bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۰۴ آذر ۱۳۹۴
کمال ابراهیم‌زاده:


به تازگی سایتی راه افتاده با نام خفت گیری و آدرسhttp://www.kheftgiri.com  و در این سایت افراد مکان و تجربه آخرین خفت‌گیری‌شان در تهران را ثبت می‌کنند تا هم مردم متوجه شوند چه نقاطی از تهران خفت‌گیر پذیر‌تر است، هم افراد خفت‌گیری شده با بیان این خاطراتشان بتوانند حس بهتری پیدا کنند و هم افراد خفت‌گیر کننده بفهمند چه نقاطی از تهران بیشتر خفت‌گیری اتفاق افتاده و پلیس‌ها به چه نقاطی بیشتر مشکوک خواهند بود و در چه نقاطی انتظارشان را می‌کشند و به همین علت به آن نقاط نروند.

 یعنی بر پا شدن و راه‌اندازی این سایت به سود تمامی اقشار جامعه است و همه می‌توانند از این سایت سود ببرند. اصلا شاید هم خود خفت‌گیر کنندگان این سایت را راه انداخته‌اند تا هم از تجربه خفت‌گیر شوندگان اطلاع پیدا کنند درکی از خفت‌گیر شدن به دست بیاورند و با این درک بتوانند خفت‌گیری‌های خود را موثرتر و مفیدتر بکنند؛ و هم بتوانند از آخرین خفت‌گیری‌های همکارانشان با خبر بشوند و خفت‌یری‌های خود را به صورت شیفتی یا نوبتی یا منطقه‌ای انجام بدهند.

ولی خود سایت واقعا سیستم و طراحی جالبی دارد. در سایت سه دسته از خفت‌گیری‌ها وجود دارد: «خفت گیری»، «خفت‌گیری با قمه» و «کیف قاپی». از همین جا هم هست که من حدس می‌زنم این سایت را خود خفت گیر شوندگان راه انداخته باشند. چون در زیر قسمت «کیف قاپی» نوشته شده:
«برای دیدن لیست کیف قاپی‌های اینجا کلیک کنید.»
می بینید؟ در اینجا نوشته شده: «کیف قاپی‌های اینجا». نوشته نشده «کیف قاپی‌ها اینجا». به نظر شما این مساله بی‌ربط است، به‌نظر من هم بی‌ربط است ولی در هر حال مشکوک است این مساله.

در قسمت پایینی سایت هم نوشته شده که:
«کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به همۀ کسانی است که تا الان خفت شده‌اند.»
که این نوشته هم مشکوک است. چرا؟ چون اگر کسانی که خودشان این سایت را طراحی کرده‌اند تا به حال خفت‌گیری شده بودند، در اینجا می‌نوشتند:
«کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به همۀ ما‌هایی است که تا الان خفت شده ایم!»
یا یکی دیگر از مسائلی که مرا نسبت به این سایت مشکوک می‌کند، این است که من خودم رفتم به راحتی یک داستان خفت‌گیری را به این سایت اضافه کردم. داستانی که اضافه کردم این بود:
«دو نفر زمانی که از ایستگاه BRT به سمت خیابان خرمشهر می‌رفتم، چاقو گذاشتن رو پشتم و گوشی‌ام رو ازم گرفتن.»
اگر این سایت بدون کمک خفت‌گیر کنندگان ساخته شده بود، قاعدتا من نمی‌توانستم به همین راحتی یک داستان خفت‌گیری را اضافه کنم. در هر حال، شما سعی کنید خفت‌گیر نشوید و خفت‌گیری هم نشوید.

نام:
ایمیل:
* نظر: