بامداد جنوب: رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان از تشکیل 12 هزار میلیارد تومان پرونده تخلف صنفی در سال جاری خبر داد.
حسین فرهیدزاده در بیستودومین همایش ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان گفت: جایزه در راستای حمایت و تشویق واحدهای صنعتی در سال ۸۰ در مجمع عمومی سازمان تصویب شد. قانون حمایت از مصرفکننده نیز خدماتی برای واحدهای صنعتی که به فرهنگ حمایت از مصرفکننده اهمیت میدهند، حدود ۱۲ خدمت در نظر گرفته است.
به گفته وی، تفاوت این دوره با دورههای قبل این است که در این فرآیند از شرکتهای دانشبنیان استفادهشده است. یکی از مهمترین شاخصهای جایزه نیز رضایتمندی است.
فرهیدزاده با بیان اینکه حدود ۲۰۰ شرکت وارد فرآیند ارزیابی شدند و ۳۰ شرکت توانستند جایزه دریافت کنند، گفت: در سال جاری بیش از ۴۰۰ هزار بازرسی در بازار انجام شده که در نتیجه آن ۱۲ همت پرونده تشکیلشده است. اگر پروندههای مربوط به بازار نوروز را نیز در نظر بگیریم نزدیک به ۲۰ همت پرونده تشکیلشده است.
وی افزود: البته بحث اصلی و اولویت، تامین است. از نظر مکانیزم اقتصادی اگر تامین درست داشته باشیم، نباید به این پروندهها برسیم. هر چند باید با سوءاستفادهگران برخورد کرد.
عباس علیآبادی، وزیر صمت نیز در این نشست گفت که فرقی بین مصرفکننده و تولیدکننده نیست به همین دلیل سازمان یکی است. آنچه باید بین مصرفکننده و تولیدکننده حاکم باشد اخلاق است.