bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴
کریم جعفری:
رئیس‌جمهور و اعضای دولت روز گذشته به‌مناسبت هفته دولت به‌دیدار رهبر انقلاب رفتند. دیداری که به‌لطف تحولات خود و مدیریت واقعی تنها دو سال پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید جواب داده است و رهبری با اطمینان از هیمن روند خود و منطقی است که با قدردانی از کاهش تورم در کشور، خواستار تک رقمی شدن آن شدند.

نگاهی به محورهای روز گذشته سخنان رئیس‌جمهور و پاسخ‌ها و مطالبات رهبری بیانگر آن است که کشور به‌دوره‌ای از واقع‌نگری رسیده است. رهبری با اطمینان کامل از گزارش اقتصادی دولت و همچنین روندهای حاکم بر کشور که شخص ایشان در جریان جزئیات کامل آن هستند، نقشه راه مهمی را ترسیم می‌کنند و علاوه بر درخواست برای کاهش تورم به زیر 10درصد، از دولتی‌ها می‌خواهد تا ستاد مرکزی اقتصاد مقاومتی را تشکیل دهند.

این درخواست رهبری نشان از اعتماد ایشان به مجموعه دولت و توانایی‌های آن در اجرای برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی است. متاسفانه علی‌رغم رضایت رهبری از عملکرد دولت که رضایت مردم را هم در پی داشته و باعث رشد و گسترش فضای کسب و کار در کشور شده است، برخی از جریان‌ها و گروه‌های سیاسی در راستای حفظ منافع خود و بازگشت دوباره به قدرت و قبضه کردن آن، به زیر سوال بردن این طرح و برنامه‌ها اقدام می‌کنند که از منظر اخلاقی به‌هیچ عنوان رویکرد مناسبی نیست.

سیاست کاهش تورم توسط دولت، مدیون سیاست‌های خاص وزارت اقتصاد و دارایی است که در طول 24 ماه گذشته با در پیش گرفتن رویکردهای علمی و عملی، به این مهم دست پیدا کرده است. اما به‌نظر می‌رسد در کشور ما مسائل برعکس توجیه و تفسیر می‌َشوند. همین دو هفته پیش بود که برخی از نمایندگان مجلس در اقدامی عجیب به استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی روی آوردند تا به‌زعم خود همین نقطه اتکای دولت را هم از آن بگیرند. حمایت‌های روز گذشته رهبری از دولت، در واقع بخش عمده‌ای از آن به رویکردهای طیب‌نیا در وزارت متبوع خود باز می‌گردد.

رهبری البته در این دیدار به نکات مهم و راهبردی دیگری هم اشاره کردند. اشراف و نگاه ایشان به روند تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور باعث شده تا در یک نگاه کلان مسائل را حلاجی و با ارائه درخواست‌های اجرایی از مجموعه دولت، چرخ کشور بهتر بچرخد. در این میان نکاتی هم وجود دارد که شاید مهمترین آن لزوم حمایت همه قوا به‌خصوص نمایندگان مجلس از دولت و وزرا است. هر چند این حق نمایندگان است که از وزرا سوال کنند و آنها نیز با حضور در خانه ملت پاسخگو باشند، ولی نکته اینجاست که در سوال و استیضاح هر وزیر در شرایط فعلی که عموماً هم نتیجه مشخصی ندارد، وقت زیادی از کشور گرفته می‌شود.

امیدواریم که در هفته دولت، مسوولان کشوری فارغ از شعارزدگی وارد مرحله عملیاتی کار برای آبادانی کشور شوند و بدون شک دولت آقای روحانی با کوله‌باری از تجربه و در پیش گرفتن سیاست خدمت به مردم، این ماموریت را به‌بهترین شکل ممکن اجرا خواهند کرد. 

برچسب ها: کریم جعفری
نام:
ایمیل:
* نظر: