bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۳۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۴
دادستان بوشهر در خصوص آخرین وضعیت پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور که توسط دو متهم صورت گرفته بود و همچنین پرونده اختلاس از گمرک بوشهر توضیحاتی ارائه کرد.
دادستان بوشهر در خصوص آخرین وضعیت پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور که توسط دو متهم صورت گرفته بود و همچنین پرونده اختلاس از گمرک بوشهر توضیحاتی ارائه کرد.


علی حسن‌پور صبح امروز در نشست خبری اعضای شورای قضایی استان بوشهر در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد آخرین وضعیت پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور اظهار داشت: در مورد این موضوع، 2 پرونده در حال رسیدگی است که 2 شعبه بازپرسی به‌سختی مشغول رسیدگی به این پرونده هستند چراکه حجم کار زیاد است.

وی بیان کرد: در یک پرونده بیش از 6 هزار مال‌باخته و در پرونده دیگر نیز حدود 1500 مال‌باخته وجود دارد و همین امر بر اهمیت رسیدگی به این پرونده افزوده است.

دادستان بوشهر در مورد برخورد با مدیران بانکی که در رسیدگی به این پرونده با دادگستری همکاری نکردند، افزود: یک سری محدودیت‌ها در مورد افشای اطلاعات این پرونده داریم که غیر از متهم اصلی افراد دیگری هم از این موضوع سودهای کلانی بردند و البته انها را شناسایی کردیم.

حسن‌پور بیان داشت: پرداخت پول به برخی مال‌باختگان شروع‌شده اما به دلیل عدم اقدام صحیح برخی مراجع در مورد استعلام قضایی توافقاتی در پرداخت پول به مال‌باختگان شاهد بودیم و همین امر موجب شد تا به دنبال کسب اطلاعات صحیح‌تری از مال‌باختگان باشیم.

وی تصریح کرد: در مورد عدم همکاری برخی مدیران شعب و مؤسسات بانکی در بوشهر، پرونده قضایی تشکیل‌شده که در حال رسیدگی است.

دادستان بوشهر همچنین در مورد وضعیت پرونده اختلاس از گمرک بوشهر اظهار داشت: این پرونده ازجمله پرونده‌های مهم استان بوشهر بود و متهمان متعددی داشت، متهم اصلی که به خارج از کشور متواری شده بود در سال گذشته دستگیر شد.

حسن‌پور ادامه داد:  با توجه به اینکه تخلفات صورت گرفته در این پرونده در طول سال‌های متوالی صورت گرفته بود حجم کار زیاد بود و نیاز به بررسی کارشناسی است که بخشی از کار کارشناسی شده و در مورد بخش دیگر هنوز کارشناسان نظر ندادند.بررسی کارشناسی این پرونده در مرحله آخر است که اگر نظریه کارشناسی اعلام شود، پرونده به دادگاه ارسال خواهد شد.

دادستان بوشهر در مورد بیشترین جرائم موجود در استان بوشهر به سرقت و قاچاق موادمخدر اشاره کرد و افزود: مواردی تخلف در خصوص جرائم فضای مجازی هم به دادگاه‌ها ارسال می‌شود که گسترده نیست ضمن اینکه موارد نادری هم از پرونده خشونت علیه زنان و کودکان در بوشهر موجود است.

حسن‌پور در مورد جرائم زمین‌خواری در بوشهر گفت: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و آرای خوبی هم نسبت به حفظ حقوق بیت‌المال صادرشده است.رسیدگی به پرونده‌هایی از این قبیل در دادگاه‌های ویژه انجام می‌شود ضمن اینکه آرای زیادی هم به نفع بیت‌المال صادرشده است.

دادستان بوشهر یادآور شد: موضوع پیشگیری از وقوع جرم همواره از موارد مهم تشکیلات قضایی است و در همین ارتباط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در استان بوشهر تشکیل شد و فعالیت چشمگیری هم داشته است.

حسن‌پور در مورد سلامت دستگاه قضا، با اشاره به اینکه استان بوشهر در مقایسه با سایر استان‌ها ازنظر افزایش جرم، رشد کمتری داشته است، گفت: در این‌ارتباط افرادی هم تحت تعقیب بودند ازجمله اینکه در بین این افراد یک وکیل دادگستری به دلیل عملکرد سویی که داشته اکنون تحت تعقیب قرار دارد.

فارس
برچسب ها: بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: