bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
کریم جعفری: این روزها اخبار بدی از همه جای استان به‌گوش می‌رسد، نه اینکه نگارنده آدم بدبینی باشد، اما در مجموع دو دوتای ما چهارتا نمی‌شود.
این روزها اخبار بدی از همه جای استان به‌گوش می‌رسد، نه اینکه نگارنده آدم بدبینی باشد، اما در مجموع دو دوتای ما چهارتا نمی‌شود. از یک‌سو در مباحث کاربردی و عملی مانند توسعه مانده‌ایم و عملاً «هیچ» کاری در سه سال روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در استان صورت نگرفته است و از سوی دیگر به همان میزانی که کار نشده، دخالت‌های فلاکت‌باری هم توسط کسانی که خود باید کارها را مدیریت کنند، در مسائلی که باز هم «هیچ» دخلی به آنها ندارد، دخالت می‌کنند.
واقعیت آن است که بامدادجنوب بر اساس رسالت خبری خود تاکنون تا جایی که «می‌توانسته» در برخی مباحث و موضوعات ورود کرده است و اگر قرار باشد قانون‌گریزی‌ها و خودکامگی‌ها در استان ادامه داشته باشد، شک نداشته باشید که به‌ٌصورت مفصل پرونده‌هایی را بازگشایی خواهد کرد که مردم خود «قانون‌شکن» را در روز روشن بگیرند و تحویل «قانون» بدهند.

چندی قبل در همین ستون طی یادداشتی تاکید کردم تا زمانی که مجریان قانون خود قانون‌شکنی و قانون‌گریزی می‌کنند و حکم علیه دیگران به دلیل افشای «قانون‌گریزی‌»های آنها صادر کرده و بر آنها فشار وارد می‌کنند، نمی‌توان انتظار اصلاح در جامعه را داشت. پرونده‌های بسیاری در مورد دخالت در مسائل شهرداری‌ها وجود دارد که اگر شرایط ایجاب کند به آنها به‌صورت کامل خواهیم پرداخت که البته برخی از آنها مربوط به حوزه جنوب استان است که همه دیتاهای آن به همراه اسناد و مدارک وجود دارد.
چند روزی است که دوستداران تاریخ و فرهنگ و محیط زیست در جنوب استان خبرهای ناخوشایندی را به ما منتقل می‌کنند، خبرهایی که نشان می‌دهد که عملاً نظارت چندانی بر روندها در استان ما وجود ندارد و هر کس هر کاری دلش خواست می‌کند. همانگونه که در گزارش امروز صفحه جامعه ملاحظه می‌کنید، شهرداری شهر تاریخی سیراف در حال از بین بردن محوطه باستانی شهر است و در یک کلمه، دارد تاریخ سیراف را «آسفالت» می‌کند و «آبشار» می‌زند و «جنگل‌» می‌کارد.

در اینکه شهردار سیراف چه در سر دارد، من حرفی ندارم. اما مساله این است که آیا اهالی شهر، اعضای شورای شهر و مسوولان شهرستانی چشم و گوششان بسته است که با دستان خود در حال نابودی میراثی هستند که از پدران ما به ارث رسیده و به‌نوعی شناسنامه این شهر باستانی به‌شمار می‌رود. البته این تنها شهردار سیراف نیست که کمر همت به از بین بردن و آسفالت کردن و سنگفرش کردن تاریخ سیراف بسته است، بلکه در کشور ما بسیاری هستند که می‌خواهند همه تاریخ ما را گرفته و به‌نوعی بگویند تاریخ این کشور 1400 سال بیشتر قدمت ندارد!!!
با توجه به اهمیت و جایگاه محوطه باستانی سیراف به‌نظر می‌رسد نهادهای نظارتی باید به‌سرعت وارد عمل شده و تا زمانی که آقای شهردار تاریخ جنوب استان را زیر خروارها سنگ پنهان نکرده، با طرح او مقابله کنند. به نظر می‌رسد شهردار هم بخشی از نهضت ساخت «دهکده سنگفرش» در استان است که از شمال تا جنوب را با محوریت زمین که مورد علاقه برخی‌ها است، در بر گرفته و می‌خواهند چشم مردم را از زیبایی‌های طبیعی ساحل و دریا بگیرند. در این مورد در آینده بسیار بیشتر خواهیم نوشت. 

نام:
ایمیل:
* نظر: