bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
کریم جعفری:این روزها همه از قانون و قانونمندی صحبت می‌کنند و هر فردی هم تلاش می‌کند تا خود را بیشتر از دیگران در حوزه قانون متخصص نشان دهد و البته در این وانفسا، انتظار می‌رود خود نهادهای دولتی بیشتر از دیگران پایبند به قانون باشند، به‌ویژه آنهایی که مجری قانون محسوب می‌شوند.
کریم جعفری: این روزها همه از قانون و قانونمندی صحبت می‌کنند و هر فردی هم تلاش می‌کند تا خود را بیشتر از دیگران در حوزه قانون متخصص نشان دهد و البته در این وانفسا، انتظار می‌رود خود نهادهای دولتی بیشتر از دیگران پایبند به قانون باشند، به‌ویژه آنهایی که مجری قانون محسوب می‌شوند.
روز گذشته برای چندمین بار با آمدن احضاریه‌ای، راهی دادگاه شدم، آنچه آنجا گذشت بماند، ما شکایت از طرف نهاد ..... بود که فعلاً دستان خود را پنهان کرده تا کسی متوجه آن نشود. صحبت‌هایی که با بازپرس محترم شد هم در این وجیزه بماند. در حالی که روز گذشته در مرجع رسیدگی به شکایات، مَنِ روزنامه‌نگار به اتهام «نشر اکاذیب» حاضر شدم، در گوشه دیگر شهر، «اژدهای زمین‌خوار» یک پیمانکار که در پیمان استانداری است، در کنار آنچه دهکده گردشگری نام دارد، لایروبی غیرقانونی می‌کند و برای آنکه به‌حساب یک جا را آباد کند، یک نسل را به ویرانی می‌کشد.

همانگونه که در گزارش صفحه جامعه آمده است، این دستگاه لایروب نه تنها مجوز فعالیت قانونی از نهادهای مربوط نداشته است، بلکه با بازرسی که از آن به‌عمل آمد، فاقد امکانات فنی برای ادامه کار هم بوده است، به‌گونه‌ای که مشخص شده مهمترین ابزار کار که همان «عمق سنج» باشد را نداشته و به گفته اوپراتور این دستگاه، وی به‌صورت «تجربی»!! اقدام به لایروبی کرده و هر ساعت چندین تن سنگ و خاک و مهمتر از همه جانداران ذره‌بینی که در اکوسیستم این منطقه برای میلیون‌ها سال زندگی می‌کردند را به سمت دیگری پرتاب می‌کرد که دست برقضا همین یکی دو سال پیش با حضور مسوولان همین نهادها در آن نقطه «جنگل حرا» کاشت شده بود تا بزرگراه ورودی بوشهر، زیبایی داشته باشد.
بر اساس گفته دلسوزان محیط زیست، با دستور نهادهای مربوطه کار این دستگاه فعلاً متوقف شده است اما ما از این می‌ترسیم که این نهادها تحت فشار و به بهانه توسعه!! استان بار دیگر به این «اژدهای آهنین» مجوز فعالیت داده و آنها تر و خشک را با هم از بین ببرند. این واهمه تا از اینجا ناشی می‌شود که ما هنگامی که گفته شد قرار است خور کنار بزرگراه به دهکده تبدیل شود، هشدار دادیم اما از وحشت اتهام‌هایی که هر روزه توسط عده‌ای از اسباب قدرت نثار ما می‌شود و ما را مخالف «دولت» - که البته مشخص نیست منظور دولت بوشهر است یا دولت حسن روحانی؟- می‌خوانند ورود نکردیم، اما اکنون به دلیل آنچه که ویرانی برنامه‌ریزی شده محیط زیست پیرامونی خود می‌خوانیم، قصد ورود قوی به این مساله را داریم.
ما پیگیری این مساله را به نهادهای نظارتی و بازرسی می‌سپاریم که آیا دهکده گردشگری!! مجوزهای لازم از نهادهای مربوط را داشته است؟ نهادهایی مانند محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان بازرسی و.... و اگر دارد لطف کرده و این مجوزها را منتشر کنند. 
ما تصویر امروز روزنامه را به اطلاع همه مردم ایران خواهیم رساند که محیط زیست پیرامونی ما چگونه به بهانه توسعه به سخره گرفته می‌شود، شاید مرکزنشینان کاری کردند، ما را امیدی به داخل استان نیست. در این میان دادستانی محترم استان نیز جا دارد با قدرت و قاطعیت وارد مساله شده و مانع از تداوم تخریب محیط زیست و اقدامات غیرقانونی شوند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: