bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
کریم جعفری: روز گذشته معاون وزیر امورخارجه در یادداشتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به حافظه تاریخی مردم کشورمان اعتراض کرد، حافظه‌ای که تنها در کمتر از سه سال خاصیت خود را از دست داده است.
کریم جعفری:
روز گذشته معاون وزیر امورخارجه در یادداشتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به حافظه تاریخی مردم کشورمان اعتراض کرد، حافظه‌ای که تنها در کمتر از سه سال خاصیت خود را از دست داده است. حمید بعیدی‌نژاد در این نوشته نبست به «فراموش کردن روزهای سخت تحریم و نادیده گرفتن گشایش‌های اقتصادی» گلایه کرده و در بخشی از نوشته خود آورده است: 
«ايران تا اجراي كامل اهداف برجام و حذف تمامي موانع بانكي و مالي از پاي نخواهد نشست و ابزارهاي كافي براي اعمال فشار بر طرف مقابل را هم داراست اما اين نبايد باعث شود كه اولاً دستاورد بسيار مهم تداوم غني سازي و ديگر برنامه هاي مهم هسته اي را ناديده بگيريم، ثانياً اهداف برجام را به منافع اقتصادي تقليل دهيم و ثالثاً با كم ارزش كردن حركت‌هاي مهم اقتصادي و تجاري پسابرجام كه هم به گشايش‌هاي مهمي براي كشورمان و هم به لغو ده‌ها تحريم در حوزه هاي حمل و نقل، كشتيراني، بيمه، هواپيمايي، صادرات نفت و محصولات پتروشيمي، توليد قطعات خودرو و غيره انجاميده است، اعلام كنيم كه دستاوردهاي برجام «هيچ» بوده است. كافيست شرايط گذشته كشور را از ياد نبريم. يقين بدانيم كه نفي دستاوردها را هيچ‌كس باور نمي‌كند.»
این موضع معاون وزیر امورخارجه کشورمان از این‌رو مهم ارزیابی می‌شود که ما ایرانی‌ها کلاً انسان‌های فراموش‌کاری هستیم. یادمان رفته که چگونه واحد پول ملی کشور در کمتر از شش ماه 300درصد ارزش خود را از دست داد و دلار 1100تومانی به 3600 تومان و بیش از آن رسید، چگونه پراید شش میلیونی به بهای 20 میلیون‌تومان فروش رفت، خانه سه برابر شد، کالاها روز به روز گران‌تر شده و به دلیل افزایش نیافتن حقوق کارمندان دولت به چه شکلی آنها زیر خط فقر رفتند... .
در طول سه سال گذشته اما دولت‌ تلاش‌های بسیاری برای رفع مشکلات ناشی از هشت سال ویرانی کشور کرده است، اما این تلاش‌ها در یک یا دو روز جواب نخواهد داد. کسانی که هشت سال سر سفره مردم نشسته بودند و آن را دو دستی می‌بلعیدند و اختلاس‌های چندهزار میلیاردی و دزدی‌های آنچنانی بار می‌آوردند، به این سادگی ول کن معامله نبوده و نیستند و همه تلاش‌های دولت تدبیر و امید در این حوزه بر باد فنا خواهد رفت.
البته از این مساله هم نباید غافل بود و به آقای بعیدی‌نژاد و سایر همکاران ایشان در دولت هم تاکید کرد که خود دولت هم در بخشی از بخش‌ها ناکارآمد بوده است و چوب این ناکارآمدی را هم خواهد خود و نمی‌توان همه مسائل را بر گردن مخالفان دولت انداخت.
اینکه دولت تدبیر و امید مدیران بسیار ضعیف و کم‌تجربه‌ای را برای مدیریت‌های کلان کشور انتخاب می‌کند نتیجه‌ای جز رکود و بیچارگی مردم در پی نخواهد داشت. شما نیم‌نگاهی به همین استان بوشهر داشته باشید، به اعتراف خود این حکام انتصابی 300 واحد تولیدی در استان بوشهر راکد است و استانی با ظرفیت بوشهر اگر مدیریت قابل، سالم و قدرتمندی داشت، در رتبه‌های آخر جدول توسعه‌ای کشور قرار نمی‌گرفت. ما بارها به دولت هشدار داده‌ایم که چوب انتخاب‌های بد و اشتباه خود را می‌خورد و نمی‌توان در همه حال مخالفان را مقصر دانست. 

نام:
ایمیل:
* نظر: