bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 29 پروژه کشاورزی در بوشهر خبر داد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 29 پروژه کشاورزی در بوشهر خبر داد.

محمدتقی منوچهری ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی 14 پروژه عمرانی در حوزه کشاورزی با اعتباری بالغ‌بر 150 میلیارد ریال در سطح استان بوشهر افتتاح می‌شود.

وی افزود: عمده این پروژه‌ها در مورد طرح‌های افزایش بهره‌وری آب، تجهیزات مزارع و باغات، لایروبی سایت‌های پرورش میگو، آبخیزداری و آبخوان‌داری، دام و طیور است. با افتتاح این میزان پروژه عمرانی زمینه اشتغال 656 نفر در استان بوشهر فراهم و 972 خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

منوچهری خاطرنشان کرد: 6 پروژه در بخش آب‌وخاک، 4 پروژه در بخش دامی، 2 پروژه در بخش آبخیزداری و 2 پروژه نیز در بخش شیلات افتتاح می‌شود.

وی در ادامه افزود: همچنین در هفته جهاد کشاورزی عملیات اجرایی 15 پروژه با اعتبار 7 میلیارد تومان آغاز خواهد شد و علاوه بر ایجاد 710 شغل، زمینه بهره‌مندی 520 خانوار هم از این طرح‌ها فراهم خواهد کرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در استان بوشهر یک‌میلیون 450 هزار تن انواع محصولات زراعی، دامی، باغی، شیلاتی تولید می‌شود که یک‌میلیون و 273 هزار تن معادل 70 درصد از این محصولات زراعی و باغی است.

منوچهری اضافه کرد: استان بوشهر درزمینهٔ تولید گوجه‌فرنگی خارج  از فصل و نشاء صیفی و سبزی مقام اول در کشور داراست. استان بوشهر در عرصه تولید خرما نیز از استان‌ها برتر است و با اصلاح زیرساخت‌ها، احیا و نوسازی می‌توانیم به قطب‌های تولید خرما در کشور تبدیل شویم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: 107 هزار تن از تولید محصولات کشاورزی استان بوشهر مربوط به تولیدات دامی است ضمن اینکه 2 هزار رأس دام سبک و سنگین در استان بوشهر وجود دارد.در استان بوشهر 270 واحد دامداری و 210 واحد صنعتی مرغداری و 24 هزار کلنی زنبورعسل وجود دارد.
منبع:
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: