bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۰ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
بامداد جنوب: معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر با اشاره به آمار بالای حوادث در ایران از رتبه چهارم ایران در این فهرست کشورهای دارای حوادث زیاد در آسیا خبر داد.


بامداد جنوب: معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر با اشاره به آمار بالای حوادث در ایران از رتبه چهارم ایران در این فهرست کشورهای دارای حوادث زیاد در آسیا خبر داد.

نامدار عبدالهیان روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر افزود: ایران از حادثه‌خیزترین کشورهای دنیا است تا جایی که بیش از ۳۰ مورد از انواع سوانح ثبت‌شده در دنیا در کشور رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ایران در حوادثی مانند سیل و زلزله رتبه دارد که این شاید امتحانی الهی و دارای تفسیری مجزا است.

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر با اشاره به پایین بودن وضعیت معیشتی نیروهای داوطلب این سازمان گفت: این نیروها ۲۴۰ ساعت کار حاکمیتی در جاده انجام می‌دهند اما از حداقل معیشت محروم بوده که باید ارتقا معیشت آنان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی نیز باید جوان‌های گام دوم انقلاب به‌صورت ویژه در جمعیت هلال‌احمر استفاده شود تا بتوانند منشا خدمات شایانی برای مردم باشند. ادامه داد: برخی نیروهای جمعیت هلال‌احمر همچنان در کانکس خدمات‌دهی می‌کنند که این زیبنده نیروهای خدوم و تلاشگر جمعیت هلال‌احمر نخواهد بود.

به گفته عبدالهیان کمک‌های رئیس‌جمهور به جمعیت هلال‌احمر قبل از عید نشان از این دارد که قدردان نیروهای هلال‌احمر در عرصه‌های مختلف است که در این مسیر مجلس شورای اسلامی نیز همراهی بسیار خوبی داشتند.

معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال‌احمر گفت: جمعیت ایران به نسبت دنیا رقم کمی است؛ اما آمار حوادث آن به نسبت جمعیت چهار برابر است، طوری که پس از هند، بنگلادش و چین جز کشورهای دارای حوادث زیاد در آسیا است.

در ادامه جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت؛ کشور ایران از ده کشور پرمخاطره دنیا است و هرساله ما شاهد حوادث و بلایای طبیعی مثل سیل زلزله در کشور و بخصوص در استان هستیم.

علی باستین با اشاره به حوادثی همچون سیل در استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر به دلیل کم‌عرض بودن نسبت طول آن و شیب‌های کوهپایه‌ای که در نقاط زیادی که در دامنه‌های کوه وجود دارد به سمت دریا با بارش‌هایی که صورت می‌گیرد حوادثی رخ می‌دهد و اغلب در استان ما وقوع سیل شکل می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر همواره در همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها شرکت می‌کند در ادامه تصریح کرد آموزش بسیار مهم است و هلال احمر در بسط و گسترش دادن فرهنگ امدادی می‌تواند مثل همیشه فعال باشد.

در این آیین با تقدیر از تلاش‌های غلامرضا حاجیانی، احسان ایزدپناه به‌عنوان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر معرفی شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: