌های پتروشیمی درآمدهای بسیار خوبی دارند و باید سهم خود را توسعه و خدمات‌رسانی به استان پرداخت کنند؛ حق مردم استان در ارتباط با درآمد نفت و گاز به‌ویژه پتروشیمی مورد تاکید ماست.

با وجود تاکید چندباره رئیس‌جمهور در این سفر مبنی بر به‌کارگیری از ظرفیت‌های جوانان و مدیران بومی بوشهر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی؛ اما متاسفانه نه‌تنها در سطح مدیریت این موضوع نادیده گرفته شده، حتی در اصل 50درصد نیروی بومی که باید به‌کارگیری شود هم شرکت‌های مختلف پتروشیمی که هر یک وابسته به یکی از وزارتخانه‌های دولتی هستند به‌صورت رسمی کوتاهی می‌کنند.

انتظار می‌رود در این زمینه دولت به‌خود آمده و به وعده‌های برزمین مانده رئیس‌جمهور در سفر به بوشهر عمل کند. این مساله نقش مهمی در میزان جلب نظر مردم به شخص رئیس دولت خواهد داشت. با این حال، ضرورت این مساله که باید مسوولان دولتی در استان با بهره گرفتن از مشاوره‌های صحیح و همچنین اصرار و پافشاری نمایندگان بهارستان‌نشین در صورت باور به حق و حقوق مردم (نه صرفا دوستان و نزدیکان، مانند گرفتن مشاوره برای خواهرزاده یا دست و پا کردن پست برای مسوولان ستاد و اقوام و...) در این زمینه باید فعالیت خود را تشدید کنند. در این غیر این صورت نوشتن ما هم راه به‌جایی نخواهد برد.


نام:
ایمیل:
* نظر: