bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
باید فکری جدی کرد، این خلاصه نقطه‌نظرات یک روزنامه‌نگار در مورد اختلاف‌نظر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با هم است
كريم جعفري:
باید فکری جدی کرد، این خلاصه نقطه‌نظرات یک روزنامه‌نگار در مورد اختلاف‌نظر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با هم است. به لحاظ اخلاقی محدودیت‌ بسیاری در گفتن برخی نکات دارم، اما برخلاف نظر روز گذشته شهریاری نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورا که گفته بود اختلاف نظر نمایندگان «جزئی» است و «استراتژیک» نیست، باید عرض کنم که مساله کلا برعکس است.

نگارنده در اسفندماه سال 1394 و پس از پایان انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی و مشخص شدن پیروز این انتخابات در یادداشتی در همین ستون تاکید کردم که نمایندگان استان از این به بعد با هم‌صدایی و همراهی نزدیک با هم باید راه را برای عبور استان و کشور از دریای مشکلات فراهم کنند. در آن یادداشت تاکید شده بود که اختلاف نمی‌تواند گزینه خوبی برای ما باشد، چرا که عِده و عُده ما در مجلس بسیار اندک است و اگر این قدرت هم بخواهد از هم منفک شوند، چیزی نه دست مردم را خواهد گرفت و نه دست خود نمایندگان را.

با این حال، در طول یک سال و چند ماه گذشته به واقع بیش از آنکه نماینده‌ها با هم هماهنگ باشند، با هم اختلاف نظر داشته‌اند و این اختلاف نظر را می‌توان در موارد بسیاری دید. باز هم اشاره به یکی از یادداشت‌های خود در این مورد می‌کنم که در آن یادآور شده بودم که نماینده‌ها وظیفه دارند با هماهنگی هم و دیگر نمایندگان سایر استان‌ها مسیر را برای ارائه طرح‌های مناسب استان هموار کنند، در حال حاضر بنده هیچ اطلاعی از هیچ طرحی ندارم و حاضرم قسم بخورم که برخی از نمایندگان استان در طول ماه‌های گذشته حتی یک بار به مرکز پژوهش‌های مجلس برای صحبت با کارشناسان آن جهت ارائه نظر و دیدگاه خود برای طرح شدن آن و ورود به کمیسیون‌های مربوطه و در نهایت مطرح شدن آن در صحن علنی، نرفته‌اند.

این یک مشکل عمده برای نمایندگان استان است. روز گذشته خدمت یکی از هم دوستان نماینده عرض می‌کردم که شما در هیچ رویداد مهم ملی و بین‌المللی حضور ندارید، البته آنها یا مشاوران خوب ندارند یا بحمدالله آن اندازه مسلط به اوضاع هستند که نیازی به مشاوره دادن ندارند. در همین زمینه به یکی از آنها عرض کردم که چرا ده‌ها نماینده در مورد سخنان توهین‌آمیز رئیس‌جمهور امریکا موضع گرفتند، اما صدایی از شما در نیامد، که البته مشخص است بنده خدا هیچ موضعی نگرفت...
در مورد انتخاب استاندار هم فعلا بر آن نیستم وارد جزئیات شوم و به حول و قوه الهی در یک فرصت ویژه مساله معرفی استاندار، مصاحبه از گزینه‌ها و دلایل مطرح شدن برخی از آنها را مورد تاکید قرار می‌دهم و البته هم چندان تمایل ندارم که بیشتر این عزیزان را از خود برنجانیم، ما رسانه هستیم و ناچار به قضاوت کردن و البته بر اساس ویژگی‌های تعریف و سخنان خود آنها. فقط یک نکته را باید با کمال معذرت عرض کنم که یکی دو تن از نمایندگان واقعا در ماجرای معرفی استاندار کم‌لطفی کردند که اگر مواضع خاص آنها نبود در حال حاضر می‌شد با استفاده از مجاری خاص، یک استاندار پابه‌کار را معرفی کرد که آینده استان و مردم تامین شود. با این اوصاف، هر کسی که در دولت نفوذ بیشتری داشته باشد می‌تواند خیلی‌ ساده‌ وارد گزینه‌ها شود و مانند چهار سال گذشته استان بوشهر به قهقرا برود.

بدون شک، بخش عمده‌ای از عدم انتخاب استاندار خوب بر عهده آقایان و خانم نماینده است که هیچکدام حاضر نشدند به خاطر استان و مردم کوتاه بیایند و هر کسی با معرفی یک تا سه نفر عملا باعث شد تا نظر دولتی‌ها هم در این زمینه نسبت به آنها برگردد. پیش از این هم نوشته بودم که دولت تاکید داشته که هیچ گزینه بومی معرفی نشود، اما آقایان معرفی کردند که دلایل آن را بعدا توضیح خواهم داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: