bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۱۱ تير ۱۳۹۵
آخرین جمعه ماه رمضان، سال‌روز دعوت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) برای حضور در راهپیمایی و برگزاری همایش جهانی مسلمانان در روز قدس است، روزی که در تاریخ و تقویم سیاسی و افکار عمومی جهان به‌عنوان روز «برائت از رژیم اشغالگر قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین» ثبت شده است.
کریم جعفری: آخرین جمعه ماه رمضان، سال‌روز دعوت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) برای حضور در راهپیمایی و برگزاری همایش جهانی مسلمانان در روز قدس است، روزی که در تاریخ و تقویم سیاسی و افکار عمومی جهان به‌عنوان روز «برائت از رژیم اشغالگر قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین» ثبت شده است. 
رئیس‌جمهور کشورمان با توجه به اهمیت این روز، در حاشیه جلسه هیات دولت، از مردم خواست در روز جهانی قدس با حضور باشکوه خود در خیابان‌ها و میادین به‌سمت میعادگاه نماز جمعه حرکت کرده و فریاد حمایت خود از مظلومان عالم و به‌ویژه مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.
بوشهری‌ها نیز همه ساله همچون دیگر هموطنان، در شهرستان‌های مختلف استان به خیابان‌ها می‌آیند تا انزجار خود را از بی‌عدالتی رژیم غاصب و اشغالگر قدس اعلام کنند. در همین رابطه مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر نیز‌، با بیان این‌که روز قدس فریاد دشمن‌شکن امت اسلامی علیه غاصبان صهیونیست و حامیان آنهاست. با دعوت از هم‌استانی‌های عزیز برای حضور در راهپیمایی گفت: استکبار جهانی برای جلوگیری از رشد اسلام‌خواهی در میان کشورهای اروپایی و غربی با معرفی کردن چهره خشنی از اسلام در صدد منصرف کردن مردم از گرایش به اسلام هستند و با ایجاد نفاق و انحراف و جریانات تکفیری سعی در ایجاد پایگاهی برای خود در منطقه دارند. بر احاد مسلمانان لازم است با هشیاری کامل و دشمن شناسی در برابر دشمنان قرار گیرند و برای اقتدار اسلام در برابر کفر تلاش کنند و به‌ویژه مردم کشورهای اسلامی که حاکمان آنها همدست با اسراییل است هشیار باشند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی با بیان این‌که بعضی از سران کشورهایی که خود را خادم‌الحرمین می‌دانند در جهت حمایت از جبهه کفر در برابر اسلام قرار دارند و سرمایه‌های خود را در اختیار ظالمان قرار می‌دهند و علیه مسلمانان به کار می‌برند، تاکید کرد: اسلام متعلق به همه ادیان است و همه وظیفه دارند از این دین الهی حمایت کنند و پیروزی هم از آن مسلمانان است و امید است روزی برسد که قدس شریف از لوث رژیم اشغالگر آزاد شود و بدخواهان اسلام به زباله‌دان تاریخ سپرده شوند.
گفتنی است احزاب و تشکل‌های سیاسی مختلف نیز با صدور بیانیه‌های جداگانه، از مسلمانان جهان به‌ویژه ملت ایران دعوت کردند با حضور و مشارکت در همایش روز جهانی قدس تنفر خود را از رژیم صهیونیستی اعلام و عظمت و اقتدار مسلمانان را در برابر دشمنان به نمایش بگذارند.

در بخشی از بیانیه دعوت حزب مردمی اصلاحات به مناسبت گرامیداشت روز جهانی قدس آمده است: در دفاع همه‌جانبه مردم ایران از مردم فلسطین و همه کشورهای مظلوم همگام باهمه آزادی‌خواهان جهان‌، ما نیز فریاد بر می‌آوریم و در کنار مردم فلسطین و مظلومان عالم خواهیم بود و برای مبارزه با استکبار جهانی و رژیم غیر قانونی اسرائیل و حکومت‌های جبار دست نشانده غرب که کشتار کودکان و زن‌های بی‌پناه و نسل‌کشی گسترده و سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر در برابر این جنایات که قلب هر انسان آزادی‌خواه را به درد می‌آورد در کنار همه مردم شریف ایران در راهپیمایی روز قدس در دفاع از مظلوم پیش قدم بوده و خواهد بود.
حزب مردم‌سالاری ‌نیز با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اشاره به استانداردهای دوگانه غرب و ایادی منطقه‌ای آن در حمایت از حقوق بشر و مقابله با تروریسم، از عموم آزادگان جهان به‌ویژه مسلمانان دعوت کرد با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، فریاد مظلومیت مردم فلسطین‌ در برابر قدرت‌های استکباری را به گوش جهانیان برسانند‌ .
حزب جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی هم با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس از مردم ایران خواست همچون سال‌های گذشته در پاسخ به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس شرکت کنند. در بیانیه اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیر دولتی مدافع ملت فلسطین آمده است: ملت آزاده روز قدس در پیش است روزی که یادگار حضرت امام خمینی (ره) و بیانگر عمق بینش و نگاه ایشان به قضیه فلسطین است. روز قدس روزی است که شراره‌های خشم امت اسلام یکپارچه شعله ور گشته و تلاش‌ها و توطئه‌های اشغالگران صهیونیست، حامیان آشکار و پنهان آنان و خائنان به امت اسلام و فلسطین نقش برآب می‌سازد بنابراین آحاد مردم را به حضوری هر چه پرشکوه‌تر در این مراسم جهانی فرا می‌خواند حضوری که بی‌شک در تاریخ ثبت خواهد شد.
گفتنی است مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس در بوشهر از بانک مرکزی واقع در خیابان امام خمینی آغاز و در مصلای این شهر به پایان می‌رسد.

برچسب ها: سرمقاله ، قدس
نام:
ایمیل:
* نظر: