bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۱۱ دی ۱۳۹۵
سفر وزیر نیرو به استان؛
وزیر نیرو برای دومین‌بار در دوره دولت تدبیر و امید راهی بوشهر شد، سفری 24ساعته که با سفر به چند شهرستان استان با استفاده از بالگرد و دیدن مشکلات و زیرساخت‌ها بود. امسال هم بارانی نبارید دشت‌های استان باز هم تشنه‌تر شدند
وزیر نیرو برای دومین‌بار در دوره دولت تدبیر و امید راهی بوشهر شد، سفری 24ساعته که با سفر به چند شهرستان استان با استفاده از بالگرد و دیدن مشکلات و زیرساخت‌ها بود. امسال هم بارانی نبارید دشت‌های استان باز هم تشنه‌تر شدند، چشمه‌ها خشک، رودها خشک‌تر و زمین هم به نشست خود ادامه می‌دهد. باران پاییزی نبارید و زمستان هم هیچ برای بوشهر نداشت. با این حال، در تابستانی که گذشته بوشهری‌ها چوب بی‌مدیریتی برخی از مدیران حوزه آب را خوردند که با مردم و آب لج‌ّبازی کردند. این روزها هم که تابستان بوشهر خیلی زود می‌رسد، بنیاد بر همین اساس است. آیا بار دیگر آب بوشهر تامین می‌شود؟
حمید چیت‌چیان مانند همه دیگر وزرا سفرش را از جنوبی‌ترین نقطه استان شروع کرد و در شهرستان مرکزی به پایان برد و روز گذشته هم استان را ترک کرد.
وزیر نیرو پس از ورود به استان به محل ساخت آبشیرین کن سیراف رفت که قرار است آب شیرین را به مصارف شهرهای سیراف و جم انتقال دهد. وزیر نیرو در این مراسم با اشاره به این‌که این تاسیسات با مشارکت بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری بیش از 78 میلیارد تومان آغاز شده، اظهار داشت: عملیات خط انتقال این آب شیرین‌کن با مشارکت وزارت نفت در حال اجراست که تاسیسات انتقال آن پیشرفت 60 درصدی دارد. چیت‌چیان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده و با تکمیل تأسیسات آب شیرین‌کن سیراف آب شهرهای سیراف و شهرها و روستاهای شهرستان جم به‌صورت مطمئن و پایدار تأمین شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر نیز با اشاره به این‌که مجتمع آب‌رسانی سیراف به 47 روستا و 2 شهر جم و سیراف آب‌رسانی می‌کند، خاطرنشان کرد: در این خصوص وزارت نفت 193 میلیارد تومان اعتبار مصوب کرده که تاکنون 79.8 میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین با حضور وزیر نیرو، عملیات اجرایی سد باغان در میان شهرستان های دشتی و جم آغاز شد. چیت‌چیان همچنین با حضور در شهرستان دشتستان، از محل ساخت سد دالکی بازدید کرد. وی با بیان این‌که دولت بر ضرورت احداث سد دالکی، شرایط منطقه و نیاز کشاورزان واقف و بر اجرای آن مصمم است و سرعت بخشی در روند اجرای این پروژه از اولویت برنامه های این وزارتخانه است، تاکید کرد: ساخت این سد از مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت در سال 93 است که عملیات اجرایی آن همزمان با انجام این سفر در دیماه سال یادشده آغاز شد.
وی با یادآوری این نکته که این درحالی است که به‌دلیل وضعیت منابع مالی ناشی از قیمت و کاهش صادرات نفت امکان تامین اعتبار لازم وجود نداشت و انتظار می‌رفت که پیمانکار با استفاده از ظرفیت خود کار را پیش ببرد که انجام نشد و نیاز تغییر پیمانکار احساس شد، افزود: اما بر اساس گزارش و پیگیری‌های مسوولان استان بوشهر و نماینده دشتستان مهرماه امسال تصمیم به واگذاری این پروژه به پیمانکار جدید گرفته شد و با وجود اینکه این فرایند پنج ماه طول می‌کشید با تدابیر اتخاذ شده روند انتقال سه ماهه انجام شد.
چیت چیان در ادامه ضمن تاکید بر این مساله که پیمانکار جدید ساخت سد دالکی تجربه ساخت سدهای بزرگ از جمله سد کرخه را دارد و تعهد کرده که کار را با سرعت انجام دهد، افزود: با گرفتن گزارش‌های ماهانه و مستمر از مسوولان منابع آب کشور و استان پیگیر کار خواهم بود تا چهار سال آینده این پروژه مهم تکمیل شود. به گفته وزیر نیرو، بحران آب افزون بر ایران حتی بسیاری از کشورهای دیگر را نیر درگیر کرده است برهمین اساس استفاده بهینه و مدیریت منابع آب امری ضروری است.

عملیات اجرائی ساخت سد خاکی با هسته آسفالتی دالکی در 20کیلومتری شهر دالکی دشتستان بر روی رودخانه دالکی با طول تاج 1200 و عرض 12متر و 334میلیون مترمکعب حجم آب تنظیمی و 148متر مکعب حجم مفید مخزن در سال 93 توسط وزیر نیرو آغاز شد. تنظیم و کنترل جریان رودخانه دالکی، جلوگیری از هدر رفت سیلاب‌ها و کاهش خسارت‌های ناشی از آن، افزایش اشتغال‌زایی، توسعه و بهبود کشاورزی، آبیاری 12هزار و 750هکتار از نخلستان‌ها و اراضی زراعی منطقه و تامین آب بیش از دو میلیون اصله نخل وتامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت و محیط زیست از دیگر اهداف اجرای این سد است.
چاره تشنگی بوشهر را چه کسی می‌داند
برچسب ها: آب ، نیرو ، بوشهر ، بی آبی
نام:
ایمیل:
* نظر: