bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
کمال ابراهیم‌زاده:

تهران واقعا تنها شهر ایران است. نه که بقیه شهر های ایران شهر نباشند ها، نه. منظورم این است که آن قدر که تهران شهر است، بقیه شهرهای ایران شهر نیستند. اصلا همه‌چیز تهران شهری است. معماری‌اش، خیابان‌هایش، مردمش و حتی گدا‌هایش. گدا‌های تهران (یا نگوییم گدا، بگوییم افراد متکدی) بسیار شهری‌تر و شکیل‌تر از افراد متکدی بقیه شهرهای ایران هستند.
من بسیاری از شهرهای ایران را رفته‌ام و افراد متکدی بسیاری از شهرهای ایران را دیده‌ام و زمانی که می‌گویم افراد متکدی تهران با افراد متکدی دیگر شهرهای ایران متفاوتند، شما در بست از من قبول کنید این حرف را.

اولین تفاوتی که افراد متکدی تهران با افراد متکدی دیگر شهر های ایران دارند، این است که افراد متکدی تهران کلا با افراد متکدی دیگر شهر ها تفاوت دارند. شما دارید در خیابان راه می روید که ناگهان یک آقا یا خانم بسیار مرتب و شکیل جلویتان سبز می شود و از شما درخواست پول می‌کند.
دومین تفاوت افراد متکدی تهرانی با افراد متکدی دیگر شهرها در همین قسمت درخواست پول معلوم می‌شود. در دیگر شهرها، افراد متکدی یا بیمار دارند یا بیماری دارند یا از شهر خیلی دوری آمده‌اند و باید به شهر خودشان برگردند اما در تهران همین افراد برای هر چیزی ممکن است از شما درخواست کمک کنند. برای خرید کتاب، برای پرداخت قبض برق، برای خرید سیگار، یا برای رفتن به خانه‌شان، که بر خلاف دیگر شهرها، خانه‌شان در شهر دیگری نیست، حداکثر در مثلا یک نقطه کور از کرج است.

سومین تفاوت عمده افراد متکدی تهرانی با افراد متکدی دیگر شهرها در نرخ درخواست‌هایشان است. در تمامی شهرهای ایران اگر شما به یک فرد متکدی ۲۰۰ تومان پول بدهید، این فرد برای هفت نسل پس و هفت نسل پیش شما دعا می‌کند اما اگر در تهران زیر هزار تومان به همین فرد پول بدهید، برای همان هفت نسل پس و هفت نسل پیش شما یک نفرین درست و حسابی می‌خرید.
چهارمین تفاوت عمده افراد متکدی تهرانی این است که بسیار اراده قوی‌تری نسبت به افراد متکدی دیگر شهرها دارند. اگر افراد متکدی دیگر شهرها به مدت دو روز در تهران می‌ماندند و در تهران به تکدی‌گری می‌پرداختند، سر روز سوم این کار را ترک و یک شغل درست و حسابی‌تر برای خودشان پیدا می‌کردند. چون در تهران فضای تکدی‌گری بسیار رقابتی است و مردم هم فقط به افراد با تکنیک‌های برتر کمک می‌کنند. برای همین شما هر روز داستان‌های جدیدتری از متکدیان تهرانی می‌شنوید و با موقعیت‌های جدیدتری مواجه می‌شوید.
در هر حال این تنها یکی از تفاوت‌های تهران با دیگر شهرهای ایران بود. در بقیه زمینه‌ها هم تهرانی‌ها با شهرهای دیگر تفاوت‌های عمده‌ای دارند.

برچسب ها: تهران ، تکدی ، تفاوت ، طنز
نام:
ایمیل:
* نظر: