bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
چه چیزی را پنهان می‌کنید؛
روز گذشته در گزارشی سربسته و بدون وارد شدن به جزئیات در مورد مشکلات شهردای نخل‌تقی و دخالت‌های استاندار و مدیرکل حوزه‌اش منتشر کردیم. نمی‌خواستم به‌صورت جزء وارد مسائل و حاشیه‌ها شوم اما...
کریم جعفری:
روز گذشته در گزارشی سربسته و بدون وارد شدن به جزئیات در مورد مشکلات شهردای نخل‌تقی و دخالت‌های استاندار و مدیرکل حوزه‌اش منتشر کردیم. نمی‌خواستم به‌صورت جزء وارد مسائل و حاشیه‌ها شوم اما از آنجایی که بیش از هفت ماه است در جریان کارشکنی‌ها و دخالت‌های شخصی استاندار و مدیرکل حوزه‌اش در مسائل شهرداری نخل‌تقی هستم و به‌نظر می‌رسید که آقایان از حجب و حیای چند تن از اعضای شورا و مردم نخل‌تقی سوء‌استفاده کرده و عزم خود را بر جاری کردن اقدامات غیرقانونی خود جزم کرده‌اند و با وجود هشدارهای مختلفی که در خلال سرمقاله‌ها و همچنین از سوی افراد گوناگون برای این افراد ارسال کردم اما به گوش آهنی و نگاه سُربی آقایان برخورد، تصمیم به در میان گذاشتن آن با مردم گرفتیم. در استان بوشهر چیزی را نمی‌توان مخفی کرد و اگر فردی فکر می‌کند که قابلیت مخفی‌کاری دارد یا استان را نمی‌شناسد یا اعتماد به‌نفس بیخود دارد، به‌عنوان مثال، روز گذشته صبح ساعت هشت سالاری معاونان و نزدیکانش را در اتاقش فرا خوانده و به آنها گفته است …. که مضمون آن مانند اسناد دیگر نزد بامداد جنوب موجود است. 

متاسفانه برخی از دوستان که هنوز غوره نشده می‌خواهند مویز شوند و به‌نوعی کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند و تا حالا یادشان نبوده که در نخل‌تقی چنین مشکلی وجود دارد و استاندار! یک استان را رها کرده و همه همّ و غمش را بر این گذاشته در کار شهرداری نخل‌تقی مداخله کند، بر گزارش بامداد جنوب بلافاصله مصاحبه می‌گیرند و... .
با کمال تاسف باید بگویم حب جاه، پست و پول همه کار می‌کند و کمتر کسی هست که به رسالت خبرنگاری خود بپردازد. افرادی که تا دیروز می‌گفتند ما استاندار استیجاری نمی‌خواهیم و دنبال گزینه‌های خودمان هستیم، به ناگهان جای روابط عمومی خفه‌شده استانداری را می‌گیرند و بدون آن‌که بدانند چه می‌کنند در زمین اصحاب قدرت و زر و زور بازی می‌کنند. ما در گزارش خودمان نوشتیم که یکی از اعضای شورای شهر به بامداد جنوب گفته است! ما هیچ وقت با آقای بوهندی نجفی و آقای کشتکار گفت‌وگو نکرده‌ایم که بیانیه می‌دهند و از زحمات!! استاندار خدوم!!!! تشکر می‌کنند. بنابراین شما اگر الفبای رسانه را می‌دانستید، به‌جای آن‌که بروید تکذیبیه بامداد جنوب را بزنید، به‌صورت مستقل در مورد گزارش کار می‌کردید که واقعیت چیست؟
خدا می‌داند که ما نمی‌خواهیم وارد ریز مسائل شویم، همین مساله را اگر به‌صورت مبسوط خدمت مردم شریف استان باز کنیم می‌دانند که با چه کسانی طرف هستند. مسائل پشت پرده و رانت‌های آنچنانی آن اندازه زیاد است که ما صرفا به‌خاطر دولت حسن روحانی کاری نمی‌کنیم. حالا استانداری بوشهر آن اندازه عرضه و جربزه داشت و واقعا خبر بامداد جنوب مشکل داشت می‌توانست بیانیه بدهد تا بعد به‌صورت مستند مسائل را منتشر می‌کردیم تا «راست ما و دروغ شما» برای همه مردم مشخص شود.
در این‌که مدیرکل حوزه استاندار فلان درخواست غیرقانونی را از فلان پیمانکار در نخل‌تقی داشته تا آن‌که استاندار به مدیرکل قبلی و سرپرست فعلی فلان سازمان فشار وارد کرده تا منابع مالی شهرداری نخل‌تقی را به‌دلیل این‌که چرا شهردارش مانند آن یکی شهردار بغلی تمکین نمی‌کند و ماشین 750 میلیون تومانی!!! برایش نمی‌خرد، ما شکی نداریم و اگر باز هم می‌خواهند تکذیب کنند، این گوی و این میدان، اگر جسارت تکذیب دارید، تکذیب کنید تا ما نه در رسانه‌های استان، بلکه در رسانه‌های کشوری این نکات و مسائل را مطرح کنیم و بعدش هم با خودتان. اگر واقعا رسانه‌ای جرات کار کردن دارد، بیاید و در مورد محل هزینه‌کرد 12درصد برداشت شده از محل اعتبارات دهیاری‌ها گزارش بنویسد که مشخص نیست سر از کجا درآورده است یا موضوع دیگری پیشنهاد می‌دهیم، همین دستاورد مهم و راهبردی سالاری در مورد زمین‌های چمن، بپرسید چه کسی به‌صورت انحصاری مجری بوده و پورسانت آن را چه کسی گرفته است، هزینه طرح بی‌هویت امید اجتماعی از کدام ردیف بودجه آمده و الخ.

عادت به تهدید هم مانند برخی‌ها نداریم، وظیفه ما به‌عنوان رسانه حمایت از قانون است، وقتی کسی بی‌قانونی می‌کند ورود پیدا می‌کنیم، قرار هم نیست در همه مسائل ما پیشقدم شویم، بحمدالله از دستاوردهای گفته شده 75 سایت خبری مجوزدار است، اگر می‌توانند یک خبر انتقادی بنویسند. این هم از خوشبختی ما است که روزنامه بامداد جنوب تنها 18 ماه پس از حضور در سپهر رسانه‌ای استان بدین‌گونه موفق بوده که گزارش‌هایش درد مشترک باشد. 
پیشنهاد برادرانه می‌کنم که آقایان دست و پای خود را جمع کنند و کینه‌های شخصی را وارد مسائل کلان کشوری نکنند، استان بوشهر استانی راهبردی است، جوانانش بیکار و شاخص‌های توسعه‌اش آن اندازه پایین که وقتی وزیر می‌آید، چیزی برای افتتاح ندارد، بروید کار کنید. دست‌کم به اندازه بامداد جنوب ایجاد اشتغال هم کنید، بد نیست، بقیه مسائل هم بماند برای بعد.

نام:
ایمیل:
* نظر: