bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
پیشترها وقتی عاشق دختری می شدم که خواهان زیاد داشت برای اینکه رقیبامو از کورس رقابت عشقی دک کنم، کلی جون می کندم تا نقطه ضعفشون رو به دختره نشون بدم !

فرزین پورمحبی : پیشترها وقتی عاشق دختری می شدم که خواهان زیاد داشت برای اینکه رقیبامو از کورس رقابت عشقی دک کنم، کلی جون می کندم تا نقطه ضعفشون رو به دختره نشون بدم ! چون چیزی از خودم برای مجاب کردن دختره نداشتم!

در سیاست هم تا بوده همین بوده، یکسری دوست دارن وقتی بزرگ شدند رئیس جمهور بشن و اتفاقا مردم هم دوست دارن برای پست ریاست جمهوری به افراد بزرگ رای بدن! اما کار از جایی بیخ پیدا می کنه که مردم معمولا به افرادی رای می دن که فقط نشون می دن که بزرگن! آخه بیشتر کاندیداها درست مثل من در دوران عاشقی، برای بزرگی خودشون فقط بلدن بقیه رو کوچک بکنن.

خوشبختانه مبدع این روش به نام کشور ما و رئیس جمهور قبلی خودمون ثبت شده؛ این روش به غیر از افتخاری که نصیب کشورمون کرده، تونسته با صدورش به خارج از مرزها و استفاده خارجی ها از اون، کلی آبرو و حیثیتشون رو به باد بده تا ما از این جریان، حسابی کیف کنیم. یکیش همین آمریکای خودمون که الانه کاندیداهای ریاست جمهوریش با این شیوه تبلیغاتی، بلایی سر آمریکا آوردن که دیگه صد تا کریستف کلمب هم نمی تونه پیداش کنه.

مثلا پاره کردن توافق هسته‌ای ایران توسط کروز و ترامپ برگرفته از کاغذپاره دونستن قطعنامه‌های سازمان ملل در دولت قبلی است و یا مایه گذاشتن از ناموس رقیبان و نشون دادن عکس و اسناد زنشون بر همین اساسه و همینطور: سوسک کردن رقبا ، مظلوم نمایی کردن و زدن لبخندهای ویرانگر به رقیب و... !

فقط در این راستا پیشنهاد می کنیم کمی خودشون رو هم «آپ تو دیت» بکنند و از طرح وعده افزایش پلکانی یارانه‌های همین شخص مبتکر هم استفاده بکنن. این‌طوری هم رای میارن و هم وضع مردم در هر دوره ریاست‌جمهوری به شرح ذیل بهتر می‌شه:

اگر یارانه مردم در دوره اول ریاست جمهوری 45000 تومن باشه (13 دلار) و در دوره دوم این مبلغ به 250000 تومن (72 دلار) ارتقا پیدا کنه، با یک حساب سرانگشتی می شه نتیجه گرفت که در دور سوم، یارانه ها می شه 1.400.000 تومن (400 دلار) و همینطور با تصاعد حسابی برید تا آخر. بالاخره به جایی می رسید که هم کاندیداها با این وعده ها رای میارن و هم یارانه ها اونقدر زیاد می شه که دیگه لازم نیست تو مملکت کسی بره سر کار و همه دور هم، حالشو می برن! فقط ایراد این طرح اینه که بعد از مدتی، همه مردم به خاطر گرفتن یارانه های میلیونی جزو دهک های بالایی می شن و باید یارانه هاشونو قطع کرد. اون‌وقت کسی رو نمی شه برای یارانه دادن پیدا کرد تا اونها هم متقابلا به کاندیداها رای بدن!

خب؛ این رو هم بذارید به حساب اینکه هر گلی به جز اینکه بویی داره خاری هم داره.

برچسب ها: طنز ، یارانه ، آمریکا
نام:
ایمیل:
* نظر: