bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
امروز سالروز کودتای انگلیسی-امریکایی 28 مرداد علیه آزادی، دمکراسی و دولت قانونی و ملی مرحوم دکتر محمد مصدق است. از عجایب تاریخ برای نگارنده است که امروز و در سالگرد این حادثه تاریخی، با شکایت یکی از مدیران استانداری بوشهر، با هویت «م.س» دادگاه مدیر مسوول روزنامه بامداد جنوب به جرم آزادیخواهی، حق‌گویی و دفاع از حکومت قانون و اصل جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
کریم جعفری:
امروز سالروز کودتای انگلیسی-امریکایی 28 مرداد علیه آزادی، دمکراسی و دولت قانونی و ملی مرحوم دکتر محمد مصدق است. از عجایب تاریخ برای نگارنده است که امروز و در سالگرد این حادثه تاریخی، با شکایت یکی از مدیران استانداری بوشهر، با هویت «م.س» دادگاه مدیر مسوول روزنامه بامداد جنوب به جرم آزادیخواهی، حق‌گویی و دفاع از حکومت قانون و اصل جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. دادگاهی که برخلاف انتظارات اولیه، به‌نظر می‌رسد با برخی‌ فشارها و سفارش‌ها که در طول چهار سال گذشته همواره از استانداری بوشهر صادر شده، قرار است با روندی عجیب برگزار شود.

 با توجه به همه شواهد و قرائن، پشت پرده این شکایت نه «م.س» بلکه رئیس وی است که به دلیل مطالب آزادی‌خواهانه و افشاگرانه روزنامه بامداد جنوب، همه توانِ خود را در سراشیبیِ زوال به کار بسته تا شاید به‌زعم خود «حُکمی» علیه مدیرمسوول این روزنامه گرفته و عقده‌های ناکامی خود را اینگونه خالی کند. دادگاه امروز در حالی برگزار می‌شود که هیچ خبری از هیأت منصفه مطبوعات نیست و همه رصدهای هفته گذشته نشان داد که دست‌هایی در کار بوده تا این دادگاه بدون حضور هیأت منصفه برگزار گردد و همین جا تاکید می‌کنم که بر اساس همه شواهد و قرائن با توجه به رایزنی‌های اصحاب قدرت، امروز «حکمی ناحق را علیه بامداد جنوب» صادر خواهند کرد، در حالی که بر اساس ‌‌ماده ٣٤ قانون مطبوعات جمهوری اسلامی ایران «دادگاه باید علنی باشد و حضور هیأت منصفه هم الزامی است.» در حالی که قانون چنین الزامی را به صراحت بیان کرده، این سوال مطرح است چه عاملی باعث شده دادگاه علنی و با حضور هیأت منصفه برگزار نگردد؟ هر چند ما به دستگاه قضا اعتماد داریم، اما بعضی اوقات مکن است اتفاقاتی روی می‌دهد که باعث تعجب همگان، به‌ویژه آگاهان به قانون ‌می‌شود. امروز مدیر مسوول و سردبیر روزنامه بامداد جنوب در حالی در برابر قانون حاضر می‌شود که جا دارد از وکلای خود که بدون هیچ مزد و منّتی وکالت پرونده را پذیرفتند، تشکر کند. البته وکلایی هم وجود دارند که به جای دفاع از اهالی رسانه که منادی آزادی و شرافت هستند، به سمت اهالی قدرت رفته و به طرفیت از آنها علیه روزنامه‌نگاران، آزادی‌خواهان و اهل قلم اقامه دعوا می‌کنند و بعد هم انتظار دارند که به نامشان به نیکی یاد شود!

البته کسانی که فکر می‌کنند با گرفتن یک حکم علیه «کریم جعفری» می‌توانند خود را از زیر بار مسوولیت چهار سال شکست، ناکامی، عقب‌ماندگی و بیچارگی و فلاکت مردم بوشهر نجات دهند، به ناکجاآباد رفته و روزبه‌روز این لحظات در ذهن این مردم مانده و ما هم در تاریخ این نکات را یادآوری می‌کنیم. شاید کسی از جایی وام پنج میلیون تومانی درخواست کند، اما آیا او می‌تواند بگوید که هیچ نقشی در زد و بندهای دیگر نداشته و دُنگش را از مبادلات پشت پرده نگرفته است؟
آیا کسی حرف آنها را باور خواهد کرد که به‌دروغ می‌گویند شکایت از بامداد جنوب، شکایت شخصی است؟ انشالله پس از پایان جلسه دادگاه (که تا این لحظه صلاحیت رسیدگی به پرونده را ندارد) ما همه محتویات پرونده را در کانال بامداد جنوب جهت اطلاع همه منتشر خواهیم کرد تا بدانید که جرم ما چه بوده است؟ بامداد جنوب، همچنان با قدرت، صراحت و شجاعت خواهد نوشت، ما در عرصه سیاست، فرهنگ، ادب، معرفت، اصل و نسب خواهیم ماند، چرا که با امضایی نیامده‌ایم که برای ماندن دست به هر رفتار زشت و زننده‌ای بزنیم. قدرت ما ناشی از عقل، تدبیر، دوراندیشی و جسارت منبعث از قدرتی است که مردم به ما داده‌اند.

بدون شک، ما این شاکیان را تا همیشه دنبال خواهیم کرد، هر کجا که باشند، هر کجا که بروند و در هر موقعیتی که باشند، چون می‌دانیم چه در چنته دارند و چه سوء استفاده‌هایی از قدرت می‌کنند، مردم و مسوولان را زنهار خواهیم داد که دیگر چنین اشتباهاتی را تکرار نکرده و آینده هیچ استان، اداره و سازمانی را تباه نکنند. در چارچوب قوانین مصرح جمهوری اسلامی ایران و بر اساس اصل آزادی بیان برای دفاع از منافع مردم، کوتاه آمدن را بزرگ‌ترین خیانت می‌دانیم و حاضر هستیم شرایط سخت‌تر و بدتر از این را هم تحمل کنیم، اما زیر بار حرف زور نرویم.
گفتن خیلی از مسائل بستگی تام و تمام به نتیجه دادگاه امروز دارد. خبرنگاران بامداد جنوب کسانی نیستند که به قدرت آویزان شده و از خود چیزی نداشته باشند. دادگاه امروز هر رایی که صادر کند، هر تصمیمی که بگیرد، هم دادگاه تجدیدنظر وجود دارد و هم مقامات بالاتر تا به همه مراحل آن رسیدگی کنند و ما با احترام کامل همه آنچه را که صادر می‌شود، خواهیم پذیرفت.
با این حال، خیلی دوست داشتم که به‌جای وکیل گرفتن، خود شاکی در دادگاه حضور پیدا می‌کرد، هیات منصفه حضور داشت و دادگاه علنی بود تا خیلی از مسائل مشخص شود. باید مشخص شود که چه کسی مسوول عقب افتادگی استان بوشهر است؟ چه کسی باعث شده تا یک ریال سرمایه وارد استان نشود؟ چه کسی مسوول اختلافات عمیق سیاسی میان نیروهای سیاسی هم‌سو با دولت است؟ چه کسی مسوول اختلافات میان مسوولان این دولت است؟ .... . 
برخی از اهالی رسانه هم یادشان باشد که کریم جعفری به خاطر آنها در این مسیر قرار گرفته است، ما قصد مبارزه با بی‌قانونی در هر سطحی را داریم، امروز وارد گود می‌شویم تا فرداروز اهالی رسانه استان بوشهر با قدرت و جسارت بیشتری مسائل را مورد اشاره قرار دهند. خوشبختانه ما هیچ نگرانی از بابت هیچ مساله‌ای نداشته و نداریم، بلکه ایزد یکتا را شاکر هستیم که «دشمنان» بهانه‌ای دست ما دادند تا در این مدت ماهیت و شانیت آنها را بیش از پیش آشکار کنیم. یادمان باشد که این جماعت، فقط و فقط به فکر منافع خودشان هستند، مردم شاید در آخرین پله قرار داشته باشند، «شاید.»
این را هم در پایان تاکید کنم که سخت‌ترین و بیشترین حکمی که ممکن است علیه بامداد جنوب صادر شود «..........» است، اما طرف مقابل یادش باشد که بعدها چه هزینه‌ای را به خاطر این خبط خودش پرداخت می‌کند. ما مثل فلان «آقا» نیستیم که موقعیت در خطری داشته باشیم، ما موقعیت‌ها را به خطر می‌اندازیم تا مردم و مقامات عالیه کشور را هوشیار کنیم. این روزها هم می‌گذرد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: