bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۲۶ آذر ۱۳۹۹
مدیر‌عامل تیم فوتبال بانوان سارگل در واکنش به حاشیه‌سازی برخی از رسانه‌های استان؛
علی پورتنگستانی: مدیرعامل تیم فوتبال بانوان سارگل بوشهر معتقد است که حاشیه‌سازی علیه این باشگاه آن هم در حالی که کادر و بازیکنان تیم بیشتر از گذشته به حمایت نیاز دارند، چیزی جز ناراحتی به‌بار نمی‌آورد و باعث فروپاش تیم می‌شود. این در حالی است که حاشیه‌سازی در فوتبال بوشهر تقریبا به یک امر عادی تبدیل شده است.

علی پورتنگستانی: مدیرعامل تیم فوتبال بانوان سارگل بوشهر معتقد است که حاشیه‌سازی علیه این باشگاه آن هم در حالی که کادر و بازیکنان تیم بیشتر از گذشته به حمایت نیاز دارند، چیزی جز ناراحتی به‌بار نمی‌آورد و باعث فروپاش تیم می‌شود. این در حالی است که حاشیه‌سازی در فوتبال بوشهر تقریبا به یک امر عادی تبدیل شده است.

لیگ برتر فوتبال بانوان جمعه هفته جاری وارد ایستگاه چهارم خود خواهد شد و تیم بانوان سارگل بوشهر که نماینده استان در این رقابت‌هاست، به مصاف نماینده ایلام خواهد رفت، دیداری که از همه جهات برای تیم بوشهری مهم است. اما مساله‌ای که این روزها در باب این تیم در برخی از رسانه‌ها گفته شده، حاشیه‌های زیادی ایجاد کرده است. واقعیت ماجرا این است که تیم سارگل برای برگزاری اردو چند روز به شهر گناوه رفته بود ولی برخی از رسانه‌های استان معتقد بودند که ماجرا اصلی این است که این تیم به شهر گناوه منتقل شده است. مساله‌ای که در این چند روز حسابی برای این تیم دردسرساز شده است. به همین دلیل به سراغ مدیرعامل باشگاه سارگل بوشهر رفتیم تا از واقعیت ماجرا باخبر شویم.

تیم را دیر تحویل گرفتم ولی برای شکل گرفتن آن تلاش زیادی کردم

وقتی مالکیت تیم فوتبال بانوان سارگل را در دست گرفتم فکر نمی‌کردم که فضای فوتبال بانوان با آقایان آنچنان فرقی داشته باشد ولی با گذشت دو ماه از شروع مالکیت ما در این تیم، حالا به این نتیجه رسیده‌ام چه از نظر روحی و چه از نظر فنی فوتبال بانوان نه تنها با فوتبال آقایان تفاوت دارد بلکه حساسیت بیشتری هم دارد. با همه این مسائل من کارم را در این تیم ادامه دادم هر چند معتقدم که باید زودتر از اینها تیم سارگل را در دست می‌گرفتیم. به هر حال زمانی که ما به این تیم آمدیم، بسیاری از بازیکنان خوب لیگ، تیم جدید خود را انتخاب کرده بودند به همین دلیل ما انتخاب‌های محدودی در فصل نقل وانتقالات داشتیم؛ اما با این وجود با جذب بازیکنان بومی سعی کردیم یک تیم خوب برای مسابقات ببندیم. الان هم تیم در وضعیت خوبی قرار دارد و تمرینات به‌صورت منظم در حال برگزاری است. این در حالی است که طبق شنیده‌های من، در فصل‌های گذشته تیم بانوان فقط با هشت یا 9 نفر بازیکن تمرینات خود را برگزار می‌کرد ولی ما فقط در مرحله تست‌گیری شاهد حضور 60 بانوی فوتبالیست در تمرینات تیم سارگل بودیم. این اولین فصل حضور من در فوتبال بانوان است و البته همانطور که گفتم انتظار نداشتم که بین فوتبال بانوان و آقایان تفاوت آنچنانی وجود داشته باشد و خیال می‌کردم فاصله میان تیم‌های بانوان بسیار نزدیک‌تر از تیم‌های آقایان است ولی این باور غلط است. در این میان تیم‌هایی هستند که قدرت اول فوتبال بانوان در ایران هستند و بهترین بازیکنان فوتبال بانوان در این تیم‌ها حضور دارند ولی این مساله نمی‌تواند باعث ناامیدی یا فراموش کردن هدفمان شود. ما باید به بهترین شکل ممکن در مسابقات عمل کنیم، هر چند که تیم تازه از نظر فنی آماده مسابقات شده است و اتحاد بسیار خوبی میان بازیکنان و کادر فنی ایجاد شود. حداقل انتظار من این است که تیم سارگل امسال پدیده مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان شود.

شروع خوبی داشتیم ولی هنوز جای پیشرفت داریم

از نظر خودم با توجه به اینکه نتوانستیم پنج بازیکن سطح بالا را جذب کنیم و به بومی‌های باشگاه بسنده کردیم، شروع خوبی در مسابقات امسال داشتیم. در بازی اولمان مقابل تیم قدرتمند ملوان ما فقط دو گل دریافت کردیم که از نظر من یکی از آن دو گل افساید بود و اگر کمک داور آن صحنه را درست تشخیص می‌داد، الان بازی با نتیجه 1-1 به پایان رسیده بود. به هر حال بازی اولمان را با ناداوری شکست خوردیم و علاوه بر این، هماهنگی خوبی هم میان بازیکنانمان ایجاد نشده بود ولی با وجود این فکر می‌کنم بازی خوبی به نمایش گذاشتیم. در بازی مقابل تیم وچان کردستان هم که با نتجیه 5-0 شکست خوردیم، بازی خوبی نمایش گذاشتیم. به هر حال در تیم وچان کردستان چند بازیکن ملی‌پوش حضور داشتند که تجربه بیشتری نسبت به بازیکنان جوان ما داشتند ولی با وجود این بازیکنان ما بازی خوبی به نمایش گذاشتند. اشتباه اصلی ما در این بازی این بود که شناخت کم نسبت به تیم حریف داشتیم و بازی‌های قبلی آنها را آنالیز نکرده بودیم. از نظر فنی هم دچار اشتباهات بزرگی شدیم که باعث شد این شکست سنگین رقم بخورد. از طرفی دیگر بیشتر گل‌های ما روی ضربه ایستگاهی به‌ثمر رسید که اگر ما در فصل نقل‌و‌انتقالات دروازه‌بان خوبی می‌توانستیم جذب کنیم، شاید در این دیدار نتیجه بهتری کسب می‌کردیم. با همه مسائل باز هم معتقدم در فوتبال بانوان اتفاقاتی رخ می‌دهد که به هیچ عنوان به‌سود آنها نیست، اتفاقاتی که در این مدت به تیم ما نیز ضربه زده است. برنامه اصلی ما این است که امروز به بعد تمام اشتباهات خود را جبران کنیم و نقاط ضعف تیم را برطرف کنیم. امیدواریم که روز جمعه بازی خوبی در مقابل نماینده ایلام انجام دهیم.

بازیکنان ما در شهر بوشهر مشکلات زیادی داشتند

زمانی که تیم را تحول گرفتم، خانم ناظمی از فدراسیون با بنده تماس گرفت که و تاکید کرد که «اگر قرار است تیم مثل پارسال بسته شود، انصراف دهید به‌نفع خودتان است». ایشان از این جهت این حرف را زد چراکه تمام بازیکنانی که سال گذشته در تیم بازی می‌کردند، رزومه خوبی نداشتند. به هر حال من این ریسک را پذیرفتم و تمام سعی خود را کردم که تیمم در آرامش به کار خود ادامه دهد. از روزی که تیم را تحویل گرفته‌ام، بچه‌های ما در بوشهر خیلی اذیت شدند چراکه به‌خاطر محدودیت‌های کرونایی نتوانستیم یک خوابگاه استاندارد برای بچه‌ها پیدا کنیم. به همین دلیل ما به خانه‌‌های شخصی روی آوردیم که این کار باعث شد تا برخی از بازیکنان ما با معضلاتی روبه‌رو شوند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که یک اردو خارج از شهر بوشهر برای تیم برگزار کنیم تا بچه‌ها از نظر روحی و روانی به وضعیت خوبی برسند. اولین انتخاب ما شهر شیراز بود ولی شرایط آب‌وهوایی اجازه نداد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در گناوه اردو خود را برگزار کنیم. اردو گناوه خیلی خوب بود چراکه از یک طرف هیات فوتبال شهرستان گناوه با ما همکاری لازم را داشت و از طرفی دیگر بچه‌ها از نظر اسکان هیچ مشکلی نداشتند. خدا را شکر تمرینات درون‌چمن و بیرون از چمن به‌خوبی پیش‌رفت تا بچه‌ها و کادر فنی از این اردو رضایت کافی داشته باشند. هدف ما این است که اردو بعدی تیم را در شمال کشور برگزار کنیم.

نمی‌دانم چرا می‌خواهند علیه تیم سارگل حاشیه‌سازی کنند

البته برخی از دوستان رسانه‌ای به‌خاطر اردویی که در گناوه برگزار کردیم حاشیه‌‌های زیادی ایجاد کردند که این اتفاق برای استان ما به هیچ عنوان زیبا نیست، آن هم زمانی که تیم بانوان سارگل بیشتر از هر زمانی به حمایت نیاز داشت. من فکر می‌کنم کسانی که علیه تیم من در این چند روز حاشیه‌سازی کردند، افرادی هستند که هیچ جایگاهی در فوتبال بوشهر ندارند ولی باید بگویم که حاشیه‌سازی این افراد نه تنها تاثیر منفی روی تیم نمی‌گذارد، بلکه ما را مصمم کرده است که به جایگاهی که حق فوتبال بانوان بوشهر است، برسیم. من واقعیت تعجب می‌کنم از افرادی که با حاشیه‌سازی قصد تخریب ما را دارند، افرادی که فکر می‌کنند با این کارشان به فوتبال بوشهر لطف کرده‌اند. من از این افراد خواهش می‌کنم که چیزی ننویسند که باعث ناراحتی کسی شود. آنها به‌جای حاشیه‌سازی باید ما را تشویق کنند که ما از کرده خود دلسرد نشویم. به هر حال من تصمیم بزرگی گرفته‌ام و همانطور که قبلا هم گفتم با یک برنامه پنج ساله تلاش خواهم کرد که این تیم را قهرمان لیگ برتر فوتبال بانوان کشور کنم.


نام:
ایمیل:
* نظر: