bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
بامداد جنوب: بزرگ‌ترین کارخانه کربنات کلسیم رسوبی (pcc) خاورمیانه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، استاندار بوشهر و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در دشتی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی استانداری بوشهر، استاندار بوشهر در آیین گشایش این کارخانه گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌های اقتصادی و تولیدی مورد تاکید قرار دارد و در یکسال اخیر شاهد حضور موثر بخش خصوصی در استان هستیم.


احمد محمدی‌زاده با اشاره به اینکه این کارخانه بزرگ‌ترین کارخانه کربنات کلسیم رسوبی خاورمیانه است که در شهرستان دشتی ایجاد شده است، افزود: این واحد تولید‌کننده آهک با ظرفیت ۷۵ هزار تن ظرفیت، سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان و ایجاد ۲۸۰ نفر فرصت شغلی با مشارکت بانک صنعت و معدن راه‌اندازی شده است.


استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: تمام محصول این واحد تولیدی به کشورهای هدف صادر می‌شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در این آیین گفت: آهک با توجه به برخورداری از ارزش افزوده بالا امکان کار و توسعه دارد و به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم این استان به شمار می‌رود.


علی باستین با اشاره به اینکه استان بوشهر دو طرح آهک دیگر نیز دارد، تصریح کرد: برنامه استان تشکیل زنجیره آهک و حرکت به سمت تولید کاغذ از کربنات کلسیم و صنایع جانبی آن است تا به این صورت ضمن جلوگیری از واردات، ارزآوری داشته باشیم.


باستین با اشاره به وجود ۸۰۰ میلیون تن ذخایر و مزیت معدنی موجود در شهرستان دشتی و ضرورت ایجاد زنجیره‌ها و حلقه‌های مفقوده صنایع معدنی تاکید کرد: استان بوشهر ظرفیت ایجاد چندین واحد آهک و زنجیره‌های آن را دارد.


وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم با تامین مالی و حل مسائل و مشکلات واحدهای معدنی موجود در استان شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: