bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۳ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
تاکید رهبر انقلاب بر اهمیت مشارکت در انتخابات؛
بامداد جنوب: مردم تبریز روز گذشته به مناسبت حماسه 29 بهمن‌ماه میزبان رهبر انقلاب بودند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در انتخابات بسیار مهم روز جمعه دوم اسفند را از مصادیق میدان‌های نیاز به حضور بهنگام دانستند و افزودند: انتخابات جهاد عمومی، مایه تقویت کشور و آبروی نظام اسلامی است و حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، به توفیق الهی مایه برکت و تاثیرات تحول‌آفرین در کشور خواهد شد.

بامداد جنوب: مردم تبریز روز گذشته به مناسبت حماسه 29 بهمن‌ماه میزبان رهبر انقلاب بودند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در انتخابات بسیار مهم روز جمعه دوم اسفند را از مصادیق میدان‌های نیاز به حضور بهنگام دانستند و افزودند: انتخابات جهاد عمومی، مایه تقویت کشور و آبروی نظام اسلامی است و حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، به توفیق الهی مایه برکت و تاثیرات تحول‌آفرین در کشور خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تبلیغات و تلاش‌های گسترده امریکایی‌ها برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی ایران و جدا کردن مردم و جوانان از نظام اسلامی، خاطرنشان کردند: با وجود همه این تلاش‌ها، آنها به نتیجه نرسیده‌اند که نمونه بارز آن، تشییع شهید سلیمانی و راهپیمایی ۲۲ بهمن بود و انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز بار دیگر نشان خواهد داد مردم در کنار نظام اسلامی و پشتیبان آن هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه چشم دوستان و دشمنان به انتخابات روز جمعه است، افزودند: دشمنان می‌خواهند ببینند نتیجه فشار حداکثری امریکا و بدعهدی‌های اروپایی‌ها و مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، چه بوده است و دوستان هم با نگرانی منتظر نحوه حضور مردم در انتخابات هستند. البته من همواره به دوستان نظام اسلامی گفته‌ام از ملت ایران نگران نباشید، زیرا این ملت کاربلد است و می‌داند که چه بکند.

رهبر انقلاب اسلامی، انتخابات را خنثی‌کننده بسیاری از نیت‌های شوم امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و بدلِ فنِ مکر و کَید آنها دانستند و خاطرنشان کردند: تنها راه مایوس شدن دشمنان، قوی شدن ایران است و یکی از مصادیق ایرانِ قوی، مجلسِ قوی است، مجلسی که بتواند با تصویب قوانین لازم و با هدایت دولت‌ها به مسیر مطلوب، کشور را مصونیت ببخشد. یک رکن قوی بودن مجلس حضور هر چه بیشتر مردم در پای صندوق‌های رأی است، تاثیرات مجلس فقط محدود به چهار سال نیست بلکه مجلس قوی یا مجلس ضعیف و خودباخته با تصمیم‌های خود می‌توانند تاثیرات بلندمدتی بر کشور بگذارند. انتخابات و رأی دادن، وظیفه شرعی، ملی و انقلابی، جشن ملی و احقاق حق آحاد مردم برای دخالت در سرنوشت کشورشان است.

رهبر انقلاب اسلامی، رکنِ دوم یک مجلس قوی را کیفیت انتخاب دانستند و در تبیین ویژگی‌های نمایندگان شایسته ملت بزرگ ایران تاکید کردند: باید برای مجلس شورای اسلامی، افراد «با ایمان»، «شجاع»، «کارآمد»، «وظیفه‌شناس»، «پرانگیزه»، «وفادار به اسلام، مردم، انقلاب و کشور»، «سرسخت در مقابل دشمنان» و «دل نبسته به دنیا و مطامع مالی» برگزیده شوند. مردم باید در انتخاب نمایندگان بسیار مراقبت کنند، زیرا ما در همین دوره انقلاب، نمایندگانی در مجلس داشتیم که اکنون نوکر و کُلفت امریکا و دشمنان ایران هستند.

ایشان همچنین درباره حضور جوانان و افراد با تجربه در مجلس، گفتند: مجلس باید یک ترکیب متناسبی از جوانان و افراد مجرب، دانا و راه بلد باشد. جوان‌گرایی یک ضرورت قطعی برای کشور است و کُنشگر اصلی و پیشران حرکت رو به جلو جوانان هستند اما تکیه بر جوانان به معنای چشم‌پوشی از افراد با تجربه نیست. همه کسانی که دوستدار اسلام، انقلاب، نظام اسلامی و ایران هستند باید در انتخابات شرکت کنند و انتخاب خوب و درست انجام دهند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به گزارشی مبنی بر پرداخت مبالغ زیادی دلار نفتی از جانب یکی از کشورهای عَنود منطقه به یکی از رسانه‌های انگلیسی فارسی‌زبان برای منصرف کردن مردم ایران از گرایش به افراد انقلابی در انتخابات، افزودند: این گزارش نشان می‌دهد کیفیت و چگونگی انتخاب تا چه حد مهم است.

ایشان انتخابات را میدان امتحان الهی دانستند و ابراز امیدواری کردند ملت ایران در این امتحان، سربلند بیرون بیاید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان درباره یاوه‌گویی‌های اخیر مقام‌های امریکایی درباره ایران و انتخابات، گفتند: بخشی از اظهارات این احمق‌های درجه ‌یک برای تاثیرگذاری در انتخابات و با هدف مایوس کردن مردم از صندوق رأی است اما بخش دیگری از آن، ناشی از انفعال است. انفعال امریکایی‌ها نتیجه اثرات معکوس ترور سردار سلیمانی است، در این قضیه رئیس‌جمهور امریکا و اطرافیان او منفعل و متوجه شدند کارشان حساب‌نشده بود، چراکه هم در داخل امریکا و هم در دنیا به‌شدت به آنها حمله شد. امریکا می‌خواست با ترور سردار عزیز ما که تاثیرات عمیقی در منطقه داشت، بر منطقه مسلط شود اما ماجرا برعکس شد و راهپیمایی بزرگ ضدامریکایی در بغداد، مسائل سوریه و حلب و قضایای دیگر منطقه، درست نقطه مقابل خواست آنها را رقم زد، بنابراین یک هدف از یاوه‌گویی‌ها اخیر آنها، جبران این انفعال است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شهادت سردار سلیمانی را یک فقدان تلخ خواندند و گفتند: شهید سلیمانی حقیقتا بسیار خوب، مفید و تحسین‌برانگیز بود اما در این حادثه غلبه با لطف الهی بود، زیرا آن بزرگوار به هر دو حُسن «پیروزی» و «شهادت» دست یافت، چراکه در این سال‌ها در منطقه، پیروز میدان سلیمانی بود و مغلوب میدان، امریکا و عوامل آن و در نهایت به فوز شهادت هم رسید.

ایشان با یادآوری تعبیر امام بزرگوار از درگذشت فرزند فاضل و برجسته خود مرحوم حاج‌آقا مصطفی به «الطاف خفیه الهی»، خاطرنشان کردند: آن‌ زمان کسی متوجه مفهوم تعبیر امام نشد اما پس از حرکت مردم ایران و عکس‌العمل دربار و حوادث قم و تبریز و آغاز حرکت عمومی ملت که به سقوط حکومت طاغوت منجر شد، مفهوم آن مشخص شد، همچنانکه در حادثه تلخ شهادت سردار سلیمانی نیز دشمن تصور کرد ضربه‌ای زده است اما باطن قضیه، پیروزی و شکست دشمن خبیث است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه دشمن نه فقط در این ماجرا بلکه در یک نبرد ۴۰ ساله دائما از ملت ایران ضربه و شکست خورده است، افزودند: امریکایی‌ها در این ۴۰ سال همه سلاح‌های سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای و هر اقدام ممکن را برای ساقط کردن نظام اسلامی به‌کار گرفتند اما نظام اسلامی نه تنها ساقط نشد بلکه هزار برابر قوی‌تر و در مقابل، امریکا ضعیف‌تر از قبل شده است.

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین ضعف روزافزون امریکا، ظاهر فعلی آن را بزک کرده خواندند و افزودند: امروز امریکا با ۲۲ هزار میلیارد دلار بدهی، مقروض‌ترین دولت‌های دنیاست و اختلاف طبقاتی در این کشور، وحشتناک و از همیشه بیشتر است. امریکا در کشورهای اطراف ما ده‌ها پایگاه نظامی دارد اما اگر روزی مسئله‌ای پیش بیاید، این پایگاه‌ها نه به درد امریکا خواهد خورد و نه به درد آنها که پولشان را به امریکا می‌دهند و چشم امید به آن دارند، چراکه استکبار امریکایی در حال فرو ریختن است.


نام:
ایمیل:
* نظر: