bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
شهردار بندر بوشهر، اولویت عمرانی سال 99 را اعلام کرد:
داود علیزاده: شهرداری بوشهر در دوران کرونا علاوه بر ارائه خدمات شهری و سعی در پیشبرد فعالیت شهری، اقدام به فعالیت‌هایی متعددی در مبارزه با شیوع ویروس کرونا نیز داشته است که از جمله آنها می‌توان به توزيع ماسك و دستكش در پکیج‌های بسته‌بندی‌شده به مناسبت نيمه‌شعبان بين رانندگان حمل‌ونقل درون‌شهری از سوی سازمان مديريت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداري بندر بوشهر، توزیع اقلام بهداشتی شامل محلول ضدعفونی، ماسک و دستکش از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر بین ساکنان محلات جنوبی، ضدعفونی معابر شهری و پیگیری شبانه‌روزی خدمات شهری اشاره کرد.

داود علیزاده

شهرداری بوشهر در دوران کرونا علاوه بر ارائه خدمات شهری و سعی در پیشبرد فعالیت شهری، اقدام به فعالیت‌هایی متعددی در مبارزه با شیوع ویروس کرونا نیز داشته است که از جمله آنها می‌توان به توزيع ماسك و دستكش در پکیج‌های بسته‌بندی‌شده به مناسبت نيمه‌شعبان بين رانندگان حمل‌ونقل درون‌شهری از سوی سازمان مديريت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداري بندر بوشهر، توزیع اقلام بهداشتی شامل محلول ضدعفونی، ماسک و دستکش از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر بین ساکنان محلات جنوبی، ضدعفونی معابر شهری و پیگیری شبانه‌روزی خدمات شهری اشاره کرد.

اینک بعد از گذر از هفته‌های اولیه، شهردار بوشهر اعلام کرده است که به‌موازات مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ضدعفونی اماکن و معابر و تجهیزات شهری، تکمیل پروژه‌های شهری با در نظر گرفتن موارد بهداشتی و رعایت فواصل اجتماعی در سال ۹۹ آغاز خواهد شد.

شهردار بندر بوشهر با اعلام این خبر که اولویت عمرانی سال ۹۹ پس از تامین اعتبار لازم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خواهد بود، گفت: با اجرا و تکمیل پارک ورودی شهر بوشهر حدفاصل پلیس‌راه قدیم و بزرگراه امام علی (ع) و نصب سر درب ورودی شهر بوشهر (المان شهدای خلیج‌فارس) دروازه بوشهر رنگ و بوی دیگری به خود خواهد گرفت و دارای چشم‌انداز زیبایی خواهد شد.

سیدنورالدین امیری با بیان اینکه با تکمیل تقاطع غیر هم‌سطح شهید سردار سلیمانی در میدان مطهری گره‌های ترافیکی این منطقه باز خواهد شد، افزود: کاهش ترافیک و ایمنی در تردد از شاخصه‌های این پروژه است که علاوه بر این فضای میدان نیز حفظ و گسترش خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به تکمیل فاز اول پارک ساحلی گردشگری لیان و میدان روبروی پارک شغاب و بهره‌برداری از فاز اول دوربین‌های پایش تصویری و آسفالت کوچه‌های محلات جنوبی و پارک ساحلی شغاب در سال گذشته عنوان نمود در فضاسازی مبلمان شهری سعی شده از ریشه‌های فرهنگی و تاریخی گره‌خورده در زندگی مردم بندر کهن بوشهر استفاده شود که همچنان بهره بردن از آن در سال جدید نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار بندر بوشهر رویکرد شهرداری را در سال گذشته توجه به بافت تاریخی و محلات کمتر برخوردار دانست و در این خصوص می‌توان به اجرای کانال دفع آب‌های سطحی گذر معاینه فنی تنگک اول به طول ۴۰۰ متر و ایجاد پارک‌های محله‌ای و آسفالت کوچه‌های محلات جنوبی اشاره کرد.

وی با تاکید بر توجه به بافت تاریخی بوشهر گفت: توجه ویژه به بافت تاریخی چهار محل نیز در برنامه‌های شهرداری بوده که از آن جمله گذر کوتی و فدک است که با بهره‌برداری از آن جریان زندگی در بافت را رونق خواهد داد و با تکمیل و نورپردازی آن و محقق شدن گذر فرهنگی و هنری و ایجاد فرهنگسرا در محلات تاریخی شاهد تحول خوبی در چهار محل خواهیم بود و در تلاش هستیم که گردشگران داخلی و خارجی به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری بندر بوشهر نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند. همچنین در نظر داریم شروع پروژه فاز دوم پارک ساحلی لیان را به‌عنوان پروژه‌های مهم در سال ۹۹ آغاز کنیم.

در راستای موارد ذکر شده جلسه منابع و مصارف شهرداری بندر بوشهر با حضور شهردار، معاونین، مدیران و روسای سازمان‌های ذی‌ربط در سالن اجتماعات شهرداری بندر بوشهر برگزار شد. هدف از تشکیل این جلسه ارائه راهکارهای مناسب در کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدهای پایدار با در نظر گرفتن رضایت دریافت‌کنندگان خدمات و همچنین بحث و تبادل‌نظر پیرامون مسائل مالی و درآمدهای خالص و ناخالص از دیگر موارد مطروحه در جلسه بود.

در ابتدا شهردار بندر بوشهر مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره‌وری را از اولویت‌های مهم سیاست‌گذاری کلان در برنامه‌های شهری دانسته و خواستار برنامه‌ریزی و تحول لازم در این خصوص شد.

امیری با تاکید بر استفاده از تجربیات علمی و عملی خاطرنشان کرد: استفاده از تجربیات علمی و عملی و دانش روز را یکی از پلکان موفقیت در رسیدن به درآمدهای پایدار دانست.

در ادامه معاونت توسعه مدیریت و منابع با تاکید بر کسب درآمدهای پایدار گفت: مدیران و مسوولان شهرداری بایستی در راستای حفظ مدیریت منابع و مصارف شهرداری و سازمان‌های تابعه و عملی شدن درآمدهای پایدار و پیگیری مطالبات و صرفه‌جویی در هزینه‌ها تمام تلاش کنند و هدف را درآمدهای پایدار قرار دهند.

ایمان چارکی در ادامه بر ضرورت توانمندسازی مدیران سیستم از تحلیل هزینه‌ها و درآمدها جهت مدیریت صحیح منابع انسانی اشاره کرد.

سرپرست سازمان حمل‌ونقل شهرداری بندر بوشهر نیز در اعلامی جداگانه از ضوابط جدید تاکسی‌ها در دروان کرونا خبر داد. شجاعی‌پور با اشاره به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: از ابتدای فروردین‌ماه رانندگان تاکسی موظف شده‌اند تنها دو نفر مسافر در صندلی عقب خودرو سوار کنند.

وی با تاکید بر ثابت بودن نرخ کرایه‌ها خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه تغییری در میزان نرخ کرایه تاکسی‌ها اعمال نمی‌شود و شهروندان تخلف در این خصوص را می‌توانند به شماره تلفن ۱۳۷ یا سازمان حمل‌ونقل شهرداری گزارش کنند.

تمام اقدامات مذکور بر اساس طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» انجام می‌گیرد. حال شاید پرسیده شود که طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چیست و از کجا می‌آید؟

در روزهایی که شیوع ویروس کرونا در جهان شدت گرفته‌ است، کارشناسان بیش ‌از پیش نسبت به رعایت فاصله اجتماعی هشدار می‌دهند؛ اما این حفظ فاصله اجتماعی به چه معناست و چه مقدار باید باشد؟ فاصله‌گذاری اجتماعی (Social distancing) یعنی چه؟

پایگاه اطلاعات رسانی یورونیوز در این مورد می‌نویسد: خیلی ساده یعنی از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنید. به مکان‌های تجمع افراد نروید، هیچ ملاقاتی را انجام ندهید. اگر واقعاً ناچار هستید که بیرون بروید، فاصله دو متری خودتان را با افراد دیگر حفظ کنید.

متاسفانه برای اینکه بتوانیم جلوی شیوع ویروس را بگیریم دیر شده است؛ اما با این عمل می‌توانیم روند شیوع بیماری را کند کنیم. در واقع حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی باعث می‌شود موقعیت‌های کمتری پدید بیاید که ویروس فرصت داشته باشد از فردی به فرد دیگر سرایت کند.

کریستال واتسون، پژوهشگر در دانشگاه جان هاپکینز در این مورد می‌گوید که با این روش می‌توان از افراد ضعیف جامعه محافظت کرد. در واقع بدین گونه، سرایت این ویروس به آدم‌های بیشتر را می‌توان به تأخیر انداخت تا هم نظام درمانی کشورها زیر فشار حجم بیماران از هم نپاشد و هم بتوان زمان خرید تا مؤسسات تحقیقاتی در دنیا درمان یا حتی واکسنی برای آن بیابند.

دانشمندان می‌گویند هر فرد مبتلا به ویروس کرونا به‌طور متوسط ۳/۳ نفر دیگر را آلوده می‌کند. هرچه این عدد بالاتر رود، شیوع ویروس سرعت می‌گیرد. در واقع چندین فاکتور وجود دارد که بالا رفتن تعداد مبتلایان را تعیین می‌کنند: اینکه ویروس چقدر مسری است، چه میزان از مردم در معرض هستند، افراد چه تعداد با هم ارتباط دارند و ارتباطشان چقدر طول می‌کشد. هدف از حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش دو مورد آخر است.


نام:
ایمیل:
* نظر: