bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
طرح امیدآفرین (جایزه علمی پروفسور مشفقیان) در بوشهر رونمایی شد.
 رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: طرح امیدآفرین (جایزه علمی پروفسور مشفقیان) در بوشهر رونمایی شد.

 رضا آذین صبح چهارشنبه در آئین رونمایی از طرح امیدآفرین، جایزه علمی پروفسور مشفقیان در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای استعدادهای بسیار زیادی در بخش علمی است که باید از این استعدادها به خوبی حمایت شود.

وی به تشریح طرح امیدآفرین پرداخت و اضافه کرد: خیرین همواره در عرصه‌های مختلف کمک‌های بسیار خوبی را داشته‌اند و در قالب این طرح نیز حمایت‌های خود را از استعدادهای علمی خواهند داشت.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر از تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و بزرگان علمی برای نخبه پروری در استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: پروفسور مشفقیان از سال‌ها قبل حمایت‌های گسترده‌ای از دانشجویان داشتند و بسیاری از این دانشجویان هم اکنون استاد شده‌اند.

وی با اشاره به تصویب طرح علمی امیدآفرین در ستاد اجرایی‌سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان، افزود: پاداش‌هایی برای دانشجویان در شیوه نامه طرح امیدآفرین در نظر گرفته است که باعث می‌شود دانشجو استعدادش را در مسیر رشد خود و جامعه خرج کند.

آذین کاهش دغدغه‌های مالی دانشجویان را به عنوان اقدام بسیار مهم در این طرح عنوان کرد و گفت: در این طرح ماهیانه مبالغی از دو میلیون تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک هزینه به دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اعطا می‌شود.

وی همچنین از اعطای پاداش ۲ تا ۲.۵ میلیون ریالی برای مقالات آی‌اس‌آی یا اختراعات دانشجویان خبر داد و اضافه کرد: ماهانه ۳۰۰ دلار نیز به دانشجویان اعزامی به خارج از کشور اعطا می‌شود که این هزینه فرصت مطالعاتی خارج از کشور تا ۹ ماه پرداخت می‌شود.
منبع:
مهر
برچسب ها: بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: