bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۸۶۳
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۱ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
هشدار ژنرال‌های ایرانی به دشمنان؛
ابوعلی زرین‌قلم: امروز 31 شهریورماه، آغاز هفته دفاع مقدس و شروع یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های قرن بیستم است که در آن رژیم بعث حاکم بر عراق به کشورمان حمله کرد. به همین مناسبت امروز قرار است مراسم‌های مختلفی در سطح کشور برگزار شود. در آستانه این روز، فرماندهان ارشد نظامی کشورمان نکات مهمی را برشمرده و هشدارهای شدیداللحنی را به دشمنان و طرف‌های خارجی دادند. در این هشدارها فرماندهان ارتش و سپاه با اعلام آمادگی کامل بر

ابوعلی زرین‌قلم:هر متجاوزی را می‌زنیم

امروز 31 شهریورماه، آغاز هفته دفاع مقدس و شروع یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های قرن بیستم است که در آن رژیم بعث حاکم بر عراق به کشورمان حمله کرد. به همین مناسبت امروز قرار است مراسم‌های مختلفی در سطح کشور برگزار شود. در آستانه این روز، فرماندهان ارشد نظامی کشورمان نکات مهمی را برشمرده و هشدارهای شدیداللحنی را به دشمنان و طرف‌های خارجی دادند. در این هشدارها فرماندهان ارتش و سپاه با اعلام آمادگی کامل برای برخورد با هر تجاوز احتمالی تاکید کردند که شروع‌کننده جنگ، به پایان برنده آن نیست.

سردار سلامی: هر متجاوزی را می‌زنیم

روز گذشته در باغ موزه دفاع مقدس در تهران نمایشگاهی از پهپادهای غنیمتی ایران به نمایش درآمد که فرمانده کل فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در آن حضور داشتند.

سرلشکر سلامی در این مراسم با اشاره به برگزاری نمایشگاه پهپادهای غنیمی متجاوز در باغ موزه دفاع مقدس، تاکید کرد: این نمایشگاه نشانه کوچکی است از پیشرفت‌های شگفت‌انگیز فناورانه‌ای که در این کشور به برکت رهبری فرزانه‌اش، ایران را فوران فناوری‌های نوین کرده است و ما متنوع‌ترین کلکسیون پهپادهای قدرت‌های پیشرفته نظیر امریکا را در دنیا داریم.

به گفته وی، اینها همه در سرزمین ما سقوط کرده‌اند و این حکایت از یک واقعیت تلخ دارد و آن تجاوز امریکا به مرزهای این کشور است ولی یک واقعیت شیرین هم در بر دارد و آن سقوط همه نمادهای مدرن بودن امریکا در این کشور است، ایرانی که در زمینه فناوری‌های نظامی محدود شده با اتکا به خود چنین توانایی یافته است. ما می‌زنیم، هرکسی که از حریم مرزهای ما تجاوز کند، می‌خورد. این واضح است و آشکار هم می‌گوییم. و بدانید هر کاری کنیم می‌گوییم. ما هم توان عمل داریم و هم زبان گفتن و بر عهده گرفتن مسوولیت کاری را که انجام می‌دهیم.

فرمانده کل سپاه با بیان این‌که امروز فاصله ما با آنها کم شده است و انحصار این فناوری‌ها از آنان گرفته شده است. ما همیشه پیشرفتمان را بر اساس تهدید دشمن دریافته‌ایم. هرگاه تهدید شدیم پیشرفت کرده‌ایم. ما مبارزه را ارج می‌نهیم و از آن استفاده می‌کنیم و از چیزی نمی‌هراسیم، یادآور شد: تحریم به ما استقلال واقعی را آموخت تا چگونه برد سلاح‌ها و تخریب آن را بر اساس شکست دشمن تنظیم کنیم. ما امروز جنگ‌های تدارکاتی خود را انجام داده‌ایم و مهیای هر سناریویی هستیم پس ما وقتی از درون اشتباه‌های دشمن و نبرد با آنان بزرگ شده‌ایم، از تکرار آن در هراس نیستیم.

سلامی تاکید کرد: دشمنان ما باید چند واقعیت را بدانند و از زبان ما بشنوند تا دچار خطای راهبردی نشوند. گاهی سخن از گزینه‌های نظامی می‌گویند که البته مربوط به آنهاست اما ما حرف خود را می‌زنیم. اول این‌که کمی به عقب برگردید و تاریخ را مطالعه کنید. از ماجرای طبس و در آتش سوختن نیروهای دلتا، بعد دفاع مقدس و بعد از آن ماجراهایی که در چند سال اخیر رخ داده از دستگیری تفنگداران گرفته تا رخدادهای اخیر. آمادگی ما برای پاسخ و واکنش به هر تجاوزی قطعی است. هر کس می‌خواهد سرزمینش میدان اصلی جنگ شود بسم‌الله. هرگز اجازه نمی‌دهیم جنگی به سرزمین ما وارد شود. ما تا آخر ادامه می‌دهیم و تجاوز محدود، محدود باقی نمی‌ماند ما اهل نتیجه و تعقیب هستیم. این را نشان داده‌ایم و نقطه امنی باقی نمی‌گذاریم پس مراقب باشید و اشتباه نکنید.

امیر موسوی: یکی بزنند، 10 تا می‌خورند

فرمانده کل ارتش هم که در برنامه دستخط حاضر شده بود، در پاسخ به میزان آمادگی نیروهای ارتش ایران، گفت: از جمله فرمایشات حضرت آقا این بود که دوران بزن در رو گذشته است. یکی این مطلب است، یعنی بلافاصله بعد از این تدبیر - چون ما نظامی‌ها اینها را به‌عنوان فرمان و تدبیر تلقی می‌کنیم - خود را آماده کردیم که اگر ضربه‌ای زده شد حتما ضربات متقابل وارد شود، به نحوی که او نتواند خودش را از این درگیری خلاص کند.

در اصطلاح گرفتن دست اوست ولی رها کردن دست او نیست، یعنی این دوران گذشته است. ممکن است ورود دست او باشد اما خروجش دیگر دست او نیست. ابتکار عمل در آنجا دست ماست که زمانی که تشخیص دهیم به این درگیری خاتمه می‌دهیم.

سرلشکر موسوی در ادامه یادآور شد: گفتیم یکی بزنید ۱۰ تا می‌زنیم. این را مطمئن باشید. حرف ما به‌عنوان نظامی‌ها این بود که ما فرمان را دریافت کردیم و موظف هستیم، این فرمان را اجرا کنیم. هر دشمنی یکی بزند، ما ۱۰ تا می‌زنیم. به‌نظرم می‌رسد این به آنها منتقل شده بود و آنها می‌فهمند که ما جدی هستیم.

غلطی کنند، می‌زنیم

در مراسم افتتاح نمایشگاه پهپادهای غنیمتی فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در سخنانی بر آمادگی نیروهای تحت فرمان خود برای دفاع از آسمان کشور تاکید کرد. سردار امیرعلی حاجی‌زاده با بیان این‌که ما همچون 40 سال گذشته ایستاده‌ایم و اگر دشمنی غلطی کند بی‌شک پاسخ کوبنده‌ای دریافت خواهد کرد، گفت: امروز بزرگ‌ترین کلکسیون پهپادی جهان در موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی افتتاح شد. این موزه، موزه عبرت برای کسانی است که ملت ایران را تهدید می‌کنند.

وی با بیان این‌که امروز بعد از 40 سال از انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت فراوان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه هواپیماهای بدون سرنشین هستیم و جزء پنج کشور برتر دنیا در حوزه پهپاد هستیم؛ گفت: علاوه بر آن در حوزه رادار نیز پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم که نمونه آن نیز ساقط کردن هواپیمای گلوبال هاوک بود.

حاجی‌زاده با بیان این‌که دشمنان باید عبرت بگیرند و ادبیات خود را نسبت به ملت ایران تغییر دهند، گفت: ما همچون 40 سال گذشته ایستاده‌ایم و اگر دشمنی غلطی کند بی‌شک پاسخ کوبنده‌ای دریافت خواهد کرد.

امیر خانزادی: خطایی کنند، صد درصد آماده هستیم

از سوی دیگر، فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: احیانا اگر استکبار جهانی یا دشمنان ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران از ذهنشان بگذرد خطایی کنند ما صد درصد آماده هستیم و بخشی از تسلیحات دفاعی ما امروز آماده است تا پاسخ جدی به دشمنان در دریاها بدهد.

امیر دریادار حسین خانزادی در بندرعباس و در آستانه مراسم رژه بزرگ که قرار است در این شهر برگزار شود، با بیان این‌که بندرعباس نقطه ای ا‌ست که فردا شاهد رژه یگان‌های شناورهای سطحی و غیرسطحی و پروازی خواهیم بود، گفت: بی‌شک آن چیزی که فردا ملت شاهدش خواهند بود این است که با غرور از حماسه تمام کسانی که در دفاع مقدس این شکوه را آفریدند، یاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط پیچیده امنیتی که پیرامون ماست بی‌شک بخشی از آمادگی ما به این موضوع می‌پردازد که آماده دفاع باشیم، احیانا اگر استکبار جهانی یا دشمنان ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران از ذهنشان بگذرد خطایی کنند ما صد درصد آماده هستیم و بخشی از تسلیحات دفاعی ما امروز آماده است تا پاسخ جدی به دشمنان در دریاها بدهد.

به گفته وی، هوشیار و آگاه هستیم. نقاط ایستایی آنان را به دقت رصد می‌کنیم و این را بدانند بی‌شک از جایی که آمادگی آن را ندارند ضربه سختی از سربازان نیروی دریایی و یگان‌های پروازی خواهند خورد.


نام:
ایمیل:
* نظر: