bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
مناسبت شماره 300 روزنامه بهانه‌ای شد تا در خدمت گروهی از دوستان باشیم، دوستانی که هم از جنس کار خودمان بودند و هم از جنس آنهایی که می‌دانند این کار چقدر سخت است. بهانه‌ای بود تا اندکی صندلی‌ها را جابجا کنیم، میزها را تمیز کرده، شیرینی و شکلات سفارش بدهیم و آب و جارو کرده و منتظر بمانیم تا همه بیایند.

مناسبت شماره 300 روزنامه بهانه‌ای شد تا در خدمت گروهی از دوستان باشیم، دوستانی که هم از جنس کار خودمان بودند و هم از جنس آنهایی که می‌دانند این کار چقدر سخت است. بهانه‌ای بود تا اندکی صندلی‌ها را جابجا کنیم، میزها را تمیز کرده، شیرینی و شکلات سفارش بدهیم و آب و جارو کرده و منتظر بمانیم تا همه بیایند.
اول از همه، حاج خلیل مرادزاده و حاج عبدالرسول میگلی‌ نژاد به همراه علی هوشمند آمدند. پس از آن هم خورشید فقیه آمدند. علیرضا قدربلند، عادل قلی‌زاده، علی‌ پیرمرادی، رضا معتمد، سعید رضایی و ایمان ندومی، مجید اجرایی و... آمدند تا پس از آن خانم ماحوزی و دوستان دیگر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم از راه برسند. هر چند منتظر دوستان دیگری هم بودیم، اما به هر دلیل نیامدند، علی‌رغم آنکه قول داده بودند. 

قرار بود جمعی دوستان باشد، که دوستانه ماند، در ابتدا این سردبیر روزنامه بود که ضمن خیر مقدم به حاضران، همکاران روزنامه‌ نگار و اعضای تحریریه، از اینکه بامدادجنوب به شماره 300 رسیده ابراز خوشوقتی کرد و آن را حاصل جمع تلاش‌های اعضای تحریریه بامداد از ابتدا تا امروز دانست. کریم جعفری تاکید کرد که ما با انتشار این روزنامه ثابت کردیم که هیچ کاری نشد ندارد و باید با طرح و برنامه باشد. او سپس به برخی مشکلات پیش‌رو اشاره کرد و آن را بخشی از طبیعت کار روزنامه‌نگاری در استان برشمرد و گفت: بدون شک آنچه امروز ما شاهد آن هستیم همه داشته‌های ما نیست، ما در محیطی شروع به‌کار کردیم که در آن روزنامه معنی نداشت، می‌گفتند امکان ندارد یک روزنامه به شماره 300 برسد، این امکان وجود ندارد که کسی بتواند در محیط کوچک بوشهر روزنامه‌‌ای منتشر کند اما ما توانستیم.

وی سپس به هزینه‌های هنگفت چاپ روزنامه و عدم همکاری دولتی‌ها اشاره کرد و از اینکه با وجود برخی تنگ‌نظری‌ها توانسته‌ایم به اینجا برسیم، شاهکار کرده‌ایم، افزود: بدون شک کار روزنامه سخت است اما ما خوشحالیم که امروز شاهد انتشار روزنامه‌‌ای دیگر در استان هستیم و امیدواریم که روند انتشار روزنامه‌ها بیشتر شود تا در یک فضای رقابتی بتوانیم رشد کنیم و این امر مستلزم کمک‌ به حوزه فرهنگ است که در حال حاضر با وجود تلاش‌های خانم ماحوزی، با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند. 
در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سررشته سخن را به‌دست گرفتند و انتشار سیصدمین شماره این روزنامه را به مدیرمسوول، سردبیر، خبرنگاران، هیات تحریریه و هم استانی‌های فهیم تبریک و خطاب به دست اندرکاران این رسانه گفت: شما خبرنگاران، سفیران آگاهی هستید و از این‌که در این یک سال با تمام توان در جهت انتشار به‌موقع روزنامه تلاش می‌کنید سپاس‌گذاری می‌کنم و تشکر ویژه، از مدیران این روزنامه دارم که با تحمل زحمات زیاد این روزنامه را به شماره 300 رساندند. امیدوارم با حضور دو روزنامه بامداد جنوب و پیام عسلویه و تولد روزنامه‌های دیگر شاهد امید و نشاط در جامعه باشیم .
بسیار خرسندم که به عنوان خدمتگزار عرصه فرهنگ و هنر استان در دوره مدیریت خود شاهد شکوفایی و انتشار این دو روزنامه هستم، به امید موفقیت وتداوم این راه بسیار ارزشمند. آنیتا مظفری کارشناس مسائل فرهنگی اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی بوشهر نیز گفت: از مسوولان این روزنامه سپاس گذارم که با همتی خود باعث افتخار همه شدند.

وی ادامه داد: وجود نشریات محلی از جمله روزنامه محلی بامدادجنوب و پیام عسلویه  همچنین سایر نشریات محلی که با وجود محدودیت‌های فراوان در جهت ارتقا سطح فرهنگی استان و کشور عزیزمان تلاش می‌کنند برای ما از جایگاه والا و مهمی برخوردار هستند. در تمام دنیا نشریات محلی حتی مهم تر از نشریات سراسری نقش خود را در توسعه فرهنگی جوامع ایفا می‌کند.بنابراین لازم است چند بار دیگر از این که هستید و با پشتکار فراوان تلاش می‌کنید سپاسگزاری کنم.
مجید اجرایی فعال مطبوعاتی و مدنی نیز به یکی از مولفه‌های مثبت و ممتاز در روزنامه بامدادجنوب اشاره کرد وگفت: عنصر آماتوریسم را وجهه بارز پیشتازا‌نه‌ روزنامه بامدادجنوب می‌دانم و ضمن تحسین این رویکرد که مبتنی بر نیروهای جوان است از عدم ثبات چنین نیروهایی نگرانم. اجرایی از فقدان کادرسازی در رسانه‌های استان نیز انتقاد کرد و خواستار توجه جدی به بعد اقتصاد در رسانه‌ها و روزنامه نگاری استان شد.

 این فعال و کنش‌گر مدنی در ادامه یادآور شد: روزنامه نگارِ خنثی را روزنامه نگار بی‌خاصیت قلمداد کرد و حساس و دغدغه‌مند بودن بامدادجنوب نسبت به مسائل و وقایع وریدادها را نقطه قوت آن دانست. اجرایی همچنین توجه جدی روزنامه بامدادجنوب به عنصر گزارش و نگاه میدانی آن را به رویدادها ستود و گفت: گزارشگری و رروزنانه نگاری استان بوشهر پاشنه آشیل آنهاست و در این زمینه لازم است حرفه‌ای نگری بیشتری صورت گیرد.
رسول میگلی‌نژاد رئیس خانه مطبوعات نیز گفت: آرزویم همیشه این بود که استان بوشهر که در حوزه فرهنگ و تاریخ قدمت دیرینه‌ای داشته و جزء اولین‌ها بوده، صاحب روزنامه شود و اکنون این مهم اتفاق افتاد و امروز شنبه سوم بهمن ماه نود و چهار شاهد انتشار سیصدمین شماره روزنامه بامدادجنوب هستم و در پوست خود نمی‌گنجم و امیدوارم این روزنامه و دیگر مطبوعات بتوانند همیشه در حوزه اطلاع‌رسانی موفق و سربلند باشند. 
رئیس خانه مطبوعات افزود: از مسوولان انتظار داریم دید مثبت‌تری نسبت به مطبوعات داشته باشند و همچنین امیدواریم که با لغو تحریم‌ها وضعیت اقتصادی کشور به گونه‌ای رقم بخورد که در حوزه فرهنگ و مطبوعات، شاهد شکوفایی مالی اصحاب رسانه و فرهنگ باشیم.

ایمان ندومی سرپرست خبرگزاری فارس نیز با بیان اینکه روزنامه بامدادجنوب با یک نگاه حرفه‌ای با بهره‌گیری از تجربه بسیار ارزنده خود، توانست انقلابی در روزنامه نگاری بوشهر رقم بزند، ادامه داد: با وجود تمام سختی‌ها و دشورای‌های کار در این عرصه، بامدادجنوب همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. امید است در کنار روزنامه‌های بامدادجنوب و پیام عسلویه، شاهد انتشار روزنامه‌های دیگری نیز در بوشهر باشیم که بتوانند انقلاب بامدادجنوب را تداوم بخشند.
سعید رضایی سرپرست خبرگزاری مهر هم گفت: طلوع روزنامه نگاری در استان بوشهر با روزنامه بامداد جنوب آغاز شد وعلی رغم سختی‌های بسیار زیادی که در مسیر حرکت بامدادجنوب وجود داشته، این روزنامه به شمارزه سیصد رسید. وی یادآور شد: عوامل این روزنامه نشان دادند سختی‌ها نمی‌تواند سد راه اراده پولادین انها باشد به امید چاپ روزنامه بامدادجنوب تا ابد.
رضا معتمد مدیر مسوول روزنامه پیغام هم از اینکه در فضای کوچک بوشهر بامدادجنوب توانسته به شماره 300 برسد، ابراز خرسندی کرد و آن را توفیقی برای دست‌اندرکاران این روزنامه ارزیابی کرد. علی هوشمند سردبیر روزنامه پیام عسلویه  هم با تایید سخنان سردبیر روزنامه بامدادجنوب در مورد مشکلات روزنامه‌نگاری، انتشار این روزنامه در سپهر رسانه استان را توفیقی مهم ارزیابی کرد و آن را به تحریریه بامداد تبریک گفت.
مراسم شماره 300 روزنامه بامدادجنوب با بریدن کیک شماره 300 به پایان رسید. 


نام:
ایمیل:
* نظر: