bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۱۰ آذر ۱۳۹۹
در روز شکست شاهین در کرمان؛
علی پورتنگستانی: در روزی که شاگردان محمد نصرتی با شکست حریف خود، صدرنشین مسابقات شدند، شاهین اولین شکست خود را در لیگ دسته یک کشور تجربه کرد تا کمالوند در همین ابتدای راه به مشکل بخورد.

علی پورتنگستانی: 

در روزی که شاگردان محمد نصرتی با شکست حریف خود، صدرنشین مسابقات شدند، شاهین اولین شکست خود را در لیگ دسته یک کشور تجربه کرد تا کمالوند در همین ابتدای راه به مشکل بخورد.

هفته دوم لیگ دسته یک کشورمان روز گذشته با هفت دیدار در شهرهای مختلف برگزار شد و دو نماینده استان (شاهین و پارس جنوبی) به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل آن یک شکست و یک پیروزی بود. شاهین در اولین بازی خارج از خانه خود در مقابل مس کرمان متحمل شکست یک بر صفر شد و پارس جنوبی هم در خانه توانست با نتیجه 2 بر یک بر ریکا بابل غلبه کند. در ادامه به بررسی هر دو بازی خواهیم پرداخت.

شاهین شهرداری با که کمالوند دیر آنچه که فکرش می‌کردیم، کار خود را شروع و همین مساله باعث شد تا این تیم در ابتدای راه فصل جدید لیگ دسته یک کشور به مشکل بخورد. بوشهری‌ها در هفته دوم مسابقات در حالی به مصاف مس کرمان رفتند که در هفته اول به یک امتیاز بسنده کرده بودند. اما از آن طرف شاگردان محمدرضا مهاجری که تنها به صعود می‌اندیشند، در هفته اول مسابقات گلی دیرهنگام را مقابل تیم گل‌ریحان البرز دریافت کردند تا نتیجه خوبی در هفته اول کسب نکرده باشند و به همین دلیل هم بود که با انگیزه زیادی برای پیروزی مقابل شاهین بوشهر وارد زمین شدند.

شاهینی‌ها که نسبت به بازی اول با چند تغییر به میدان رفته بودند در نیمه اول جدال برابری را به نمایش گذاشتند و حتی یک موقعیت خوب گلزنی را به‌دست آوردند که بیرانوند دروازه‌بان مس آن را مهار کرد. اما در این نیمه مس هم بازی خوبی به نمایش گذاشته بود و چند موقعیت گلزنی روی دروازه شاهین به‌وجود آورد که با هوشیاری دروازه‌بان و مدافعان این تیم، هیچ‌کدام از آن توپ‌ها به گل تبدیل نشد. با شروع نیمه دوم اما بالاخره پیمان میری مهاجم فصل گذشته آلومینیوم اراک که در نیمه اول هم چند بار روی دروازه شاهین خطرساز شده بود، موفق شد، گل اول بازی را برای نارنجی‌پوشان کرمانی ثبت کند. محمد پورمحمد بازیکن فصل گذشته مس رفسنجان با نفوذ از سمت چپ خط دفاعی شاهین بوشهر، ارسال دقیقی برای میری داشت و این بازیکن که قامت بلندی هم ندارد، با یک ضربه سر دروازه شاگردان کمالوند را باز کرد. در ادامه باز هم این مس بود که حاکم بر بازی بود ولی در نهایت بازی با همان تک گل مس به پایان رسید تا کمالوند و شاگردانش اولین شکست خود را در هفته دوم مسابقات تجربه کنند.

شاید بتوان گفت آماده‌سازی شاهین شهرداری بوشهر و مس کرمان مهم‌ترین تفاوت این دو تیم در این بازی حساس بود. مهاجری خیلی زود به اردوی مس اضافه شد و تمرینات آماده‌سازی را زیر نظر گرفت و حالا تیمش با چهار امتیاز شرایط خوبی در جدول پیدا کرده است؛ در سوی دیگر اما کمالوند که در روزهای انتهایی پیش‌فصل و پس از حل مشکلات مالی شاهین به این تیم اضافه شد، حالا از دو بازی یک امتیاز کسب کرده و کار سختی در ادامه رقابت‌ها خواهد داشت.

اما از آن سو به‌نظر می‌رسد محمد نصرتی و پارس جنوبی رویاهای بزرگی در سر دارند. حداقل پیروزی در دو بازی اول لیگ یک این را نشان می‌د‌هد. در مسابقه‌ای که از ساعت 15 روز گذشته در ورزشگاه تختی جم برگزار شد،‌ پارس جنوبی با نتیجه دو بر یک حریف شمالی‌اش را شکست داد. برای پارس جم علی عباسی و علی فاتح گلزنی کردند و تک گل رایکا را علی خسرونژاد به‌ثمر رساند. با این نتیجه پارس جنوبی به‌واسطه گل زده بیشتر نسبت به استقلال خوزستان صدرنشین رقابت‌های لیگ یک شد تا اسب خود را برای بازگشت به لیگ برتر زین شده ببیند. پارسی‌ها که با مدیریت بهرام رضاییان و هدایت مهدی تارتار چهار سال پیش به لیگ برتر رسیده بودند، حالا در شرایطی که رضاییان بار دیگر مدیریت این تیم را برعهده گرفته، برای صعود می‌جنگد و شرایط خوبی را نیز دارد. البته نحوه بازی شاگردان نصرتی نشان می‌دهد که این مربی به‌خوبی توانسته در اردوهای آماده‌سازی، تیمش را آماده مسابقات کند و از زمان به بهترین شکل ممکن استفاده کرده است. (اتفاقی که اگر در شاهین رخ می‌داد، شاید این تیم الان وضعیت بهتری داشت). این نماینده شایسته لیگ یک حالا به‌دنبال ادامه درخشش در رقابت‌هاست و امید دارد خیلی زود به لیگ برتر برگردد.

نصرتی: شاگردانم تا ثانیه آخر می‌جنگند

محمد نصرتی بعد از کسب برتری دو بر یک تیمش مقابل رایکا بابل گفت: بعد از برد هفته اول تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و در فاصله زمانی تا بازی دوم بازهم نفراتی را به جمع تیم‌مان اضافه کردیم. ما برای اولین بازی خانگی خود برنامه‌های زیادی داشتیم و خوشبختانه بازیکنان ما در طول بازی به‌خوبی موفق به اجرای آن شدند. ما در جریان بازی مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتیم و به‌خوبی توانستیم نبض بازی را در اختیار بگیریم. حریف ما صرفا برای کسب تساوی به میدان آماده بود و با ارائه بازی بسته تنها دلخوش به ضد حملات بود و همین کار ما را سخت کرده بود.

نصرتی درباره گلزنی تیمش در لحظات پایانی برای دومین هفته متوالی خاطرنشان کرد: ما بازیکنان خود را برای یک فصل سخت و دشوار آماده کرده‌ایم و جنگیدن تا ثانیه‌های آخر بازی برای همه تیم یک تکلیف مشترک است. ما به‌‌رغم بازی دفاعی حریف و سوت‌های بیش از حد داور تا لحظه آخر ناامید نشدیم و خوشبختانه مزد بازی جسورانه خود را گرفتیم.

سرمربی تیم پارس جنوبی جم با انتقاد از داوری‌های لیگ یک تاکید کرد: ما هفته گذشته بازی را بردیم ولی واقعا داوری بسیار پر ایراد بود و بارها تیم ما را به دردسر انداخت. در بازی روز گذشته نیز داور بازی با سوت‌های بیش از حد جریان بازی را بارها قطع می‌کرد و سرعت بازی ما را می‌گرفت. این موضوع روی تمرکز تیم ما اثر منفی داشت. واقعا توقع ندارید وقتی تیم ما سراپا حمله است و داور با سوت‌های بی‌مورد هر صحنه‌ای را به سود حریف خطا اعلام می‌کند، اعتراض نکنم. انصافا بعضی سوت‌ها رو مغزمان بود و در نهایت من نیز از لطف ایشان بی‌نصیب نماندم!


نام:
ایمیل:
* نظر: