bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
دو سال پیش وقتی پیشقراولان وحشت و تاریکی سوار بر تویوتاهای اهدایی عربستان و ترکیه وحشیانه بر تمدن میانرودان تاختند تا میراث چند هزار ساله بشری را در جهل تکفیر مبتنی بر اندیشه‌های سخیف وهابیت از میان ببرند
کریم جعفری:
دو سال پیش وقتی پیشقراولان وحشت و تاریکی سوار بر تویوتاهای اهدایی عربستان و ترکیه وحشیانه بر تمدن میانرودان تاختند تا میراث چند هزار ساله بشری را در جهل تکفیر مبتنی بر اندیشه‌های سخیف وهابیت از میان ببرند، کسی فکر نمی‌کرد این قدرت جهنمی به این سادگی مهار شود. شعار «الدوله الاسلامیه تتمدد و باقیه» چنان در ذهن و فکر وهابیون رسوخ کرده بود که حتی در این‌سوی مرزهای کشور گروهی منتظر رسیدن شر بودند تا به آن بپیوندند.

آن روزها وقتی که همه در خواب بودند و بسیاری هم خبر نداشتند، تمام مرزهای غربی کشور پاسداری شد و با حضور موثر نیروهای نظامی کشورمان تروریست‌ها در 40 کیلومتری مرزها در داخل خاک عراق، درست در منطقه جلولا متوقف شدند، جایی که شاید یادآور نبرد تاریخی جلولا بود تا بازماندگان سردار قادسیه!! که در هشت سال جنگ حریف ایرانی‌ها نشد، اینجا هم قافیه را ببازد و در برابر اراده مردان ایرانی راه به جایی نبرد. هر چند در نبرد سال 637 پیروزی قاطع از آن اعراب بود، اما در این نبرد، پیروزی قاطع از آن ایرانی‌ها بود و یکی از اولین مناطقی که در عراق از وجود تروریست‌ها پاکسازی شد، همین منطقه جلولا و السعدیه در استان دیاله بود.
با گسیل مستشاران ایرانی، تروریست‌های داعشی که خود را در کاخ‌های صدام در کنار دجله می‌دیدند، متوقف شده و یکی از خونین‌ترین نبردها برای تغییر سرنوشت یک‌ کشور شروع شد. ارتش و سپاه ایران به‌سرعت هزاران هزار داطلب عراقی را سازماندهی و تجهیز کرده و مناطق اشغالی را یکی پس از دیگری با اهدای هزاران شهید و زخمی پاکسازی کردند. سردار سرافراز ایران، حاج قاسم سلیمانی پس از آنکه شهر تکریت از وجود تروریست‌های داعشی پاکسازی شد گفته بود که «من اکنون روی قبر صدام می‌جنگم» و این برای بعثی‌های بازمانده از نبرد قادسیه صدام پیام مهمی داشت، چرا که در طول ماه‌های بعد صدها تن از آنها در مقابل رزمندگانی که ایران آموزش داده بود، به هلاکت رسیدند.

امروز اما آخرین فصل از حضور داعش در عراق در حال رقم خوردن است. نبردی که بسیاری دوست دارند در آن حضور داشته باشند تا به‌زعم خود افتخار مبارزه با تروریسم را کسب و از آن به‌عنوان حربه‌ای تبلیغی در داخل کشورشان بهره‌برداری کنند. امریکایی‌ها روز گذشته توپخانه خود در فرودگاه قیاره را فعال کردند، فرانسوی‌ها هم با چند قبضه توپ اقدام به شلیک به سمت مواضع داعش کرده و جنگنده‌های انگلیسی، فرانسوی و استرالیایی هم بر مواضع داعش اقدام به پرواز و بمباران کردند و در این میان سر ترک‌ها بی‌کلاه ماند که در پایگاه بعیشقه نظاره‌گر جنگ بودند و از ترس واکنش عراقی‌ها جرات خروج از پایگاه را نداشتند. اما ایرانی‌ها با کمال افتخار در ریزترین جریانات این نبرد حضور داشته و با قدرت نیروهای حشدالشعبی و ارتش عراق را همراهی می‌کنند، همین مساله است که باعث شده دشمنان ایران نگران شوند چرا که آنها هیچ وقت فکر نمی‌کردند ایرانی‌ها در بعثی‌ترین شهر و نفتی‌ترین مناطق عراق حضور پیدا کنند. 
نبرد بزرگ موصل آغاز شده است، این نبرد، نبرد اراده یک ملت برای ماندن و بقا است و بدون شک پس از آن روزهای خوب عراق فرا خواهد رسید، هر چند این کشور به اندازه ایران با توطئه‌های وهابیون، ترک‌ها، امریکایی‌ها و دشمنان استقلال و خوباوری روبه‌رو خواهد بود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: