bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
ابوعلی زرین قلم: اینکه مردم استان بوشهر هیچ‌وقت (به جز در یکی دو دوره محدود و معدود) از نماینده و مسوولان دولتی شانس نیاورده‌اند، سخن تازه‌ای نیست و داستانی به تلخی تاریخ بوشهر دارد اما این مسوولان گاهی اوقات حرف‌هایی می‌زنند که از صدتا فحش بدتر است.

ابوعلی زرین قلم

اینکه مردم استان بوشهر هیچ‌وقت (به جز در یکی دو دوره محدود و معدود) از نماینده و مسوولان دولتی شانس نیاورده‌اند، سخن تازه‌ای نیست و داستانی به تلخی تاریخ بوشهر دارد اما این مسوولان گاهی اوقات حرف‌هایی می‌زنند که از صدتا فحش بدتر است و به گونه‌ای زبان را در کام می‌چرخانند که انگار هیچ مسوولتی متوجه آن‌ها نیست. مثلا اینکه این حضرات (کلهم اجمعین) مثلا می‌گویند: «وضعیت آب بوشهر باید درست شود»؛ «باید از توان مدیران بومی بهره گرفته شود»؛ «جاده‌های استان بوشهر توسعه پیدا کند» و... خوب چه کسی باید وضعیت آب را درست کند؟ اداره آب مثلا چه کاره است، استانداری و معاونت‌های مربوطه‌اش چه کاره‌اند؟ یا در مورد سایر موارد، خوب شما مدیر شده‌اید، مسوول شده‌اید، حق امضا دارید، پول زیر دستتان است، حق عزل و نصب دارید بحمدالله به خدا هم پاسخگو که نیستید، پس لااقل با این سوالات و این طرح مشکلات نمک روی زخم مردم نپاشید، بفرمایید تا مردم خودشان بیل و کلنگ بردارند و همه‌چیز را درست کنند و شما هم فقط بنشینید و حرف بزنید. روز گذشته یکی از اهالی بهارستان از استان بوشهر که شغلش این روزها لابی کردن برای پست دادن به نزدیکانش است که صدای همه مردم استان را درآوره؛ در جایی گفته: «استان بوشهر به‌دلیل میزبانی از شرکت‌های بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی درآمد مالیاتی بسیار خوبی دارد ولی سهم مردم استان از این درآمدها بسیار ناچیز است!!» پس تو چه‌کاره‌ای؟ مگر اسم خودت را نماینده نگذاشته‌ای و عنوان سه شهرستان عریض و طویل را که طول ساحل حوزه انتخابیه‌ای که از آنجا به بهارستان رفته‌ای از بسیاری از کشورهای جهان بیشتر است، یدک می‌کشی، بفرما که در این سال‌ها چه هنری در این زمینه به خرج داده‌ای؟ این را مادر بی‌سواد بنده هم می‌داند که استان بوشهر خیلی وضعش خوب است؛ اما به میزانی که پول درمی‌آورد، توسعه پیدا نکرده‌ است. خوب این تقصیر شماهاست دیگر، شمایی که به‌جای رسیدگی به این موضوعات و مصوب کردن قوانینی که بتواند بخشی از این درآمدها را به استان برگرداند شب و روزتان شده حرف نامربوط و طلبکاری از همه مردم و پست گرفتن برای نزدیکان‌تان. خوب به اندازه نماینده‌های دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها کمی جنم داشته باشید؛ اگر این تاسیساتی که نامش را برده‌ای در یکی از استان‌های مرکزی یا شمالی کشور بود، همین خودت را برای بازدید راه می‌دادند؟ به‌جای لابی کردن برای به‌کار گرفتن دوستان و نزدیکان در این پتروشیمی‌ها، بروید و لابی کنید تا چهار نفر مدیر بومی در این پتروشیمی‌ها حضور پیدا کنند تا بعد ببینیم چه خواهد شد. دارید این حرف‌ها را به چه کسی می‌زنید؟ دارید پیش چه کسانی گلایه و شکایت می‌کنید؟ مثلا گفتید که سهم استان ناچیز است، فردا دودستی برایت می‌اندازند؟

این آقای بهارستان‌نشین در جایی از سخنان غرا که بدون شک فکر می‌کند فردا برایش کف و سوت می‌زنند گفته است: «می‌توان از ظرفیت مودیان بزرگ برای ساخت درمانگاه و تجهیز بیمارستان‌ها و نوسازی مدارس استفاده کرد، این موضوع یک تدبیر عالمانه می‌خواهد تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و شناسایی مودیان بزرگ، استان بهره‌ای از درآمدهای کلان مالیاتی داشته باشد!!» تو که لالایی بلدی، چرا خوابت نمی‌گیرد؟ بگو تا الان چند تا از این کارها را انجام داده‌ای؟ حرف زدن که کاری ندارد، بفرمایید تا بنده برای شما سه شبانه‌روز حرف بزنم اما...

نه آقاجان، در این کشور کسی که عرضه داشته باشد، کسی که اهل تعامل با قدرت باشد و بداند که داستان از چه قرار است، از خود گذشته باشد و دلش برای مردم بسوزد، می‌تواند این مشکلات را هم حل کند. بروید و از سایر همکارانتان در بهارستان یاد بگیرید که دو هزار کیلومتر با عسلویه فاصله دارند؛ اما هر کسی را که بخواهند در این منطقه مدیرعامل می‌کنند و بعد هم به ریش هر چهار نفر شما که چه عرض کنم، استاندار و همه مردم استان یکجا می‌خندند.

بله، داستان این شکلی است. به‌جای حرف زدن، به‌جای کارهای بیخود کردن، به‌جای .... بروید و کمی یاد بگیرید. وقتی حرف‌هایی که می‌زنید را می‌خوانم از همه‌چیز پشیمان می‌شوم و می‌دانم که اوضاع ما چقدر خراب است، برای خودم متاسف هستم. این همه ثروت در این استان وجود دارد و متاسفانه کسی نیست که بخواهد از آن به درستی بهره‌برداری کند. ای کاش می‌شد در این زمینه گام‌های درستی برداشت.


نام:
ایمیل:
* نظر: