bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
می‌خواستم سرمقاله امروز را در مورد مسلمانان مظلوم روهنگیا در برمه بنویسم که سال‌های متمادی است در ظلم سنگین روحانیون بودایی جان می‌بازند، آواره می‌شوند و خانه‌هایشان به آتش کشیده می‌شود و صدایی از کسی در نمی‌آید، اما دیدم رئیس جمهور کشور هم در این زمینه بالاخره پیامی صادر کرده و اعلام نگرانی کرده، اما...
کریم جعفری:
می‌خواستم سرمقاله امروز را در مورد مسلمانان مظلوم روهنگیا در برمه بنویسم که سال‌های متمادی است در ظلم سنگین روحانیون بودایی جان می‌بازند، آواره می‌شوند و خانه‌هایشان به آتش کشیده می‌شود و صدایی از کسی در نمی‌آید، اما دیدم رئیس جمهور کشور هم در این زمینه بالاخره پیامی صادر کرده و اعلام نگرانی کرده، اما کسی برای استان بوشهر نگران نیست که در آن مسوولان هر چه دلشان می‌خواهد، می‌بافند و می‌گویند و کسی هم جلودار آنها نیست.
روز گذشته در آخرین ساعتی که در حال بستن روزنامه بودیم و سرمقاله را هم آماده کرده بودم، چشمم طبق معمول به خبری افتاد که حکایت از آمارسازی‌های جالب داشت، عبدالکریم گراوند که این روزها هوس استانداری کرده و دلش به لابی‌های رئیس خوش است که شاید بتواند جای او را بگیرد، روز گذشته سفری به خارگ داشت و در این جزیره مرجانی عددی را بر زبان راند که خود دولتی‌ها هم هیچ خبری از صحت و سقم آن ندارند و من با دوستان در وزارت اقتصاد هم بررسی کردم و متوجه شدیم که اصلا چنین چیزی درست نیست.

گراوند مدعی شده که در طول چهار سال گذشته بودجه عمرانی استان بوشهر از 310 میلیارد تومان به 1900 میلیارد تومان رسیده است، عددی که افزایش شش برابری را نشان می‌دهد. من اینجا دو سه سوال می‌پرسم که اگر آقای گراوند که به دلیل پاک‌دستی و صداقتی که بیش از برخی دیگر از مدیران استانی دارد، می‌توانیم اندکی دوستش داشته باشیم، موفق به پاسخگویی آن شد، بنده تضمین می‌کنم که همه حرف‌های او و حتی رئیسش در این مورد صحیح است.

نخست آنکه بفرمایند این 1900 میلیارد تومان از کجا آمده است؟
دوم آنکه این 1900 میلیارد تومان در کجا هزینه شده است؟
سوم، آیا این عدد درشت شامل پتروشیمی و حوزه نفت می‌شود؟
چهارم، چه میزان از این عدد در استان سرمایه‌گذاری شده است؟
پنجم، بفرمایند که کدام کارخانه، کارگاه و یا شرکت با این پول ساخته شده است؟
ششم، منابع درآمدی این پول از کجا بوده است؟
هفتم، آیا این بودجه عمرانی که شما می‌فرمائید‌، جدا از بودجه جاری استان است؟
هشتم، اگر جدا است، بودجه جاری استان چه عددی را در بر می‌گیرد؟

چند سوال دیگر هم باقی مانده است، اما مشخصا این سوالات ساده و دم دستی را اگر نامبرد موفق به پاسخگویی شد، ما مخلص ایشان هم هستیم. تا جایی که ما به‌عنوان خبرنگار که دوستانی هم در سطح عالی دولت داریم و از وضعیت بغرنج اقتصادی مطلع هستیم می‌دانیم که چنین پولی در کشور اصلا وجود ندارد که 1900 میلیارد تومان آن را به بوشهر داده باشند. 
نکته دیگر آنکه، اگر این میزان پول وارد استان شده باشد که ما باید شاهد تحولی بزرگ، عمیق و راهبردی در استان باشیم، پس چرا هیچ اتفاقی روی نداده است؟ نکند که این پول‌ها هم جای دیگری رفته که کسی سراغ آن را ندارد. 

به‌عنوان یک روزنامه‌نگار از شما خواهش دارم که دروغ دنبال خودتان نبندید، من اگر به جای سازمان بازرسی کشور و استان بودم، (که خوشبختانه نیستم) همین الآن کلاهم در استانداری انداخته و خواستار توضیح می‌شدم که این همه پولی که جناب گراوند از آن صحبت کرده، کجا رفته است. شاید بی‌مبالاتی و بی‌مدیریتی اینجا هم شامل حال همه شده باشد. 
البته این بنده خدا (به نقل از خبرگزاری مهر) در پایان هم آورده که « افزایش اعتبارات زمینه را برای توسعه هرچه بیشتر استان فراهم می‌کند و تلاش داریم تا با شناسایی نیازها و مطالبات مردم، بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم.» که این یعنی هنوز هم چیزی شناسایی نشده و تا الان همه داشته‌اند تماشا می‌کرده‌اند. 
حالا بیشتر از این نمی‌نویسم، اما با این آمار دادن در سطح معاونت،‌ خدا می‌داند اگر استاندار شد، ممکن است عددها دو سه برابر هم شود!!

نام:
ایمیل:
* نظر: