bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
همواره بعد از کنکور سراسری برای دانش آموزان دغدغه این که چه رتبه ای کسب می کنند در کنار این که چه رشته ای قبول می شوند وجود دارد برای اینکه بدانید شما داوطلب کنکور چه طور به نحو احسن انتخاب رشته خود را انجام دهید بهتر است مقاله زیر را بخوانید


در کنکور سال 1399 انتخاب رشته خود را چگونه انجام دهیم؟

همواره بعد از کنکور سراسری برای دانش آموزان دغدغه این که چه رتبه ای کسب می کنند در کنار این که چه رشته ای قبول می شوند وجود دارد برای اینکه بدانید شما داوطلب کنکور چه طور به نحو احسن انتخاب رشته خود را انجام دهید بهتر است مقاله زیر را بخوانید

انتخاب رشته

در کنکور امسال بالغ بر یک میلیون نفر داوطلب با یکدیگر رقابت کردند . آیا می دانستید دانش آموزان زیادی ، از روش های صحیح انتخاب رشته اطلاع ندارند. و به موسسات نامعتبر مراجعه می کنند و نهایت آن موسسات فقط انتخاب رشته ای ضعیف با استفاده از نرم افزار های کامپیوتری به دانش آموزان ارائه می دهند.

مهم ترین نکته در انتخاب رشته کنکور علاقه و آینده نگری است . متاسفانه دانش جویان زیادی در حال حاضر در رشته های دانشگاهی در حال تحصیل هستند که از رشته خود رضایت ندارند و یا مناسب آن رشته نیستند. قطعا شما قبل از انتخاب رشته یا به زبان ساده تر انتخاب آینده خود ، باید استعداد های ذاتی خود را در نظر بگیرد و در مرحله بعدی باید آینده رشته مد نظر خود را بررسی کنید به طور مثال قطعا تا چند سال آینده حسابداری از شغل های دنیا حذف خواهد شد.پس بحث علاقه بسیار به شما کمک می کند که تصمیم بهتری بگیرید . خیلی از توقات در رشته هایی مانند پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی دیگر شهر و نوع دانشگاه مهم نمی باشد و تنها چیزی که داوطلبان را جذب می کند خود رشته است که این مساله نشان دهنده تاثیر علاقه بر انتخاب افراد است.

در راستای پیدا کردن علاقه و این که چه مهارتی یک فرد دارد توصیه می شود داوطلبان کنکور از تست های شخصیت شناسی استفاده کنند در این راستا گروه آموزشی یک شو خدمات گسترده ای به دانش آموزان و داوطلبان ارائه می دهد و در این زمینه از تمام کسانی که با موسسه یک شو انتخاب رشته خود را انجام می دهند تمامی تست های شخصیت شناسی را می گیرد و به داوطلبان عزیز یک کارنامه جامع درباره مهارت افراد و علاقه ایشان ارائه می دهد.

در انتخاب رشته مناسب شما باید بتوانید اولویت های خود را تعیین کنید و بر اساس آن تصمیم بگیرید . اولیت شهر اولویت رشته نوع دانشگاه و ... که بخش اصلی این تصمیم گیری به خود شما وابسته است .

اهمیت کارنامه اولیه در انتخاب رشته کنکور سراسری

مهم ترین مرحله درانتخاب رشته کنکور سراسری 99بررسی وضعیت علمیداوطلبان بر اساسکارنامه کنکور سراسری 99می باشد . به این منظور داوطلبان می بایست در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 99بهسایت سازمان سنجشبه نشانیsanjesh.orgمراجعه کرده وکارنامهخود را که حاویدرصد دروس،رتبه،ترازووضعیت مجاز بودن آن هادردوره هایروزانهوغیر روزانهمی باشد دریافت نمایند .

داوطلبانی که بر اساس اینکارنامه مجازبهانتخاب رشتهشده اند می توانند خود را برای این مرحله سرنوشت ساز آماده نمایند . سازمان سنجش پس از انتشارکارنامه اولیهداوطلبانزمان انتخاب رشته کنکور سراسری۹۹را اعلام کرده وامکان تکمیل فرم اینترنتیرا فراهم می کند . موسسه یک شو به محض انتشار کارنامه های کنکور سراسری به داوطلبان عزیز اطلاع رسانی خواهد کرد

بخش‌های مختلف این کارنامه شامل مشخصات ثبت نامی داوطلب، اطلاعات گروه آزمایشی امتحانی، وضعیت مجاز به انتخاب رشته در هر دوره، وضعیت رتبه و نمره کل داوطلب است.

در قسمت اطلاعات ثبت نام و آزمونی کارنامه، استان بومی، ناحیه بومی و قطب بومی داوطلب درج شده است. بومی گزینی باعث می‌شود هر داوطلب در برخی رشته محل‌ها در بوم خودش شانس قبولی بیشتری نسبت به داوطلبان خارج آن بوم داشته باشد.

در کنکور سال 1399 انتخاب رشته خود را چگونه انجام دهیم؟در قسمت سهمیه، یکی از سهمیه‌های ایثارگران ۵ و ۲۵ درصدی، رزمندگان، خانواده شهدا و مناطق ۱، ۲ و ۳ نوشته شده است. هر داوطلب در گروه مربوط به سهمیه خودش قرار می‌گیرد و نسبت به افراد آن گروه سنجیده می‌شود.

مهمترین قسمت کارنامه مربوط به قسمت وضعیت تراز و رتبه زیر گروه‌های گروه آزمایشی است. هر گروه آزمایشی به چند زیر گروه تقسیم شده که با توجه به درصدها و ضرایب دروس در هر زیر گروه، رتبه و نمره جدایی محاسبه می‌شود.

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری

داوطلبان برای تکمیل فرم انتخاب رشته خود می‌بایست در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی مربوط به خود را دانلود و کد رشته محل‌های مورد نظر را در حداکثر ۱۵۰ انتخاب اولویت بندی کنند. شرکت در انتخاب رشته اجباری نبوده و اگر از رتبه و تراز خود راضی نیستید می‌توانید بدون هیچ نگرانی بابت محرومیت از کنکور سال بعد از شرکت در مرحله انتخاب رشته صرف نظر نمائید.

لازم به ذکر است کلیه داوطلبان می‌توانند در صورت تمایل درانتخاب رشته دانشگاه آزاد۹۹که بصورت مجزا در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برگزار می‌گردد شرکت نمایند. عمده رشته محل‌های دانشگاه آزاد بدون آزمون بوده و انتخاب رشته‌های با آزمون صرفاً برای کلیه رشته‌های گروه پزشکی به همراه برخی از رشته محل‌های پرمتقاضی سایر گروه‌های آزمایشی می‌شود.

همه اطلاعات پیرامون رشته ها شامل معرفی کامل رشته آخرین رتبه قبولی هر رشته در هر دانشگاه در سایت یک شو به طور مفصل توضیح داده شده است.

نکات کلیدی انتخاب رشته

1) تفاوت رشته های روزانه و شبانه ؟ هیچ تفاوتی بین رشته های شبانه و روزانه از لحاظ تدریس و مدرک نیست و فقط دانشجویان شبانه هر ترم باید هزینه ای در حدود شهریه دانشگاه آزاد پرداخت کنند.

2) کدام رشته را در دانشگاه قبول شوم سال بعد از کنکور محروم می شوم؟ اگر در 150 کد رشته ای که انتخاب کردید رشته روزانه ای انتخاب و در یکی از آن کد های روزانه را قبول شوید از 2 سال کنکور بعدی محروم می شوید

3) آیا در انتخاب رشته گروه آزمایشی تجربی می توان در دانشگاه آزاد رشته فیزیوتراپی انتخاب کرد خیر متاسفانه دانشگاه آزاد رشته فیزیوتراپی را ایجاد نکرده است

4) چگونه می توان کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد را بدست آورد؟ کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد درپایین کارنامه ای که سازمان سنجش به دانش آموزان می دهد وجود دارد سپس به دانشگاه آزاد مراجعه کنید و هزینه انتخاب رشته را در سایت دانشگاه آزاد پرداخت کنید و انتخاب رشته خود را استارت بزنید.


موسسه یک شو با اتکا به تجربه 12 ساله در مشاوره و انتخاب رشته ، سالانه به طور میانگین برای 5000 نفر از دانش آموزان کشور به صورت حضوری و غیرحضوری انتخاب رشته انجام می دهد . موسسه یک شو از تیم مشاوره ای قوی متشکل از رتبه های 2 و 5 و 6 و مشاوران برتر مدارس حلی و فرزانگان می باشد و موسسه یک شو آماده ارائه بهترین مشاوره انتخاب رشته به شماست.


نام:
ایمیل:
* نظر: