bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۷ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
ملیکا ملک آرا: امروزه دارا بودن محصولات مطلوب اعم از کالا یا خدمات، برای دستیابی به موفقیت در هیچ کسب‌وکاری خصوصا کسب‌وکارهای خانگی کافی نیست و باید موضوعات مختلف دیگری مانند تبلیغات اثربخش، قیمت‌گذاری، نحوه ارائه و برندینگ نیز موردبررسی قرار گیرد.
ملیکا ملک آرا
امروزه دارا بودن محصولات مطلوب اعم از کالا یا خدمات، برای دستیابی به موفقیت در هیچ کسب‌وکاری خصوصا کسب‌وکارهای خانگی کافی نیست و باید موضوعات مختلف دیگری مانند تبلیغات اثربخش، قیمت‌گذاری، نحوه ارائه و برندینگ نیز موردبررسی قرار گیرد. همچنین باید در ذهن مخاطب و جامعه هدف، تصویر مناسبی از محصول ایجاد شود. کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار خانگی باید در این مسیر گام بردارند که همان مسیر برندسازی است. کسب‌وکارهای خانگی به دلیل ویژگیهای خاص خود از جمله ساختار ساده، بازدهی زودهنگام و نیاز به سرمایه‌گذاری کم نقش موثری در اشتغال و اقتصاد ایفا میکنند.
در فضای ابر رقابتی امروز برندسازی فرآیند ایجاد یک درک قوی و مثبت از یک شرکت، محصولات یا خدمات در ذهن مشتری است. برندینگ کمک میکند تا کسب‌وکارهای خانگی، خود را از رقبای دیگر متمایز کرده و یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنند.
اما سوال مهمی که مطرح میشود این است که چگونه صاحبان کسب‌وکار مسیر برندینگ را طی کردند؟ شرکت اپل از طریق عناصر بصری و متنی توانسته ساختاری یکپارچه بین لحن برند و محصولات خود ایجاد نماید. این کار باعث شد، هر فردی در هر جای دنیا، هنگام مشاهده لوگوی این شرکت، شعار «متفاوت بیندیشید» را به خاطر آورد. برند یعنی آنکه، هنگامیکه افراد جامعه، به اپل فکر میکنند، فقط به یک شرکت فناوری نمیاندیشند؛ بلکه با فکر کردن به اپل میتوانند دیدگاه‌های خلاقانه خود را زنده کنند.
لذا این مسیر، فرآیندی است که از طریق آن، جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت تثبیت میشود و ارزش آن برای مشتریان و سایر مخاطبان افزایش می‌یابد و به همین دلیل است که کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک سودای برند شدن در سر دارند و این موضوع در کسب‌وکارهای خانگی نیز مشهود است. این امر سبب جذب مشتریان، حفظ مشتریان، ایجاد تمایز، جذب سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار خواهد شد.
برای ایجاد یک برند قوی همواره به کسب‌وکارهای خانگی پیشنهاد میشود که پیش از تولید محصول یا ارائه خدمات، لوگوی مناسبی را طراحی و معرفی نمایند. طراحی لوگوی اختصاصی، به برندسازی محصولات کمک شایانی خواهد کرد. لوگو باید مطابق با نوع فعالیت طراحی شود تا هویتی مناسب از کسب‌وکار خانگی در ذهن مخاطبین خود حک نماید.
از دیگر اقدامات مورد نظر، انتخاب یک نام مناسب برای کسب‌وکار خانگی است که از ویژگیهای آن میتوان به واضح بودن نام، آسان بودن آن، مرتبط بودن به موضوع کسب‌وکار خانگی و به یادماندنی بودن اشاره کرد. همچنین برانگیختن احساسات مخاطبین بازار هدف میتواند در تأثیرگذاری نام تجاری کسب‌وکارها موثر باشد و به کارآفرینان در برندسازی کمک نماید و در کنار آن، ایجاد یک هویت بصری، بستر مناسب‌تری برای ادامه حیات برند ایجاد خواهد کرد.
به‌بیان‌دیگر، برند شدن یعنی محصول شما به وعده خود در خصوص عملکرد صحیح، عمل میکند. برند در جهانی نامطمئن، برای مشتریان اطمینان به همراه میآورد که این موضوع برای مشتری مزیت بزرگی است. کسب‌وکارهای خانگی به دلیل اینکه دارای محدودیت منابع هستند، نیاز به جذب هرچه سریع‌تر مشتریان و حفظ آنان دارند تا بقای خود را تضمین کنند و این مهم محقق نمیگردد، مگر آنکه در ذهن مخاطبین اطمینان خاطر از محصولات خود را ایجاد کنند. این کار باید از مسیر برندینگ طی شود و اقداماتی نظیر شناسایی شخصیت مخاطبین هدف، تبلیغات، لوگو، نام تجاری و استراتژیها را شامل میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: