bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۷ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
بامداد جنوب: رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا) از رشد 74 درصدی ارزش معاملات تجارت الکترونیک خبر داد.

بامداد جنوب: رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا) از رشد 74 درصدی ارزش معاملات تجارت الکترونیک خبر داد.
امین کلاهدوزان با بیان اینکه تعداد کل معاملات تجارت الکترونیکی ۳٫۹ میلیارد فقره بوده که بیانگر رشد ۳۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ است، تصریح کرد: در بخش معاملات الکترونیکی دولتی نیز شاهد ۴۳۸ هزار فقره به ارزش ۱۱۱۹ میلیارد تومان بودیم.
همچنین به گفته وی تعداد کل اینمادهای فعال تا پایان سال ۱۴۰۲ بالغ‌بر ۲۰۷ هزار و ۳۱۷ بوده که رشد ۴۷ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان میدهد. در سال ۱۴۰۲ بیش از چهار میلیون و ۲۵۶ هزار گواهی امضای الکترونیک صادرشده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۲۵ درصدی را نشان میدهد.
کلاهدوزان با بیان اینکه نرخ رشد مبلغ کل تراکنش‌های شاپرک در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۳۳ درصد بوده، گفت: همچنین متوسط مبلغ هر تراکنش تجارت الکترونیکی ۸۱۵ هزار تومان بوده است. در این میان ۴۲ درصد از شرکت‌های مذکور نوپا (یک تا چهار سال) هستند که نشان میدهد اقبال مردم به راه‌اندازی کسب‌وکارهای الکترونیکی افزایشیافته است. ۳۵ درصد شرکت‌ها کمتر از یک سال، ۱۸ درصد شرکت‌ها چهار تا هشت سال و پنج درصد شرکت‌ها بالای هشت سال عمر دارند.
کلاهدوزان با اشاره به اینکه استان‌های تهران، اصفهان، مشهد و شیراز در صدر تجارت الکترونیکی هستند، گفت: ۶۳ درصد شرکت‌های مذکور فقط به صورت تخصصی در حوزه فروش کالا، ۳۴ درصد در حوزه خدمات و سه درصد به صورت مشترک در بخش کالا و خدمات فعال هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه در بخش زیرساخت تجارت الکترونیکی اکنون بیش از ۶۳ درصد اولویت اول شرکت‌ها برای ارسال بسته شرکت ملی پست است، گفت: ۱۵ درصد اولویت‌ها مربوط به شرکت‌های پست خصوصی، ۱۰ درصد باربریها و شش درصد توسط خود شرکت اتفاق میافتد.
رئیس مرکز توسعه تجارت با بیان اینکه ۴۳ درصد کسب‌وکارها از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان با مشتریان خود در ارتباط هستند، گفت: رویکردی که بنا داریم از انجام آن در مرکز توسعه تجارت اجتناب کنیم عدم افزایش تصدیگری، وضع نکردن قواعد پیچیده، عدم بلاتکلیفی در تدوین و اعلام قوانین و مخالفت با موازیکاری است.
کلاهدوزان با تاکید بر اینکه اعداد در مقایسه با یکدیگر معنیدار میشود، تصریح کرد: کل شبکه شاپرک کشور طبق گزارش بانک مرکزی ارزش تراکنش‌ها ۳۲ درصد حدودا افزایش داشته است که میتوان این را متاثر از تورم دانست؛ اما در این آمار رشد تجارت الکترونیکی کاملاً مشهود است.
وی درباره سپردن بخشی از کار اینماد به کارگزاریهای خصوصی نیز گفت: یکی از بحث‌های جدی در مرکز همین مساله است و کارهای مربوط به آن انجام خواهد شد. بخشی از اینمادهای خاکستری که در کسب‌وکارهای اینترنتی وجود دارد، توسط پرداختیارها انجام میشود. در مجموع نتیجه به دست آمده از این تعامل مثبت ارزیابیشده و در حال تعریف کارگزاریهای جدید هستیم.
منبع:
ایسنا
برچسب ها: تجارت
نام:
ایمیل:
* نظر: