bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
رئیس بنیاد امید ایرانیان و نفر نخست لیست امید در تهران امروز گفت‌وگویی ساده، خودمانی و صمیمانه با بامداد جنوب داشته است. در این گفت‌وگو محمدرضا عارف به سوالات متعددی که در طول یک ماه گذشته و به‌خصوص پس از مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطرح شده، پاسخ گفته است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان و نفر نخست لیست امید در تهران امروز گفت‌وگویی ساده، خودمانی و صمیمانه با بامداد جنوب داشته است. در این گفت‌وگو محمدرضا عارف به سوالات متعددی که در طول یک ماه گذشته و به‌خصوص پس از مرحله اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطرح شده، پاسخ گفته است.
در این گفت‌وگو وی دوباره به سوال مهم و تقریباً تکراری ریاست وی یا علی لاریجانی بر مجلس دهم پاسخی کاملاً شفاف داده و برنامه‌های جامعی را برای این مجلس به‌صورت خلاصه مطرح کرده است. آنچه عارف در این مصاحبه مطرح کرده، نشان می‌دهد که لیست امید که متشکل از اصلاح‌طلبان و برخی از اعتدالیون و همچنین اصولگراهای میانه‌رو بوده، به‌صورت برنامه‌ریزی شده، تلاش دارند تا کشور را از وضعیت فعلی نجات دهند.
واقعیتی که در سخنان عارف وجود دارد، خستگی مردم از رویکردهای بدون برنامه در سه مجلس گذشته و حضور آنها برای طراحی مسیری صحیح و درست برای آینده کشور با تکیه بر تجربه دولت اصلاحات و همچنین مصوبات مجلس ششم بود. فارغ از همه مسائل، بدون شک مجلس ششم قوی‌ترین مجلس پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شاید یکی از قوی‌ترین مجلس طول یکصدسال قانونگذاری در تاریخ پارلمانی ایران باشد. قوانینی که در این مجلس به تصویب رسید به دلیل پشتوانه کارشناسی خوب و قابل تامل کمتر نیاز به اصلاح داشته و همواره مورد رجوع است.

عارف چند نکته مهم را مورد اشاره قرار می‌دهد، نخست قانونمداری در حوزه اقتصاد مقاومتی برای درون‌زا کردن اقتصاد بر اساس ابلاغ‌ها و دستورات رهبر انقلاب که بدون شک خواسته بیشتر مردم کشور نیز می‌باشد و رسیدن به رشد هشت درصدی است که تنها با تصویب قوانین محکم و آینده‌نگرانه قابلیت دستیابی دارد و از سوی دیگر نیز چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی است که منتخب مردم تهران ساده از کنار آن عبور نمی‌کند.
این چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی که در جوامع دیگر به دلیل سنت‌ها، باورها و حتی مسائل اقتصادی ممکن است کم تنش‌تر باشد یا پرتنش‌تر در جامعه ما برخلاف آموزه‌های ایرانی و اسلامی به معضل بزرگی تبدیل شده که به دلیل آنکه متولی‌های متعددی دارد، فعلاً قابل حل نیست. نگاه رئیس بنیاد امید ایرانیان به این مساله بسیار مهم است، چرا که بر اساس گفته‌های وی مجلس قصد دارد با ورود به این مسائل و قانونمند کردن برخی مسائل مهم، به مقابله با این ناهنجاری‌ها پرداخته و جامعه را از ورود به تنش‌های بیشتر منع کند.
هر چند آنچه وی در این گفت‌وگو گفته به دلیل تعدد مراکز تصمیم‌گیری در کشور و وجود نیروهای مستقل و تصمیم‌گیر به‌نظر می‌رسد به‌سختی انجام شود، اما ما امیدواریم که نگاه مشترکی که میان قوای سه‌گانه کشور وجود دارد با هماهنگی کامل با خواست‌های مردمی و منویات رهبری در یک مسیر عزت‌زا قرار گرفته و شاهد روزهای پس از آرامش و توسعه برای کشور باشیم.
در این میان منتخبان استان که قرار است تا دو ماه دیگر عنوان نمایندگی مردم استان را بر عهده بگیرند، در طول این دوره مطالعه‌ای عمیق‌تر و جدی‌تر نسبت به مسائل استانی و کشوری داشته باشند و با استفاده از ظرفیت‌های موجود تلاش کنند علاوه بر تصویب قوانین محکم برای توسعه استان، در حوزه سیاسی نیز شراکت قدرتمندی داشته باشند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: