bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
چند روزی است که مسابقات پارا المپیک ریو در حال برگزاری است و ورزشکاران کشورمان در حال درخشش در رشته‌های مختلف هستند که به همه آنها خسته‌نباشید و خدا قوت می‌گوئیم اما...
کریم جعفری:
چند روزی است که مسابقات پارا المپیک ریو در حال برگزاری است و ورزشکاران کشورمان در حال درخشش در رشته‌های مختلف هستند که به همه آنها خسته‌نباشید و خدا قوت می‌گوئیم اما این مسابقات یک حاشیه پررنگ‌تر از متن هم داشت و آن نیز اعتراض سعودی‌ها و اماراتی‌ها به نام خلیج‌فارس و پرچم بزرگ ایران بود که خلیج‌فارس در قلب آن قرار داشت، اعتراضی که با توجه به ولخرجی‌های سعودی‌ها سر و صدای زیادی کرد و البته از سوی هیات ایرانی تا جایی که امکان داشت، نادیده گرفته شد.
اقدام ایران، در واقع دفاع از واقعیت‌های موجود، داشته‌های فرهنگی و میراث تاریخی خود بود و برای این کار نیاز به مجوز هیچ‌کس ندارد و هر کشور یا طرفی هم به این مساله اعتراض کرده، آن مشکل خودش است. سعودی‌ها و اماراتی‌ها که در طول چهار دهه گذشته به مدد دلارهای نفتی و نوکری و دست‌بوسی امریکایی‌ها به‌نوایی رسیده‌اند، همچنان سر دشمنی با ایران، ایرانی و فرهنگ داشته و دارند. هر چند اماراتی‌ها تلاش کرده‌اند تا چهره‌ای بافرهنگ‌تر از خود در جهان بسازند اما آنها نیز در آدم‌کشی، نامردی و خرابکاری دست‌کمی از سعودی‌ها ندارند و بیشترین تبلیغات ضدایرانی توسط سران ابوظبی صورت می‌گیرد.

اماراتی‌ها در بخش عمده اقتصاد خود بر روی دوش ایرانی‌ها به اینجا رسیدند. تحریم‌های غرب علیه کشورمان باعث شد تا سالانه میلیاردها دلار کالا از بنادر امارات وارد کشور ما شود و اقتصاد نیم‌بندمان را هم به ویرانه تبدیل کند. صدها هزار ایرانی برای سرمایه‌گذاری و هر دلیل دیگر راهی این شیخ‌نشین‌ها شدند و با وجود کلاه‌برداری‌های شیادانه عرب‌های اماراتی، هنوز هم ترجیح می‌دهند در این کشور زندگی کنند و این هم باز به‌دلیل سیاست‌های غلطی است که ما در کشور خود در قبال سرمایه‌گذاری در پیش گرفته‌ایم و اگر اصلاح نشود با دست خود دشمنان کشورمان را فربه می‌کنیم.
با این حال، به‌نظر می‌رسد عرب‌های عضو شورای همکاری خلیج‌فارس به‌جز سلطان‌نشین عمان، سیاستی غلط را در پیش گرفته‌اند، سیاستی که در توهم ناشی از داشتن جنگ‌افزارهای پیشرفته غربی و حمایت امریکایی‌ها به وجود آمده است. مشخص هم نیست که آینده این رفتارها به کجا ختم می‌شود و ما با صدام‌های جدیدی مواجه خواهیم شد یا نه. با این حال، اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس نه عرضه جنگیدن دارند و نه توان مقابله. کسی که در خانه شیشه‌ای زندگی می‌کند هیچ‌وقت به خانه همسایه سنگ نمی‌زند. این کشورها با کمک‌های فنی و پشتیبانی مستقیم امریکایی‌ها و برخی از کشورهای اروپایی بیش از 18 ماه است که جنگی خونین را علیه ملت یمن به راه انداخته‌اند اما هیچ توفیقی به دست نیاورده‌اند.

نظامیان سعودی، قطری، اماراتی و بحرینی که در یمن حضور دارند و هر کدام از آنها دست‌کم 40هزار دلار تجهیزات در دست دارد، در برابر رزمنده یمنی که یک کلاشنیکف 350 دلاری حمل می‌کند فرار می‌کنند تا جایی که فرستاده سازمان ملل به یمن از انصارالله و ارتش این کشور خواست فیلم‌های فرار و تحقیر نظامیان سعودی را منتشر نکنند. وزیر امورخارجه امریکا هم در سفر به جده از این‌که تانک‌های هفت میلیون‌ دلاری آبرامز توسط موشک‌های هفت هزار دلاری نابود می‌شوند عصبانی شد و سعودی‌ها را تحقیر کرد.
به‌نظر شما چنین کشورهایی آیا می‌توانند با دم شیر بازی کنند و ایران را مورد خطاب قرار دهند؟ سعودی‌ها هنوز روی دیوار سفت یادگاری ننوشته‌اند و خوردن به دیوار یمن نشان داد که تا چه اندازه شکننده و ناتوان هستند و رفتارهای روباه‌صفت آنها نیز در برابری هوشیاری شیر ایرانی ناچار به شکست است. از این‌رو توصیه شدید می‌کنیم که سعودی‌ها بیشتر مراقبت کرده و رفتارهای بچه‌گانه از خود نشان ندهند.


نام:
ایمیل:
* نظر: