bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴

وزارت اطلاعات روز گذشته با صدور بیانیه‌ای که بسیار موجز و خلاصه بود از زبان معاون امنیت داخلی خود از انهدام دو تیم تبهکار و تروریستی که قصد ناامن سازی محیط کشور در شمال‌غرب و جنوب شرق را داشتند خبر داد. خبر بسیار خلاصه، اما حاوی نکات بسیار مهم، کدهای امنیتی باارزش و همچنین فاکتورهای اطلاعاتی مفید بود که طرف‌هایی که باید آن را دریافت کنند، بدون شک دریافت کرده‌اند.

اما در داخل نیز این خبر مخاطبان بسیاری داشت و دارد. درجه اهمیت این خبر در محیط ناامن و بسیار خطرناک پیرامونی ایران که شامل کشورهای مختلف است برای شهروندان ایرانی قابل توجه است. در حالی که اروپای امن نیز از دامنه حملات کور و ترورهای سنگ‌دلانه تروریست‌های بی‌وطن بی‌نصیب نمانده در وسط توفان ایستادن و احساس امنیت کردن نعمتی است که به‌هیچ عنوان نمی‌توان آن را در یک خبر ساده گنجاند یا از آن گذشت.

کسانی که با مسائل امنیتی سر و کار دارند و در حوزه بین‌الملل مشغول اطلاع‌رسانی هستند بیش و پیش از همه از اوضاع این روزهای اروپا خبر دارند. کافی است شما تیترهای این روزهای نشریات معتبر اروپایی که هر کدام از آنها همه نشریات و رسانه‌های ما را حریف هستند را نگاه کنید تا متوجه شوید که اوضاع از چه قرار است. آنچه روزنامه نیویوک‌تایمز روز گذشته در یادداشتی بلند در مورد عربستان سعودی و نقش دست اول این کشور در مساله تروریسم منتشر کرد، تقریباً واکنشی معنی‌دار به حوزه امنیت است که این روزها لایه‌های مختلف آن به‌واسطه نفوذی‌های وهابی خدشه‌دار شده است.

تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور برای تثبیت مرزها، آوردن امنیت تا خانه‌های مردم در دورترین مناطق با اشراف کامل بر تحرکات دشمن جای بسی تشکر و قدردانی را دارد. بر اساس سروده آن شاعر بزرگ «تو قدر آب چه دانی که در کنار فراتی» واقعا مردم عراق، سوریه، افغانستان، مصر، لیبی، سودان، یمن، لبنان، پاکستان و حتی تونس و همه کشورهای اروپایی حسرت امنیتی که ایران دارد را می‌خورند.

بر مردم کشور واجب و فرض است که برای تداوم این امنیت، پایدار کردن آن و همچنین مقابله با هرگونه تهدید احتمالی در فضایی که احتمال سوء استفاده از افراد برای خدمت‌رسانی به ارتجاع منطقه‌ای و قدرت‌های فرامنطقه‌ای وجود دارد با گزارش دقیق، به‌روز و به‌موقع خود علاوه بر مشارکت در تامین امنیت جانی، به امنیت روانی و اجتماعی نیز کمک کنند. نباید در این مساله تردید داشت که مشارکت شهروندان یکی از عوامل مهم دستگیری این دو گروه تروریستی بوده است – در بیانیه وزارت اطلاعات هم به این مساله به‌صراحت اشاره شده است – اما ضرورت دارد تا مردم بیش از پیش با تهدیداتی که روزانه حریم امنیتی کشور را تهدید می‌کند، آشنا شده و با شگردهای کشورهای صاحب‌نفوذ در این زمینه بیش از پیش مطلع شوند.

لازمه داشتن یک امنیت پایدار و بدون خدشه، اعتماد مردم و حکومت به یکدیگر است که در سایه تعامل و اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفاف این مسائل به دست می‌آید. ما نیز به‌نوبه خود مدیون ممارست‌ها و مداومت‌های نیروهای امنیتی کشور جهت تامین رفاه مردم ایران هستیم و این اقدامات را ارج می‌گذاریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: