bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸
شورای شهر آبپخش منحل شد!
بامداد جنوب: در حالی که حدود دو ماه به موعد انتخابات مجلس فرصت هست، استانداری بوشهر در اقدامی کاملا عجیب، منتخبان مردم شهر آبپخش را در یک فرایند کاملا مشخص حذف کرد، به‌نظر می‌رسد با این اقدام مردم آبپخش مشارکتی در انتخابات مجلس نخواهند داشت!!

 بامداد جنوب: در حالی که حدود دو ماه به موعد انتخابات مجلس فرصت هست، استانداری بوشهر در اقدامی کاملا عجیب، منتخبان مردم شهر آبپخش را در یک فرایند کاملا مشخص حذف کرد، به‌نظر می‌رسد با این اقدام مردم آبپخش مشارکتی در انتخابات مجلس نخواهند داشت!!

آبپخش همیشه یکی از شهرهای جنجالی استان بوشهر بوده است، شهری که پس از روی کار آمدن دولت شیخ حسن روحانی با انتخاب یک شهردار پرحاشیه که استاندار وقت از او حمایت می‌کرد، عملا وارد حاشیه‌های بی‌پایان شد که هنوز هم ادامه دارد. پس از انتخابات سال 1396 و تعیین اعضای جدید شورا، شهردار جدید که یک خانم بود زمام امور را به دست گرفت، اما تنها چند ماه بعد اعضای شورا و شهردار سر ناسازگاری با هم پیدا کرده و اختلافات شروع شد. این بار، در استانداری افرادی بودند که به حمایت از شهردار برخواسته و تلاش داشتند تا در آستانه انتخابات به شکلی عمل کنند که هیچ مزاحمتی نداشته باشند. شیوه کار هم حذف کامل شورا بود. این فرایند که از سال گذشته شروع شده بود، بالاخره روز گذشته باپافشاری گراوند و معاونش شکل اجرایی به خود گرفت و عملا شورای شهر منحل شد. منابعی در گفت‌وگو با بامداد جنوب با تایید این خبر می‌گویند که به جز نماینده دشتستان که عضو شورای حل اختلاف بوده، بقیه اعضا با این اقدام موافق بوده‌اند.

به‌نظر می‌رسد با این اقدام، از این به بعد شهردار آبپخش هیچ مشکلی برای انجام امورش ندارد و می‌تواند با خیال راحت و بدون هیچ مصوبه‌ای از شورا هر کاری دوست داشته باشد، انجام دهد! با این حال باید پرسید که چگونه چند نفر می‌توانند بر اساس منافع خاص بر روی رای هزاران نفر شرط‌بندی کرده و با بی‌اعتبار کردن رای مردم این شهر بزرگ استان عملا مسائل و سلایق خود را پیگیری کنند؟

بامداد جنوب تلاش خواهد کرد تا در روزهای آینده مسائل را از نزدیک و با مصاحبه‌های مختلف با اعضای شورا پیگیری کنند. هر چند این مصوبه مقدماتی بوده و برای تایید نهایی نیاز به مجوز هیات حل اختلاف مرکزی در وزارت کشور دارد، اما این سوال برای مردم آبپخش و سایر شهرهای استان وجود دارد که چه مسائلی باعث شده تا چند نفر به این نتیجه برسند که باید این اقدامات را صورت دهند؟

در حالی که حدود دو ماه به موعد انتخابات مجلس فرصت هست، استانداری بوشهر در اقدامی کاملا عجیب، منتخبان مردم شهر آبپخش را در یک فرایند کاملا مشخص حذف کرد، به‌نظر می‌رسد با این اقدام مردم آبپخش مشارکتی در انتخابات مجلس نخواهند داشت!!


نام:
ایمیل:
* نظر: