bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
ما فقط امروز و فردا به احتمال زیاد چاپ داریم، پیش‌تر فرارسیدن سال 1396 خورشیدی را به همه هم‌استانی‌های عزیز به‌ویژه کسانی که در طول یک‌سال گذشته پست و مقام را وانهادند و اگر به ما کمک نکردند، خرابکاری هم نکردند، سال نو را تبریک می‌گویم، این تبریک به‌ویژه برای کسانی است که مردانه در برابر فشارها ایستاده و با کمک به بامداد جنوب، ما را برای ورود به سال چهارم روزنامه همراهی کردند.
کریم جعفری:
ما فقط امروز و فردا به احتمال زیاد چاپ داریم، پیش‌تر فرارسیدن سال 1396 خورشیدی را به همه هم‌استانی‌های عزیز به‌ویژه کسانی که در طول یک‌سال گذشته پست و مقام را وانهادند و اگر به ما کمک نکردند، خرابکاری هم نکردند، سال نو را تبریک می‌گویم، این تبریک به‌ویژه برای کسانی است که مردانه در برابر فشارها ایستاده و با کمک به بامداد جنوب، ما را برای ورود به سال چهارم روزنامه همراهی کردند. روز گذشته وقتی به محل کار آمدم، با برگه احضاریه‌ای از کلانتری 13باغ زهرا مواجه شدم، بدون نگاه به متن متوجه شدم که کار چه کسی است. رئیس فعلا مادام‌العمر شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر که روز گذشته هم به همراه تعدادی تاجر و یک مدیرکل و کارمند یکی از ادارات راهی مسقط شده تا به‌زعم خود از نمایشگاه تخصصی معدن بازدید کنند. 

بامداد جنوب چند روز پیش در رابطه با همین سفرها گزارشی منتشر کرده بود که صفحه یک روزنامه به وسیله یکی از دوستان رسانه‌ای ما به دستش رسید و بلافاصله هم در تماس با یکی از خبرنگاران روزنامه تهدید کرد که می‌خواهد شکایت کند و به همین دلیل منتظر شکایتش بودم. اما نکته جالب در مورد شکایت، تاریخ احضار مدیرمسوول روزنامه در یک روز تعطیل رسمی و ملی بود که باعث تعجب شد. البته قانون کار خودش را می‌کند و ما هم مطیع قانون. در مورد چرایی شکایت نامبرده هم باید بگویم به دلیل آنکه توان پاسخگویی به سوالات مطرح شده در روزنامه را نداشت، دست به شکایت شده است. البته ما هنوز خبر خاصی در مورد شرکت نمایشگاه‌ها منتشر نکرده‌ایم و مطلب چند روز پیش ابتدای کار روزنامه بامداد جنوب در مورد شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر است که بدون هیچ نظارت دقیقی به ملک طلق یک نفر تبدیل شده است و کسی هم تاکنون در مورد اقداماتش در طول سال‌های گذشته توضیحی از وی نخواسته است. اما ما به‌عنوان نماینده افکار عمومی، مسائل و نکات بسیاری داریم که بدون شک ریز به ریز در مورد مدیریت نمایشگاه، سفرهای خارجی، چگونگی برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، نظرات و دیدگاه‌های مردم در مورد نمایشگاه‌ها و دستاوردهای آن خواهیم نوشت و البته در این مورد پیش‌تر هم خواهیم رفت و این دست از شکایت‌ها نمی‌تواند اراده بامداد جنوب به‌عنوان مستقل‌ترین رسانه حاضر در استان بوشهر را برای آگاهی بخشی متزلزل کند. 

فارغ از این مساله، سوالاتی که مهرداد ابراهیمی از پاسخگویی به آن ناتوان بود و از روزنامه شکایت کرده است را بار دیگر در اینجا مطرح می‌کنم و امیدوارم که بتواند به آنها پاسخ دهد. اما پیش از آن باید عرض کنم که نامبرده که تلاش دارد همه را به‌نوعی مدیون و به قول خودش، نمک‌گیر کند، پیشنهادات جالبی هم به بامداد جنوب داد که با توجه به شناختی که از وی داشتیم، زیر بار این پیشنهادات خاص نرفتیم.

اما سوالات مطرح شده به این شرح بود: امیدواریم که اگر مدیریت نمایشگاه این توانایی را دارد، در مورد نتایج سفرهای خارجی و بازدید از نمایشگاه‌های مختلف بر روی صنعت و اقتصاد استان گزارشی بنویسید و به صورت دقیق اشاره کند که این پروژه ناشی از دیدار از این نمایشگاه بوده است. همچنین از شرکت نمایشگاه‌ها می‌خواهیم تعداد تورهای خارجی که تاکنون برگزار کرده را اعلام و اسامی مدیران دولتی که با پول مردم به این سفرها رفته‌اند را هم منتشر کند. 
آیا پاسخ به این سوالات سخت است؟ البته ما هنوز همه سوالات را مطرح نکرده‌ایم، به‌ویژه اینکه چگونه یک شخص حقیقی پس از حضور در شرکت نمایشگاه‌ها سهام یکی از اعضا را به ثمن بخس می‌خرد؟ این اقدام چگونه صورت گرفت؟ یا اینکه چگونه سهامداران جرات نمی‌کنند در مورد سود سهامشان حرف بزنند؟ بقیه سوالات هم بماند تا به شکل مقطعی مطرح کنیم. 
البته ما از همین جا از مقام محترم قضائی درخواست داریم در صورتی که قانون اجازه می‌دهد و نظرشان هم بر این است، دادگاه به صورت علنی و با حضور همه اعضای هیئت منصفه مطبوعات برگزار شود و ما هم با مستندات و شهود خود در این دادگاه حضور پیدا خواهیم کرد و نتایج آن را به اطلاع عموم می‌رسانیم. در ضمن، حق اعاده حیثیت را هم برای خود محفوظ داریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: