bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
14خردادماه همزمان با سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی مراسمی در حرم ایشان برگزار شد. مانند همیشه سخنران این مراسم رهبر انقلاب بودند که در سخنانی مبسوط، به ارائه راهکاری متعددی در حوزه سیاست خارجی، داخلی، اجتماعی و فرهنگی پرداختند.
کریم جعفری: 14خردادماه همزمان با سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی مراسمی در حرم ایشان برگزار شد. مانند همیشه سخنران این مراسم رهبر انقلاب بودند که در سخنانی مبسوط، به ارائه راهکاری متعددی در حوزه سیاست خارجی، داخلی، اجتماعی و فرهنگی پرداختند. 
آنچه در این چند خط مورد نگاه نگارنده است، بخش‌های پایانی این سخنان است که مانند دیگر موارد آن با اهمیت است. اما از آنجایی که در برخی سرمقاله‌ها و گزارش‌های منتشر شده در روزنامه بارها و بارها بر مساله اصلی و مهم وحدت درونی و کم کردن اختلافات داخلی برای مقابله با دشمن خارجی تاکید کرده‌ایم، بار دیگر آن را مورد اشاره قرار می‌دهیم.
توصیه‌هایی که رهبر انقلاب در بخش پایانی خود خطاب به مردم و مسوولان داشتند، همان نکته‌ای است که ما نیز با استناد به سخنان ایشان بارها آن را مورد اشاره قرار دادیم. ایشان در توصیه‌های شش‌گانه خود، «اتحاد مردم و دولت» را خواستار شدند و تاکید کردند: «البته انتقاد و مطالبه از دولت بی اشکال است و با وحدت منافاتی ندارد اما همان‌گونه که در زمان همه دولت‌ها این توصیه را بیان کرده‌ام، باید مراقب بود نقار و کدورت به وجود نیاید و همه در مقابل تهدیدها و دشمنی‌ها، هم دوش و هم دل باشند.» «‌باید از بیان حرف‌هایی که «دو جریانی»، «دو قطبی‌گری» و «تخاصم» بوجود می‌آورد خودداری کرد تا دشمن، همه ایران را یکپارچه ببیند.»

باوجود این توصیه‌ها و نصایح موکد رهبری، متاسفانه بسیاری در کشور ما هنوز آن را جدی نگرفته‌ و تقریبا همان طیفی دست به دوقطبی کردن کشور می‌زنند که بیش از همه از رهبری مایه گذاشته و دیگران به اصطلاح «مخالف نظام» و «خارج از نظام» قلمداد می‌کنند. این جریان‌ها در طول دو سال گذشته بیشترین حملات را به دولت یازدهم داشته و مانع از فعالیت آن شده‌اند. بسیاری از آنها در خط و خطوط دشمن حرکت کرده و دستاوردهای دولت در همه مناسبت‌ها را زیر سوال می‌برند.
این سیاست متاسفانه توسط برخی رسانه‌های وابسته به این جریان‌ها برای انحراف اذهان مردم هم دست به دست می‌شود تا به این ترتیب شکاف میان دولت و مردم بیشتر شود. آنها که منافع خود را بر منافع ملی و مردمی بیشتر ترجیح می‌دهند و همواره در تلاش هستند تا قدرت را به هر شکل ممکن به دست بگیرند، باور ندارند که با این اقدامات خود آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.
آنچه رهبر انقلاب در حضور بخش عمده‌ای از مقامات کشوری، لشکری، مردم و نمایندگان سفارت‌خانه‌های خارجی بیان کردند باید برای این جریان‌ها و گروه‌های سیاسی محل رجوع باشد و همانگونه که در یادداشت روز پنج‌شنبه تاکید کردیم، به‌صورت بخشی و گزینشی با منویات رهبری برخورد نکنند. در شرایطی که کشور پس از نزدیک به چهار دهه تحریم و تهدید هنوز به شرایط ایده‌آل و آرمانی بازنگشته و برای رسیدن به افق 1404 همچنان راه دشواری را در پیش داریم، سزاوار است که به اتحاد واقعی میان مردم و دولت و سایر نهادها برسیم. اگر به این باور برسیم که دشمنان ایران بر روی اختلافات داخلی ما سرمایه‌گذاری کرده و می‌خواهند از درون نهاد حاکمیت کشور را از هم بپاشند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: