bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۷ - ۱۶ تير ۱۴۰۰
بامداد جنوب: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با انتشار اطلاعیه‌ای بر ممنوعیت ورود به جزایر پارک ملی دیر نخیلو تاکید کرد.

بامداد جنوب: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با انتشار اطلاعیه‌ای بر ممنوعیت ورود به جزایر پارک ملی دیر نخیلو تاکید کرد.

در متن این اطلاعیه با اشاره به موسم لانه گزینی و زاد آوری پرندگان مهاجر تصریح شده است: نظر به اینکه هم اکنون زمان اوج لانه گزینی و زاد آوری پرندگان مهاجر جوجه آور تابستان گذران استان به خصوص در جزایر پارک ملی دیر -نخیلو و منطقه حفاظت شده مند است، ورود عموم گردشگران، تورهای گردشگری، محققان، صیادان و .... به این جزایر ممنوع خواهد بود.

همچنین در این اطلاعیه ذکر شده است: ممنوعیت تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت. از این رو خواهشمند است جهت حفظ آرامش و شرایط بهینه زادآوری این پرندگان شاخص و جلوگیری از بروز استرس و آسیب‌های ناشی از حضور افراد در این زیستگاه‌ها، با این اداره کل و مأموران اجرایی مناطق تحت مدیریت استان همکاری کرده و از عزیمت به این جزایر بدون هماهنگی و کسب مجوز مکتوب از این اداره کل اجتناب شود.

در ادامه با هشدار به نقض‌کنندگان این ممنوعیت تاکید شده است: در صورت مشاهده ورود افراد بدون مجوز به جزایر مذکور، پیگیری قانونی به عمل خواهد آمد.

یادآوری می‌شود که هرساله حدود صد هزار قطعه پرنده در جزایر استان لانه گزینی و زادآوری دارند که اکثر آنها متعلق به گونه‌های پرستوهای دریایی کاکلی کوچک، پرستو دریایی پشت تیره و سلیم خرچنگخوار است.


نام:
ایمیل:
* نظر: