bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
بامداد جنوب: در پی انتشار اخباری درباره ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران این موضوع را تکذیب کرد.

امداد جنوب: در پی انتشار اخباری درباره ممنوعیت واردات گوشی‌های دکمه‌ای، رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران این موضوع را تکذیب کرد.

سید حسین سادات حسینی - رئیس کمیسیون تخصصی موبایل و لوازم جانبی اتاق اصناف ایران - گفت: چندی پیش اخباری مبنی بر ممنوعیت ورود گوشی‌های دکمه‌ای به کشور در رسانه‌ها منتشر شد، اما با اطلاعاتی که از همکاران وزارت صمت دریافت کردیم این خبر تکذیب می‌شود.

به گفته وی برخی شرکت‌های واردکننده که با مونتاژ گوشی‌های دکمه‌ای، خود را به‌عنوان تولید کننده معرفی کرده‌اند، با انتشار این‌گونه اخبار به دنبال ایجاد انحصار در بازار برای فروش گوشی‌های خود هستند؛ اما تاکنون این خبر تکذیب شده و ممنوعیتی در این حوزه وجود ندارد.

گفتنی است اخیرا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مقرر کرده بود که دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری گزارشی از اجرای مصوبه در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ از جمله جلوگیری از واردات گوشی تلفن همراه دکمه‌ای را در ستاد ارائه کند.

اواخر سال گذشته گزارش‌های مربوط به تولید موبایل (دکمه‌ای) تقلبی از یک برند مشهور در کشور منتشر شد و برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در این رابطه گفته بود که بررسی موضوع تولید موبایل تقلبی در کشور به سازمان حمایت و وزارت ارتباطات ارجاع داده شده است. هر چند به گفته این مقام مسوول با توجه به شرایط تحریم واحدها ملزم به داشتن نمایندگی رسمی نیستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: