bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۹ - ۱۱ تير ۱۴۰۰
شب سخت سیدوحید کاظمی در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر؛
بامداد جنوب: حساس‌ترین دیدار هفته سی و یکم لیگ یک هر چند با نتیجه تساوی به پایان رسید ولی بعد از سوت پایان بازی حواشی زیادی میان تیم داوری و ناظر بازی با کادر فنی شاهین شهرداری به‌وجود‌ آمد. حواشی که به‌خاطر عملکرد بحث‌برانگیز داور مسابقه به‌وجود آمد.


حساس‌ترین دیدار هفته سی و یکم لیگ یک هر چند با نتیجه تساوی به پایان رسید ولی بعد از سوت پایان بازی حواشی زیادی میان تیم داوری و ناظر بازی با کادر فنی شاهین شهرداری به‌وجود‌ آمد. حواشی که به‌خاطر عملکرد بحث‌برانگیز داور مسابقه به‌وجود آمد.

هفته سی‌ام لیگ دسته یک کشور روز گذشته برگزار شد، هفته‌ای که در آن شاهد یکی از بازی‌های فینال‌گونه این مسابقات بودیم. مصاف حساس شاهین شهرداری بوشهر و هوادار تهران در حالی در این هفته با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت که تیم میزبان یک فرصت طلایی را برای نزدیک‌شدن به تیم‌های اول و دوم جدول از دست داد.

داوود مهابادی پیش از بازی گفته بود این آخرین فرصت برای او و تیمش برای نزدیک‌شدن به تیم‌های اول و دوم جدول است؛ اما شاگردانش از این فرصت استفاده نکردند و با تک امتیازی که از این بازی کسب کردند شمار امتیازاتشان به عدد 50 رسید و در فاصله چهار امتیازی با تیم‌های اول و دوم جدول باقی ماندند. هوادار خوش‌شانس بود که با وجود ‌دست نیافتن به سه امتیاز این دیدار در صدر جدول باقی ماند چراکه در تهران تیم بادران در مصاف با چوکای تالش به نتیجه مساوی بدون گل رسید. حالا هوادار 54 امتیازی و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به تیم بادران در صدر جدول باقی ماند. شاهین شهرداری بوشهر با دو امتیاز حساسی که در این دیدار از دست داد در ادامه برای صعود به لیگ برتر باید منتظر نتایج سایر دیدارها باشد و با موقعیتی که تیم داوود مهابادی از دست داد برای صعود به لیگ برتر باید منتظر اما و اگرهای زیادی باشد. این یک امتیاز بیشتر به سود تیم صدرنشین تمام شد تا شاهین بوشهر. در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به‌نظر می‌رسد و قابل قبول است بنابراین شاهین شهرداری بوشهر باید به صعود خوشبین باشد و در هفته‌های پایانی با امید به میدان بیاید.

داور لیگ برتری و یک قضاوت بحث‌برانگیز

همانطور که انتظار می‌رفت، پس از سوت پایان بازی، شاهد حواشی و جنجال‌های مختلفی در کناره‌های خط طولی زمین مسابقات بودیم، اتفاقاتی که در راس تیم داوری این بازی حضور داشت. سیدوحید کاظمی و تیم داوری‌اش در این دیدار با وجود اینکه انتظار می‌رفت قضاوت خوبی داشته باشند، ولی برخلاف انتظار، قضاوت جنجال‌برانگیزی در این دیدار حساس داشتند. فقط کافی است یک‌بار دیگر به تصمیماتی که او در این بازی گرفت نگاهی بیاندازید، تا متوجه شوید چرا کادر فنی شاهین اعتراض فراوانی به این داور داشتند. در این بازی، او بارها در نقاط مختلف زمین خطای بازیکنان شاهین را اعلام می‌کرد و حتی در صحنه‌های 50-50 هم تقریبا به سود تیم هوادارا سوت می‌زد. اما شاید مهم‌ترین تصمیمی که این داور در دیدار شاهین و هوادار گرفت، اعلام نکردن ضربه پنالتی به‌سود شاهین پس از برخورد توپ به دست بازیکن تیم هوادار بود، اتفاقی که البته از چشم دوربین‌های درون ورزشگاه دور نماند. در صحنه آهسته مشخص بود که توپ به دست بازیکن هوادار برخورد کرده است ولی کاظمیاصلا اعتقادی به این موضوع نداشت و دستور ادامه بازی را داد. این مساله باعث اعتراض شدید کادر فنی شاهین شهرداری بوشهر شد.

اما نکته عجیب‌تر این بود که بین خود داورها و ناظر بازی و ناظر داوری بازی هم اختلاف نظر وجود داشت. اینطور که گفته شده، ناظر بازی در گفت‌وگو با کادر فنی شاهین گفته توپ به سینه بازیکن هوادار برخورد کرده است. صحبتی که البته داور بازی هم آن را تایید کرده است. اما ناظر داوری بازی در مورد این صحنه گفته که توپ غیرعمد به‌دست بازیکن هوادار برخورد کرده است. این مساله به‌خوبی نشان می‌دهد که حتی تیم داوری و ناظران بازی هم نتوانسته‌اند توضیح مشترکی در مورد آن صحنه بدهند. اگر آن پنالتی در دقیقه 93 بازی از سوی داور مسابقات اعلام می‌شد، شاید حالا شاهین شهرداری شانس بسیار بیشتری برای صعود به لیگ برتر کشورمان داشت.

مهابادی: داور بسیاری از سوت‌های پنجاه-پنجاه را به سود هوادار زد

سرمربی شاهین شهرداری پس از پایان بازی در نشست خبری هر چند آنچنان به این موضوع نپرداخت ولی باز هم معتقد بود که داور در این صحنه اشتباه کرده است.

داوود مهابادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مورد این صحنه گفت: توپ اگر محکم به دست بازیکنی بخورد، می‌توان احتمال داد که پنالتی نبوده ولی در این صحنه بازیکن به‌صورت عمد توپ را با دست زد که داور باید به سود شاهین اعلام پنالتی می‌کرد. تیم شاهین بابت بازی‌های قبل قدردان کمیته داوران است؛ ولی انتظار از تیم داوری در بازی شب گذشته بیشتر بود با این وجود در بیشتر صحنه‌های پنجاه-پنجاه نیز داور به سود حریف سوت زد و با بازیکنان شاهین نامهربان بود. تیم شاهین بابت بازی‌های قبل قدردان کمیته داوران است ولی انتظار از تیم داوری در بازی یکشنبه‌شب بیشتر بود با این وجود در بیشتر صحنه‌های پنجاه-پنجاه نیز داور به سود حریف سوت زد و با بازیکنان شاهین نامهربان بود.

در نهایت اگر شاهین به لیگ برتر صعود نکند یک اتفاق طبیعی است. همان اتفاقی که در هفته‌های گذشته شانس صعود را از تیم‌های خوبی چون استقلال خوزستان، خیبر خرم‌آباد، مس کرمان و ... گرفت. فوتبال ادامه دارد و شاهین در صورت عدم صعود می‌تواند برای فصل بعد برنامه‌ریزی کند. اما این نکته را باید افزود که اگر وضعیت داوری به همین شکل باشد، حتی برنامه‌ریزی طولانی‌مدت هم نمی‌تواند بار دیگر بوشهری‌ها را به لیگ برتر برگرداند.


نام:
ایمیل:
* نظر: