bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۴

قرار است به‌زودی لایحه بودجه سال 1395 به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود، لایحه‌ای که بنا بر نظم دولت یازدهم به موقع و با احترام کامل به جایگاه مجلس شورای اسلامی تقدیم هیئت رئیسه شد و بنا بر اطلاعات موجود، در طول چندهفته آینده و تا پیش از زمان موعد رسمی تبلیغات انتخابات باید به آن رسیدگی شود.

بر اساس یک سنت همیشگی، این لایحه برای بررسی همه موارد پیش از ورود به صحن علنی وارد کمیسیون‌های مربوطه می‌شود و نمایندگان هر کمیسیون ایرادات خود بر این لایحه را برای رفع نواقص اعلام می‌کنند. این لایحه تقریباً سرنوشت مالی یک ساله کشور را در خود دارد و در جزئی‌ترین مسائل هم ورود می‌کند. با این حال با توجه به آنکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم، ذکر نکاتی چند بسیار مهم است.

اینکه نمایندگان استان در طول دوره زمانی که لایحه تقدیم مجلس شده است تا چه اندازه از چند و چون‌های آن مطلع هستند و از سوی دیگر در مورد استان تا کجا توانسته‌اند در کمیسیون‌های مربوطه چانه‌زنی کرده و با مدیریت اجرایی استان برای بهر‌ه‌وری بهتر و بیشتر ارتباط بگیرند؟ این سوال را به‌شکل دیگری هم می‌توان مطرح کرد و آن اینکه نمایندگان استان در مجلس تا چه اندازه در شورهای صورت گرفته و لابی‌هایی که می‌تواند بودجه‌ها را جابجا کند، نقش ایفا کرده‌ و می‌توانند هم‌اکنون به مردم توضیح دهند؟

از سوی دیگر این سوال هم از مسوولان اجرایی استان باید پرسیده شود که آیا تا پیش از ارائه لایحه به مجلس از کم و کیف آن مطلع بوده‌اند، آیا توانسته‌اند با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای کسب بیشتری اعتبارات رایزنی کنند و آنها تا چه اندازه با نمایندگان استان در مجلس برای پیگیری سرنوشت این لایحه و همچنین شرایط حاکم بر مجلس رایزنی کرده و در جریان امور هستند؟
از آنجایی که در کشور ما همه چیز به لابی کردن، رایزنی، صحبت کرده و همچنین چانه‌زنی ارتباط دارد هر کس بتواند از این عوامل بیشترین بهره را ببرد، بدون شک می‌تواند موفقیت بیشتری کسب کند. توسعه زیرساخت‌های استان در گرو همدلی و هم‌زبانی گسترده مسوولان مهیا می‌شود و در این مساله هیچ مسامحه‌ای نمی‌توان کرد. بازی‌های سیاسی در جای خود، اما سرنوشت جوانان این استان که بیشترین سهم را در درآمدهای کشور دارند و خانه مردم با گاز استحصالی از مناطق مسکونی آنها گرم می‌شود، در برنامه‌ریزی دقیق و آینده‌نگرانه قرار دارد که متاسفانه ما تاکنون چیزی در این مورد ندیدیم. در این مورد حرف‌های بسیاری وجود دارد که باید در جای خود زده شود و دیگران هم پیگیر مطالبات خود باشند، با این همه آنچه برای مردم استان مهم است، آینده فرزندان‌شان است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: