bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
بامداد جنوب: چند شب پیش ویدئویی از صحبت‌های اردشیر زاهدی، وزیر امور خارجه ایران در دوره پهلوی و داماد شاه در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی منتشر شد که بسیاری در داخل آن را پوشش دادند. در طول این دو روز، بسیاری از ملالغتی‌ها دست به قلم شده و بر این کار ما و بسیاری دیگر قلم نقد که نه، مداد نهی کشیده‌اند که این جماعت به جایی رسیده‌اند که برای چهار کلمه داماد شاه، هورا می‌کشند! در پاسخ به این عده سزاوار است چند نکته را عرض کنم تا احیانا این جماعت همیشه منتقد و البته بدون نظر، کمی به خود آینده و بدانند که هر علتی، معلولی دارد.

بامداد جنوب: 

چند شب پیش ویدئویی از صحبت‌های اردشیر زاهدی، وزیر امور خارجه ایران در دوره پهلوی و داماد شاه در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی منتشر شد که بسیاری در داخل آن را پوشش دادند. در طول این دو روز، بسیاری از ملالغتی‌ها دست به قلم شده و بر این کار ما و بسیاری دیگر قلم نقد که نه، مداد نهی کشیده‌اند که این جماعت به جایی رسیده‌اند که برای چهار کلمه داماد شاه، هورا می‌کشند! در پاسخ به این عده سزاوار است چند نکته را عرض کنم تا احیانا این جماعت همیشه منتقد و البته بدون نظر، کمی به خود آینده و بدانند که هر علتی، معلولی دارد.

اردشیر زاهدی بیش از 90 سال سن دارد (درست 92 سال)! از ابتدای پیروزی انقلاب هم رنگ کشور را ندیده و در اروپا زندگی می‌کند. بیشترین حمله‌ای که به او می‌شود را سلطنت‌طلب‌ها و نوچه‌های گدازاده پهلوی مدیریت می‌کنند برای آنها سخت است که شوهر خواهر سابق شازده بیاید و در مورد این روزهای ایران اینگونه صحبت کند. برای آنها غیرقابل باور است کسی که سر سفره اعلیحضرت همایونی نشسته، نمکدان بشکند و از حکومت «آخوند»ها که این جماعت را از عرش به فرش آوردند، تعریف کند.

زاهدی 92 ساله که پایش لب گور است، نه نیازی به شهرت دارد و نه به فکر جمع کردن ثروت، او هر که بوده، در هر مقامی و در هر جایگاهی، شرافت خودش را از دست نداده است. او شاید با نظام جمهوری اسلامی مخالف باشد اما مانند توله محمدرضا پهلوی و فلک‌زده‌های آلبانی‌نشین، با مردم کشورش دشمن نیست، از حمله به کشورش دفاع نمی‌کند، حواسش هست روزی که خودش وزیر امور خارجه بوده چه ماموریتی داشته و اگر قرار بر همان ماموریت باشد که در راستای خدمت به کشور و مردم آن بوده، هنوز باید از آن دفاع کند.

او در میان بی‌شرف‌هایی که در طول سال‌های گذشته بارها به کاخ سفید نامه نوشتند که به ایران حمله کند تا خودشان در تهران به حکومت برسند، شرافت دارد، او در میان همه خائن‌هایی که این روزها سر سفره بن‌سلمان و نتانیاهو نشسته‌اند و علیه کشورشان جاسوسی و خیانت می‌کنند، مردانه از مردم ایران دفاع می‌کند. حرف‌های اردشیر زاهدی برای این عده سخت و سنگین است، چراکه حرف‌هایش شاقولی است برای سنجش همان اروپا‌نشین‌ها و امریکانشین‌ها وگرنه قصد قیاس او با داخل کشور نیست، هر چند نسبت به برخی داخلی‌ها هم شرفش بیشتر است.

کسی برای اردشیر زاهدی هورا نمی‌کشد، برای حرف‌های حق باید هورا کشید حتی اگر از دهان دشمن در بیاید. آنهایی که به او حمله می‌کنند از همان قماشی هستند که می‌دانند اگر رابطه تهرانواشنگتن کمی بهتر شود باید بروند قاز بچرانند و کسی آفتابه هم دستشان نخواهد داد. اینها همان کاسبان دشمنی ایران و امریکا هستند که همواره بر طبق خیانت و نفاق و جاسوسی برای امریکا می‌کوبند، از امیر طاهری گرفته تا همه آنهایی که شما در گوشه کنار جهان می‌شناسید و یک جایی پشت میکروفون و دوربین نشسته و علیه ایران، رفتار دشمنانه دارند.

تفاوت اردشیر زاهدی با آنها در این است که او از سازمان‌های جاسوسی پول نمی‌گیرد، دستش در جیب سیا، موساد، ام‌آی6 و سرویس‌های جاسوسی عربی نیست و به همین دلیل راحت حرفش را می‌زند. او نه در فکر حکومت کردن است و نه در فکر برگشتن به ایران، همین امروز و فردا هم ممکن است خبر برسد که خواجه برفت اما نامی که این خواجه از خود بر جای گذاشته برای «خواجگان» کاسه‌لیس کشورهای عربی و غربی غیرقابل تحمل است. دفاع او از حاج قاسم و سپاه و ارتش در عالم واقع چیزی را تغییر نمی‌دهد اما در عالم معنا، پر از حرف است.

او بر خلاف بسیاری دیگر از وطن‌فروش‌ها و بی‌شرف‌ها یادش نرفته که ایرانی است و نسبت به خاکش با وجود غیبت 40 ساله غیرت دارد. باور کنید اگر حرف‌هایی که برخی‌ها که در داخل ایران هستند را برایتان نقل و تفسیر کنم، تف در صورتشان خواهید کرد در حالی که از این حکومت پول و حقوق می‌گیرند. حساسیت نسبت به خلیج‌فارس، تمامیت ارضی کشور، پیشرفت ایران و ابتکار جوانان ایرانی واقعیتی است که برای نوکران بی‌جیره و مواجب امریکا و سعودی قابل هضم و باور نیست.

در آخر یک نکته را بگویم. دوستی سال‌ها پیش (هشت یا 9 سال پیش) به من گفت: ایمیلی از اردشیر زاهدی به دستم رسید که در آن بابت مصاحبه با یک شبکه امریکایی و دفاع از کشور تشکر کرده بود. به گفته این دوست، در مواقع بسیاری که زاهدی مصاحبه‌های من را می‌دید ایمیل می‌زد و تشکر می‌کرد و گاهی اوقات هم راهنمایی. با همه اخلاق و رفتار خوب یا بد زاهدی، او تکلیفش با خودش مشخص است و می‌داند که چه می‌گوید.


نام:
ایمیل:
* نظر: