bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۴
روز گذشته قرار بود نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه استان در مجتمع فرهنگی هنری بوشهر برگزار شود. نشستی که هفته گذشته به خبر آن طی تماس تلفنی با سردبیر روزنامه اعلام شد. گفته شده بود که در این نشست قرار است معاون استاندار به همراه عده دیگری که نامشان برده نشد حضور پیدا کنند. البته طی همان تماس اعلام کردم که بنده یا هیچ خبرنگاری از بامداد جنوب حضور پیدا نخواهد کرد و برای این منظور البته دلایل خاص خود را هم داشتیم.

ما به‌عنوان روزنامه بامداد جنوب بر این عقیده و باور هستیم که مردم‌داری، راستگویی، حق‌گویی و اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق از آنچه در استان روی می‌دهد لازمه هر امری است. بر این باور هم هستیم که باید به‌صورت تمام قد از دولت تدبیر و امید دفاع کرد و دستاوردهای آن را به اطلاع مردم رساند. اما برخی مسائل وجود دارد که نه تنها من به‌عنوان یک خبرنگار را زجر می‌دهد، بلکه در طول یک هفته گذشته و پس از نشست‌هایی که استانداری بوشهر متولی آن بوده، دوستان متعددی اعلام ندامت و پشیمانی از حضور در این جلسات را کرده‌اند.

نشست روز پنج‌شنبه استانداری با مسوولان دفتر خود، کارکنان روابط عمومی، جمعی از کارکنان استانداری و با مشارکت گروهی از خبرنگاران را هم حضور پیدا نکردیم، چرا که سابقه قبلی این را ثابت کرده بود در چنین نشستی نه کسی به پاسخ سوال خود می‌رسد و نه جواب درست و درمانی به مسائل مطرح شده داده خواهد شد، صرفا در دومین سال حضوری استاندار وی می‌خواهد بیلان کاری بدهد تا رسانه‌ها برایش کار کنند و از آنجایی که بامدادجنوب به شدت مورد لطف، محبت و مرحمت حکام استانداری است، ضرورتی بر این حضور ندیدم.

اما در مورد نشست روز گذشته. نامه‌ای به اداره کل ارشاد ارسال می‌شود و آنها خواسته می‌شود خبرنگاران را دعوت کنند و گفته می‌شود که معاون استاندار در این نشست حضور خواهد داشت و اطلاعات لازم در مورد برگزاری انتخابات هفتم اسفند را اعلام خواهد کرد و خبرنگاران هم سوالات خود را مطرح خواهند کرد. البته طبق همان وعده پیشین، ما در این نشست نیز حاضر نشدیم اما یکی از دوستان را به‌صورت اتفاقی دیدم و سوال کرد که چرا خبرنگار بامداد به نشست خبری نیامد؟ در پاسخ همان ادله برشمرده شده در بالا را ردیف کردم. 

این بنده خدا که ریش سپید کرده مطبوعات است در پاسخ گفت همان بهتر که نیامدی. حقیقی که نیامد یکی از مدیرکل‌های خودش را فرستاده بود که او هم دو کلمه حرف زد و دَر رفت، آخر سر هم مدیرکل بازرسی آمد و فقط دادستان چند کلمه‌ای حرف زد که.....
واقعیت این است حضرات آقایان که برای زیر آبی رفتن و تماس گرفتن با وزارت ارشاد و زیرآب زدن یک روزنامه، مدیرکل ارشاد و معرفی کردن دو فرد خاص که فقط اطاعت‌پذیری خاصی دارند به جای ایشان، تبحر دارند و خوشبختانه کسی هم در مرکز حرفشان را نمی‌خرد – از راه‌آهن، بزرگراه، پرورش ماهی در قفس و منطقه آزاد مشخص است- دستکم می‌توانند برای شعور خبرنگاران اندک احترامی قائل شوند. اگر روند اطلاع‌رسانی در مورد انتخابات به همین منوال می‌رود، بامداد جنوب ترجیح می‌دهد که دنبال منابع خبری خاص خود باشد تا اینکه به چنین افرادی تماس بگیرد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: