bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
چند ماهی از آمدن عبدالکریم گراوند به استان بوشهر به‌عنوان معاون سیاسی و امنیتی استانداری می‌گذرد. در این مدت بیش از آنکه بخواهیم وی را مورد قضاوت قرار بدهیم، ناظر بر رفتار و حرکات و موضع‌گیری‌هایش بودیم و اینکه وی در دقیقه 90 دولت یازدهم در استان بوشهر دنبال چیست.
کریم جعفری:
چند ماهی از آمدن عبدالکریم گراوند به استان بوشهر به‌عنوان معاون سیاسی و امنیتی استانداری می‌گذرد. در این مدت بیش از آنکه بخواهیم وی را مورد قضاوت قرار بدهیم، ناظر بر رفتار و حرکات و موضع‌گیری‌هایش بودیم و اینکه وی در دقیقه 90 دولت یازدهم در استان بوشهر دنبال چیست.
در حالی که هیچ خاطره خوبی از فتح‌الله حقیقی نداشته و نداریم و حتی یک بار حرف راست از وی نشندیم و راه و روش مردمداری هم بلد نبود و متاسفانه در استان ما هم یاد نگرفت، خوشبختانه با رفتنش از استان یک شیوه از چاپلوسی که اصلا به سن و سالش نمی‌خورد عمرش پایان یافت. حالا اینکه آیا در استان البرز از عملکرد او راضی هستند و قمی‌ها خود چه قضاوتی در مورش داشتند، بماند و صاحبان تحقیق بپرسند.

اما آمدن جانشین او – که پشت پرده‌هایش بماند برای بعد – نه ما را خوشحال کرد و نه ناراحت. گراوند در روزهایی به استان بوشهر آمده بود که ژیان استانداری با ظرفیت تکمیل به راهش ادامه می‌داد و حتی سقفش هم جایی نداشت که گراوند بخواهد جایی برای خودش دست و پا کند، از این‌رو بیش از آنکه بتواند در تصمیم‌گیری‌ها دخالت داشته باشد تنها ناظری بود در استان و تابعی بود از تصمیماتی که پیش از او گرفته بودند. شاید هم عده‌ای از هم‌شهری‌های وی بر این باور باشند که گراوند آمده تا پس از رفتن رئیس فعلی‌اش جای او را بگیرد، و این همه حدس و گمان است، چه اینکه در مورد حقیقی هم همین حرف را می‌زدند و بعد مشخص شد عیارش به اندازه بخشدار جزیره خارکو هم نیست.

با این اوصاف، قضاوت ما در مورد آقای گراوند تا به اینجای کار چندان اشتباه از آب در نیامده است، او تقریبا از چیزی در استان خبر ندارد، دلیلش هم برای نگارنده این سطور مشخص نیست، چرا که تا بحال نه با او نشست و برخواستی داشته و نه اگر کلاهش در استانداری بیفتد به آنجا خواهد رفت. با این حال چند احتمال در این زمینه به‌نظر می‌رسد: 
یا آنکه بازی‌اش نمی‌دهند، یا آنکه نمی‌خواهد وارد بازی شود، یا آنکه نمی‌خواهد شریک ویرانی سه سال گذشته شود و در نهایت این احتمال می‌رود که از نخستین روزی که به استان آمد و دعوا و بچه‌ بازی‌های نماینده دولت در استان در برخورد با نمایندگان احزاب وابسته به اصلاح‌طلبان در نشست با خانم ابتکار را دید حساب کار دستش آمد و دوست ندارد زیاد ورود کند.
آنچه هم که از جلسه دو روز پیش او با تعدادی از خبرنگاران بوشهری منتشر شد، موید همین مسائل است. ما امیدواریم که معاون سیاسی و امنیتی استان اقتدار لازم برای اجرای قانون را داشته باشد، نه مانند دوره حقیقی حرف مدیرکل سیاسی بیش از او برد داشته باشد. دستکم توصیفاتی که ما از دوستان ایلامی‌مان در مورد عبدالکریم گراوند شنیده‌ایم انتظارمان از وی را بیشتر می‌کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: