bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
شورای نگهبان قانون اساسی شامگاه پنج‌شنبه در فرصت قانونی خود شش نفر از نزدیک به 1800 نفر ثبت‌نام‌کننده در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری را واجد شرایط شرکت در این انتخابات دانست و آنها را «تایید صلاحیت» کرد.
کریم جعفری:
شورای نگهبان قانون اساسی شامگاه پنج‌شنبه در فرصت قانونی خود شش نفر از نزدیک به 1800 نفر ثبت‌نام‌کننده در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری را واجد شرایط شرکت در این انتخابات دانست و آنها را «تایید صلاحیت» کرد. این شش نفر، یک‌نفرشان رئیس‌جمهور، یک نفر سابقه چند دوره حضور در انتخابات و تجربه تلخ شکست، یک نفر دو دوره وزیر و یک دوره معاون رئیس‌جمهور، یکی هم چند دوره وزیر بوده و یکی هم نهایت پستی که داشته، رئیس سازمانی بود که بعدها وزارتخانه شد. یک نفر هم هیچ سابقه اجرایی در حوزه قوه مجریه را ندارد. 
تصمیم برای انتخاب رئیس جمهور از میان این شش نفر در 29 اردیبهشت بر عهده مردم است و آنها تصمیم خواهند گرفت که کدام یک از آنها شایستگی رئیس‌جمهور شدن را دارد. تصمیمی که از هم‌اکنون هم مباحث آن در کوچه و خیابان شنیده می‌شود و به دلیل گسترش فضای مجازی اطلاع از رویدادها لحظه‌ای است و هر اتفاقی که روی دهد، با خبر می‌شوند.

ما باز هم طبق معمول از مردم می‌خواهیم که در این انتخابات مشارکت کرده و به‌عنوان یک ایرانی در سرنوشت خود مشارکت داشته باشند. اینکه ما بگوئیم فلانی این کار را کرده و پای صندوق رای حاضر نمی‌شویم، بدترین ضربه را به خود و آینده زده‌ایم. خیلی‌ها دوست دارند که مشارکت کم باشد، درست مانند دشمنان ایران، چرا که در مشارکت کم است که آنها دیده می‌شوند و می‌توانند اثرگذار باشند.
مردم ایران باید تجربه تاریخی، حافظه تاریخی، نگاه تاریخی، حوزه دید وسیع رو به آینده و در نهایت انتخاب صحیح با استفاده از این گذاره‌ها را داشته باشند تا بتوانند حضوری موثر داشته باشند. با این حال، به بسیاری از مردم، به ویژه آنهایی که دل در گرو اصلاحات دارند هر چند که گزینه‌ای در این انتخابات نداشته، اما عقلانیت به آنها حکم می‌کند به فردی رای دهند که به این تفکر نزدیک است. تفکر اصلاح‌طلبی که بیش از 75درصد مردم ایران، حتی آنهایی که در بخش خاکستری جامعه زندگی می‌کنند را از خود می‌داند، انتظار دارد کسی که قرار است نامش در برگه‌های انتخاباتی نوشته شود، دستکم بخشی از انتظارات آنها را برآورده کند.

به‌عنوان یک رسانه مردمی که خود را به جریان اصیل و پاک اصلاح‌طلبی (ما نه از اصلاح‌طلبان فرصت‌طلب، نه غضنفرهای اصلاح‌طلب، نه اصلاح‌طلب‌ها جیبی و میلی و ... هستیم و نه به این جماعت نسبتی دارم) منسوب می‌دانیم و معتقد به اصلاح امور هستیم، نسبت به برخی مواضع و اعلام‌ها انتقاد شدید داریم. ما در روزهای آینده در مورد مواضع خود بیشتر خواهیم نوشت، به‌عنوان مثال در همین استان بوشهر باید روندها به سمتی باشد که فرد نزدیک به اصلاح‌طلب‌ها رای بیاورد، نه اینکه سمت و سوی ما به شکلی باشد که اوضاع از این هم بدتر شود.
در دو سال گذشته ما نسبت به این روزها هشدار داده بودیم که پایگاه رای روحانی در استان بوشهر مناسب نیست، قرار هم نیست به آمارها و نظرسنجی‌های صورت گرفته متکی باشیم، شواهد موجود می‌گوید که آقای روحانی وضعیت خوبی در بوشهر ندارد و اگر هم رای نیاورد، فردا روز یقه ما را کسی نگیرد. متاسفانه روندهای موجود و دخالت برخی از اصحاب قدرت در تصمیم‌گیرها باعث شده تا آنهایی هم که می‌خواستند به روحانی رای دهند، از تصمیم خود بازگشته و حاضر به این کار نشوند. این رفتارها شاید در تصمیم بسیاری دیگر هم اثرگذار باشد. این یک هشدار بسیار جدی است، 

برچسب ها: بامدادجنوب ، سرمقاله
نام:
ایمیل:
* نظر: