bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴
کمال ابراهیم‌زاده:
من هی می‌گویم تلگرام رو فیلتر کنید، هی بعضی‌ها میان می‌گن تلگرام خوبی‌هایی هم داره یا فواید تلگرام به مضراتش می‌چربد و این‌ها. آقا... فیلتر کنید... تمام بشود برود... هم ما راحت می‌شویم و هم مضرات تلگرام دیگر بهمان صدمه نمی‌زنند. اصلا شما حرف‌های «معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز فضای مجازی بسیج» در مورد تلگرام رو بشنوید:
«مؤسس تلگرام یک روسی‌تبار ساکن آلمان است که سرور برنامه را در انگلیس قرار داده و دفترش در اسرائیل است؛ خود موسس تلگرام نیز دوست نتانیاهو بوده که نتانیاهو او را جزو رژیم صهیونیستی می‌داند»

می‌بینید؟ یک روسی‌تبار (یعنی از خانواده‌ای کمونیست) که ساکن آلمان است (همان کشور نیچه و شاهین نجفی و بکن باوئر) سرور تلگرام رو در انگلیس قرار داده (همان روباه مکار) و بعد همین فرد دفتر تلگرام رو در اسرائیل گذاشته. می‌بینید؟ شاید فکر کنید این داده‌ها این قدر بی‌ربطند که می‌بایست دروغ باشند، ولی اشتباه می‌کنید. این داده‌ها این قدر بی‌ربطند که نشان می‌دهند تلگرام می‌بایست هر چه سریع‌تر فیلتر شود. اصلا شما ادامه سخنان «معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز فضای مجازی بسیج» در مورد تلگرام رو بخوانید تا متوجه شوید؛ 
«۷۵ درصد کاربران تلگرام ایرانی ‌هستند. در حالی که ما فکر می‌کنیم این شبکه اجتماعی است و سهم آلمان، انگلیس و اسرائیل از کاربران تلگرام صفر درصد است؛ یعنی این کشورها هم از تلگرام می‌ترسند و از آن استفاده نمی‌کنند. ضمن اینکه من شنیده‌ام قرار است در روسیه نیز این اپلیکیشن فیلتر شود.»

در حالی که اگر شما بروید و به آمار تبادل اطلاعات با سرور اصلی تلگرام نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که فقط حدود 45 درصد از کل ترافیک انتقالی با این سرور از مسیر ایران انجام می‌شود و 3 درصد از کل این ترافیک از مسیر انگلیس و حدود 3 درصد دیگر از این ترافیک از مسیر آلمان است. از مقایسه این داده‌ها با داده‌های «معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز فضای مجازی بسیج» می‌توان به یکی از نتایج زیر رسید:

1) داده‌های «معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز فضای مجازی بسیج» درست است.
2) داده‌های «معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز فضای مجازی بسیج» مربوط به زمانی در گذشته است که داده‌ها درست بوده‌اند.
3) داده‌های «معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز فضای مجازی بسیج» مربوط به زمانی در آینده است که داده‌ها درست خواهند بود.
در هر سه مورد از این حالات، درستی داده‌های «معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز فضای مجازی بسیج» اثبات می‌شود. از همه این سخنان چه چیزی نتیجه می‌شود؟ اینکه ما باید تلگرام رو فیلتر کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: