bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۱۵ دی ۱۳۹۵
توصیه‌هایی برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری؛
تا رسیدن به انتخابات زمان زیادی نمانده است، همانگونه که با چشم بر گذاشتی سال چهارم دولت حسن روحانی از نیمه گذشت، اسب زمان خیلی سریع‌ به پیش خواهد تاخت و به‌زودی با گرم‌تر شدن تنور انتخابات شاهد عرض‌اندام مدعیان ریاست‌جمهوری در کشور خواهیم بود.
کریم جعفری:
تا رسیدن به انتخابات زمان زیادی نمانده است، همانگونه که با چشم بر گذاشتی سال چهارم دولت حسن روحانی از نیمه گذشت، اسب زمان خیلی سریع‌ به پیش خواهد تاخت و به‌زودی با گرم‌تر شدن تنور انتخابات شاهد عرض‌اندام مدعیان ریاست‌جمهوری در کشور خواهیم بود.
استان بوشهر که در آن اصلاح‌طلبان به لحاظ پایگاه رای چهار پنجم جمعیت را به خود اختصاص می‌دهند، هر چند به جهت جامعه آماری از اصولگرایان مردمی‌تر هستند، اما اصولگرایان به لحاظ مدیریت واحد و تمرکز در رهبری قابلیت‌ فرماندهی بهتر و بیشتری داشته و هماهنگ‌تر هستند. بر همین اساس هم اصلاح‌طلبان متشتت‌تر بوده و از نظر کثرت‌ در وضعیت و نگاه به مسائل اصلاح‌طلبی دارای نحله‌های مختلف فکری در این جریان هستند.
با این حال، این نحله‌ها چندان برای مردم آشنا نبوده و مردم همه را به اندیشه اصلاح‌طلبی شناخته و اگر متحد باشند، به راحتی می‌توانند نظر مردم را جلب و جذب کرده و اگر دچار تضاد و اختلاف شوند هم مشکلات آنها دوچندان شده و با رویگردانی مردم مواجه می‌شوند. در طول سه ماه گذشته نمایندگان برخی از احزاب اصلاح‌طلب با رسیدن به درک بهتری از شرایط تصمیم گرفتند که اندکی مستقل‌تر و عاقلانه‌تر رفتار کرده و با آینده‌نگری اختلافات میان خودشان را کنار گذاشته و تصمیم‌های بهتری بگیرند.
ما هم این تصمیم را به فال نیک می‌گیریم، اما با توجه به آنکه مردم این روزها بیشتر به مسائل معیشتی گرفتار شده و دست‌های پنهان و آشکاری که ناخن‌های تیز آن را می‌توان در هر سفره‌ای یافت نمی‌گذارند که دولت کار خود را به پیش ببرد، ممکن است این عزم اصلاح‌طلبان برایشان چندان جذابیتی نداشته باشد. از سوی دیگر با گام گذاشتن به خط شروع انتخابات، بر اساس اصل زمان بهتر در مقدماتی، هر کس بتواند امتیاز بیشتری کسب کند، جلوتر از بقیه حرکت خواهند کرد.
بر همین اساس در طول سه ماه گذشته با برخی از دوستان اصلاح‌طلب و کسانی که نگرانی عمده‌ای نسبت به آینده استان داشته‌اند از نزدیک صحبت کرده و از آنها درخواست‌های مختلفی را به‌عنوان یک شهروند و روزنامه‌نگار داشته‌ام. نخستین درخواستی که از این دوستان داشتم این بود که فارغ از تهران هر چه سریع‌تر نسبت به انتخابات آینده اعلام موضع کنند. این اعلام موضع به این دلیل بود که اصلاح‌طلبان خواهی ناخواهی بر روی حسن روحانی به‌عنوان گزینه ریاست‌جمهوری تاکید خواهند کرد. بنابراین در استان هر چه‌ سریع‌تر این اتفاق روی دهد، بهتر است.
درخواست دوم این بود که با درنظر گرفتن مسائل و قوانین موضوعه در حوزه انتخابات، هر چه سریع‌تر نسبت به تشکیل ستاد انتخابات حسن روحانی در استان اقدام کنند. این توصیه به دلایلی که اینجا نمی‌توان برشمرد صورت گرفت و هر چند با استقبال دوستان مواجه شد، اما هنوز اقدامی در این زمینه نشده است.
سومین مساله، از این دوستان خواستم این بار سیاسی فکر نکنند، اندکی هم عملیاتی فکر کرده و به فکر توسعه استان باشند. در ضرورت اینکه حسن روحانی از چند نفر دیگر بهتر خواهد بود شاید شکی نباشد، اما آیا حسن روحانی توانسته است که مشکلات و مصائب مختلف استان را حل کند؟ در طول سه سال گذشته خروجی استان چه بوده و چگونه آقای روحانی و دولت وی می‌تواند توجیه کنند که استان بوشهر در رتبه 31 کشور در دریافت بودجه قرار دارد؟ از این رویکرد می‌توان طیف وسیع‌تری از نیروهای استان را برای حمایت از حسن روحانی به شرط آنکه نگاه ویژه‌تری به استان بوشهر داشته باشد، جلب کرد. 
در این زمینه در روزها و هفته‌های آینده بیشتر خواهیم نوشت، اما همین اندازه مطلع باشید که اگر حامیان دولت در استان دیر اقدام کنند با گزینه‌های اجباری  در حوزه عملکردی مواجه خواهند شد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: