bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
سوریه، عراق، مصر، لبنان، مجمع‌الجزایر بحرین، یمن، افغانستان، سومالی، لیبی، فلسطین و موریتانی دچار تنش‌های اساسی هستند و جالب آنکه همه جا هم دست یک کشور مشاهده می‌شود.
کریم جعفری: بر اساس اعلام ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب از امروز ماه مبارک رمضان در محدوده کشور ما شروع می‌شود. البته در بسیاری از کشورهای همسایه ما از روز گذشته و در برخی دیگر هم امروز سه‌شنبه ماه مبارک شروع می‌شود. رمضان، در طول سال‌های گذشته به‌خصوص در مناطق جنوبی با گرمای شدید هوا هم‌زمان شده است که این گرما باعث شده تا بسیاری برای روزه‌داری با مشکل مواجه شوند. اما با این وجود، مردم دیندار و حرمت‌نگه‌دار استان ما مانند دیگر مناطق کشور روزه‌‌داری کرده‌اند.
در حالی که جهان اسلام از امروز به شکل یکپارچه‌ای وارد روزه‌داری می‌شوند، آنچه بر مسلمانان می‌رود بسیار دردناک و ناراحت‌کننده است. متاسفانه بخشی از جهان اسلام که دچار توهم جهانگشایی از نوع اردوغانی و تکفیری از نوع سعودی‌اش شده‌اند به جان مسلمانان افتاده و با تقسیم کردن کشورهای اسلامی به چند بخش، در حال کشتار مسلمانان هستند. رقابت منفی‌ای که میان کشورهای اسلامی رواج دارد باعث شده تا آنها از همکاری مثبت با هم پرهیز کرده و در یک مسیر پرخطر که نهایت آن سقوط است، حرکت کنند.
سوریه، عراق، مصر، لبنان، مجمع‌الجزایر بحرین، یمن، افغانستان، سومالی، لیبی، فلسطین و موریتانی دچار تنش‌های اساسی هستند و جالب آنکه همه جا هم دست یک کشور مشاهده می‌شود. آن هم کشوری نیست به‌جز آل‌سعود که با سران جدید خود عملا باعث کشتار مسلمانان به دست خود شده‌اند. سعودی‌ها که فکر می‌کنند می‌توانند با این اقدامات خود ایران را به زاویه برانند و جهان تک‌قطبی را در میان مسلمانان راه بیندازند، تاکنون در این مسیر دچار اشتباه محاسباتی شدیدی شده‌اند و در هیچ یک از جبهه‌ها موفقیتی جز نابودی زیرساخت‌های این کشورها به دست نیاورده‌اند.
ما در این روزها در حالی در یک قرآن می‌خوانیم و رو به یک قبله نماز به‌جا می‌آوریم که هنوز نتوانسته‌ایم نگاه‌مان را یکی کنیم. با کمال تاسف باید یادآوری کنیم که در این روزها خونریزی در جهان اسلام متوقف نشده است. ترکیه با همه عِده و عُده خود در حال کمک به خوارج زمان است تا به زعم خود خلافت عثمانی را احیا کند. در سوریه، عراق، مصر، لیبی، تونس و یمن به‌خوبی می‌توان ردپای اردوغان را دید. 
سعودی‌ها و قطری‌ها هم مسیری اینگونه را می‌رود و با همگام شدن با اشغالگران قدس، به شکلی عجیب دشمنی خود با ایران را علنی‌تر می‌کنند. هر چند که در تهران مسوولان امر به‌خوبی می‌دانند که نباید در برابر آنها چندان تند رفت چرا که نمی‌دانند که از دنیای پیرامونی خود چه می‌خواهند، اما باز هم در کشور ما نیروهایی هستند که به‌شدت مخالف مدارا با سیاست‌های تندروانه سعودی‌ها بوده و بر آن هستند تا پاسخ بسیار محکمی به یاوه‌گویی‌های آنها بدهند.
با این حال، به‌نظر می‌رسد که ماه رمضان فرصت مناسبی است تا کشورهای اسلامی عاقلانه فکر کنند و اگر مدعی مسلمانی هستند، مسلمان‌کشی راه نیندازند. رهبر انقلاب در یکی از بیانات خود خطاب به مستشارانی که به سوریه رفته‌اند تاکید کردند که تا جایی که می‌توانید مانع از کشته شدن طرف مقابل بشوید، چرا که آنها به‌نوعی دچار گمراهی شده‌اند، اما افسوس که در مسیر این گمراهی سران سعودی و ترکیه قدم‌های محکم‌تری بر می‌دارند و این نگاه راهبردی را ندارند. 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: