bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
نبود شیر کنترل باعث شده تا در صورت روبروشدن یک نقطه از شهر با شکستگی لوله برای ترمیم آن نقطه بناچار آب همه شهر برای مدت طولانی قطع شود.
 رییس اداره آب و فاضلاب شهر شبانکاره استان بوشهر گفت: نبود شیر کنترل باعث شده تا در صورت روبروشدن یک نقطه از شهر با شکستگی لوله برای ترمیم آن نقطه بناچار آب همه شهر برای مدت طولانی قطع شود.

ناصر خرم دل روز یکشبنه در جمع مردم شهر شبانکاره افزود: فرسودگی شبکه آبرسانی نیز از دیگر عوامل قطعی و کمبود آب در این شهر است، زیرا بخش عمده شبکه آبراسانی این شهر قدیمی و نیاز به ترمیم و تعویض دارد.

وی اضافه کرد: مشکل کمبود آب به علت خشکسالی ها و کاهش بارندگی در سال های اخیر درکل کشور و بویژه استان بوشهر شدید است اما می توان با مصرف بهینه و مدیریت مصرف آب تا حدی از قطعی آن کاست.

خرم دل ادامه داد: برخی چاه های آب در شهر شبانکاره وجود دارد که در دهه های گذشته آب کل شهرستان گناوه را تامین می کرده است اما با توجه به خشکسالی های اخیر آب این چاه ها نیز کم شده که به تامین دو میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی و ترمیم نیاز است.

وی بیان کرد در صورت تامین اعتبار و لایروبی و نوسازی این چاه ها 70 درصد آب مورد نیاز شهر شبانکاره تامین خواهد شد. 

رییس اداره آب و فاضلاب شبانکاره گفت: همچنین مخزن دو هزار مترمکعبی شهر شبانکاره جوابگوی نیاز سه هزار مشترک آب در این شهر نیست و احداث مخزن جدید ضروری است.

وی همچنین توسعه و نوسازی شبکه آبرسانی شهر شبانکاره با توجه به افزایش شمار واحدهای مسکونی و مشترکان جدید دراین شهر ضروری است.

خرم دل یادآورشد: در سال گذشته دو کیلومتر طرح توسعه شبکه آبرسانی درشهر شبانکاره انجام شد اما نیاز شهر و انتظار مردم بیش از این میزان است.
منبع:
ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: